Hommasin tuon 900i hälyttimen kesäkuussa suoraan valmistajalta, tuli reilussa viikossa niinkuin lupasivat. Asensin FJR:ään, pyörä oli uusi tuttavuus joten meni hieman aikaa sovitella osia sen uumeniin, mutta löytyi hyvä paikka keskusyksikölle työkaluboxin alta löytyvästä tilasta. Toimi asennuksen jälkeen odotetusti, olin yllättynyt radio-osan kantamasta, pyörä tallissa ja kävelin n. 300 m:n päähän, en mennyt pidemmälle.
Lähdettiin reissuun keski-eurooppan heinäkuussa, rupesi ilmenemään hälyttimessä ongelmia. Katselin kerran pyörää pihalla ja huomasin, että molemmat vilkut paloivat kiinteästi ja sammuivat itsestään noin minuutin kuluttua, jotäin ääniäkin kuului. Tämä vika paheni asteittain ja jossain Italian maaseudulla pysähdyksen yhteydessä odottelin jo monta minuuttia vilkkujen sammumista, mutta niin ei käynyt. Oli pakko irrottaa koko johtosarja ja kytke alkuperäiset kiinni. Onneksi olin itse asentanut että tiesi mitä tehdä. Kotiin tultuamme kyselin valmistajalta mitä pitäisi tehdä, reagointi oli paljon hitaampaa kuin kauppoja tehdessä, välillä piti soittaakin kun eivät vastannet sähköposteihin. No, joskus elokuussa lähetin hälyttimen jenkkeihin ja tänään hain omani tullista (0,-). Väittivät että mitään vikaa ei ollut löytynyt, mutta laite on vaihdettu. Lähettivät vielä uuden johtosarjan mukaan vaikka sitä en palauttanutkaan.
Onko muilla toiminut moitteettomasti?
RFