• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Scorpio i900 häläri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MeanStreak
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täällä kanssa odotellaan pakettia. Saas nähdä koska tulee. Muistaakseni 24. päivä maksoin sen.

Eipä auta muuta, kun
033102beer_1_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
mad.gif
033102ass_1_prv.gif
eek.gif
kaboom.gif
bawling.gif
sillä välin.

Tänään sain hälyn asennettua
thumbs-up.gif
033102beer_1_prv.gif

Pari tuntia siinä meni, mutta nyt on johdot ja yksikkö+osat
siististi takakatteen/penkin alla. Antennin paikkaa pitää vielä
hioa ja liiketunnistimen eri asentoja testailla..

Ainakaan mulla ei hondaan tarkoitettu johtosarja toiminut
ilman muutoksia, takavaloilta puuttui johtosarjaa vastaava
liitin, joten modasin yleisjohdon liittimistä ja tuosta johtosarjasta
rosvoliittimiin sopivan paketin ja ryöstin tarvittavan virran takavalon liittimen johdoista.. Vilkkujen kytkennät meni ihan
ohjeen mukaan, mutta tosiaan tuo takavalo/maajohto piti
itse viritellä.

Muutaman testin jälkeen vaikuttaa asialliselta peliltä
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Ja mun tilauksesta ei kuulu vieläkään yhtään mitään. Mulla alkaa kohta palamaan hihat.
mad.gif
Pitää varmaan taas huomenna laittaa kyselyä sähköpostilla. Eihän tästä tulee yhtään mitään...jos ei ala kohta ihan oikeasti tapahtumaan, niin sitten pitää pyytää jo rahojen palautusta.
mad.gif

Nyt olis sitten omassakin prätkässä i600 kiinni. Ostin mukaan Ducatin johtosarjan ja liittäminen oli ihan plug-and-play. Mutta enpä olisi uskonut kuinka suuri homma on löytää tuollaisesta 999s Monopostosta sopivat paikat hälylle, johdoille ja liiketunnistimelle. Häly ja johdot löysi jo paikkansa, mutta tuo liiketunnistin jäi vielä asentamatta. Lopulta löysin takakatteen ja pakoputken lämpösuojan välistä raon mihin pistää, mutta sieltä ei enää johdot yllä hälylle asti. Tarttee huomenissa jatkaa johtoja ja yrittää uudelleen.

Antennipiuhalle ei oikein löydy hyvää paikkaa ja nytkin se jäi juuri koneen väärälle puolelle asuntooni nähden. Eli eipä kuulu halyt kaukosäätimeen tällä hetkellä. Pitänee sitäkin viritellä vielä.

sanoi:
Ainakaan mulla ei hondaan tarkoitettu johtosarja toiminut
ilman muutoksia, takavaloilta puuttui johtosarjaa vastaava
liitin, joten modasin yleisjohdon liittimistä ja tuosta johtosarjasta
rosvoliittimiin sopivan paketin ja ryöstin tarvittavan virran takavalon liittimen johdoista.. Vilkkujen kytkennät meni ihan
ohjeen mukaan, mutta tosiaan tuo takavalo/maajohto piti
itse viritellä.

Mulla oli kanssa Hondan johtosarjan kanssa ongelmia, kunnes tajusin että kun ohjeessa puhutaan takavalon liittimestä, tarkoitetaan sillä oikeasti rekisterikilven valon liitintä. Siihen sopi johtosarjan liitin kuin nenä päähän, ja hyvin pelittää.

Mulla oli kanssa Hondan johtosarjan kanssa ongelmia, kunnes tajusin että kun ohjeessa puhutaan takavalon liittimestä, tarkoitetaan sillä oikeasti rekisterikilven valon liitintä. Siihen sopi johtosarjan liitin kuin nenä päähän, ja hyvin pelittää.
Hyvä, että sait tuolla tavalla toimimaan.. omassa pyörässä rekisterikilvelle tulee valo takavalon kirkkaan alaosan läpi,
joten erillisiä liittimiä ei luonnollisesti ole.

Ja mun tilauksesta ei kuulu vieläkään yhtään mitään. Mulla alkaa kohta palamaan hihat.  
mad.gif
Pitää varmaan taas huomenna laittaa kyselyä sähköpostilla. Eihän tästä tulee yhtään mitään...jos ei ala kohta ihan oikeasti tapahtumaan, niin sitten pitää pyytää jo rahojen palautusta.  
mad.gif
Ei oo kuulunu mullekkaan vielä.
Luvattu kaksi viikkoa on mennyt ja paketti ei tietääkseni ole edes matkalla.  
veryangry.gif

Minulla ottaa päähän kun <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SCORPIO-MOTORCYCLE-ALARM-SR-I900-SRI900-SECURITY-PAGER_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742Q2em

153Q2el1262QQcategoryZ35580QQihZ020QQitemZ300226021330QQtcZphoto" target="_blank">täällä</a> mainostavat vielä että "In STOCK!!! SHIPS TODAY"

...tullista tuli lappu että paketti on noudettavissa.
062802jumpie_prv.gif
Ole onnellinen, että paketti tuli näinkin nopeasti. Kun kyselin oman tilaukseni perään, niin sain vastaukseksi, että Tomppa saa laitteen valmistajalta Kawasaki Mean Streakkiin sopivan johtosarjan vasta 18. kesäkuuta. 220V laturi on jo hyllyssä, mutta edelleen tosiaan puuttuu tuo pyöräkohtainen letku. Ei kai tässä auta kuin odotella rauhassa. Jospa se sieltä tulisi jossain vaiheessa. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato...

Vinkeä "ongelma" i900:n kanssa: Jos läheisyysanturi huomaa minut ennenkuin RFID, niin käynnistäessä tulee hälytys. Läheisyysanturi ilmeisesti odottaa hetken ennen ensimmäistä varoitusta ja RFID ei kerro mitenkään olenko kantaman piirissä => ei tiedä millään meneekö hälytin päältä pois vai tuleeko huutoa, kun kääntää avaimesta.
veryangry.gif

Osta Spyball, jos haluat laatua.
Taas yksi aivopesty antiikinharrastaja joka itse maksoi liikaa.  
biggrin.gif

Oman asensin juuri ja hyvin tuntuu toimivan.
Parkkivalon johto piti modata myös täällä.

RFID antenni kannattaa tosiaan laittaa vaikka keskelle penkin alle niin ettei ole metallia lähellä.
Lähestymisanturiakaan ei kannata laittaa liian herkälle.

Oma 900i tuli tällä viikolla Biohazardista ja mukana oli Eurolaturikin kuten pitikin. No nyt on johtoviidakko vielä lattialla ja huomenna täytynee ihmetellä mihin ihmeeseen nuo saa survottua Kawan Z750 pyörässä. Eniten mietityttää se Anti Hijack mokkulan asennus. Zetassa ei ole ajonestoa (2004) niin mielellään tuon asentaisi, mutta mikähän olisi hyvä johto minkä väliin se kannattaa tuikata?

Zetan manuaali löytyy kyllä sähkökaavioineen ja Scorpion ohjeessa ehdoteltiin laittamaan sammutusnapin piuhaan, bensapumpun piuhaan tai ignition moduulin piuhaan. Mikäs se tuo ignition moduuli on? CDI? Sytytysyksikköhän se lienee mutta missä se tuossa Zetassa tai millä sen löytää sähkökaaviosta?

Ei oikein huvittaisi montaa virtapiuhaa katkoa oikean löytämiseksi
crazy.gif

Onko joku asentanut tuon Hijack moduulin ja jos on niin mistä päin laitoit johtoa poikki?

Täällä on tietysti hyvä esitellä miten hälyytin on asennettu ja mihin piuhoihin
idea3.gif
mutta toisaalta tuskin ne varkaat nyt jää piuhoja sinne pihalle irrottelemaan.

Mitenhän helposti tuollaisesta Hijack moduulista saa enemmän harmia kuin hyötyä jos se alkaa oikuttelemaan tai liitokset on huonot/hapettuneet?

Hälyyttimen asennus oli kyllä todella Plug and Play tuolla Kawan omalla johtosarjalla. Kaikki palikat sain paikoilleen ja Hijack moduulinkin sain kytkettyä niin, että virrat katkea joko kaukosäätimestä käskemällä tai automaattisesti jos yrittää pyörän virtalukkoa näpelöidä. Oikea johto siis löytyi kun hetken mietti sähkökaaviota tutkien.

Hälyyttimeen olen kyllä todella tyytyväinen ainakin vielä
smile_org.gif

Kapulassa tuntuu virtaa riittävän jo toiselle viikolle eikä tolppia ole hävinnyt yhtään. Tämä oli se mitä eniten pelkäsin että kapulaa on ladattava joka päivä. Toki parempi se paristolla olisi niin ei tarvitsisi laturia raahata eikä pelätä akun hajoamista.

Perimeter sensorin laitoin turhankin epäherkälle, mutta täytyy säätää sitä ajan kanssa hieman herkemmälle. Sen verran epäileväinen olen tuohon mikroaaltouunin tekniikkaan, että en sitä ihan penkin alle jättänyt "säteilemään" vaan hieman kauemmas kuskista. Toisaalta eiköhän tuossa ole aika maltilliset säteilyarvot ja liekkö edes vaarallista jos ei ala lämmittämään
biggrin.gif

Joku valitteli että häly pamahtaa päälle jos perimeter-sensori havaitsee sinut ennen RFID-sensoria. Itselläni en tätä saanut tapahtumaan, mutta johtunee siitä, että häly tuntuu aistivan todella hyvin sen että nyt on kapula mukana eikä hälyytä vaikka pyörää tönisi tai kallistelisi vaikka hälytin on aktivoituna.

Itselläni tuo RFID-toimi ongelmitta ja häly kytkeytyy näppärästi päälle ja pois ilman mitään näppäilyjä.

Tuosta FM-lähettimestä en nyt ole ihan varma, mutta ainakin se näyttäisi kapulan mukaan saavan signaalin kerrostaloon sisällekin eli ei moittimista. Tätä täytyy kyllä vielä testata sillä en oikein jaksa uskoa että näin hyvin toimisi. Toki pyörä ei kovin kaukana pihalla ole mutta on tässä nyt ympärillä tätä betonia.

Tällä hetkellä ei siis mitään huonoa ole laitteesta löytynyt ja ei voi kuin suositella muillekin. Toki takuuhuolto voi olla vähän mutkikaampaa, mutta ominaisuuksia saa kyllä hieman enemmän samaan hintaan kuin muilla Suomen markkinoiden hälyyttimillä. Toki halvemmallakin löytyy, mutta niistä on niukemmin kokemuksia netissä.

Tapiolasta sain -5% liikenne- ja kaskovakuutuksesta sekä omavastuun nollaan varkaustapauksissa eli esitaistelija tigger sai ilmeisesti koko Scorpio-sarjalle VAT-hyväksynnän tai sitten Tapiolan virkailija ei ollut ihan kärryillä mikä hälyytin oli kyseessä vaikka sen selkeästi kerroinkin. Kiitos kuitenkin tiggerille. Homma hoitui siis puhelinsoitolla. Toivottavasti tuosta omavastuun nollauksesta ei koskaan kuitenkaan joudu nauttimaan.

Tuollainen olis 1kpl myytävänä... hintaa olis omakustanteen verran, eli 300€
Johtosarja löytyy jammuun.

Tapiolasta sain -5% liikenne- ja kaskovakuutuksesta sekä omavastuun nollaan varkaustapauksissa eli esitaistelija tigger sai ilmeisesti koko Scorpio-sarjalle VAT-hyväksynnän tai sitten Tapiolan virkailija ei ollut ihan kärryillä mikä hälyytin oli kyseessä vaikka sen selkeästi kerroinkin.  Kiitos kuitenkin tiggerille. Homma hoitui siis puhelinsoitolla. Toivottavasti tuosta omavastuun nollauksesta ei koskaan kuitenkaan joudu nauttimaan.
Turvasta ei alennuksia herunut.
033102ass_1_prv.gif
Omavastuu kuitenkin on nolla varkaustapauksissa, kun varkausilmoituksessa hälyttimestä mainitsee.. Blaah.

Hälytin kuitenkin on hyvä  
062802jumpie_prv.gif

Back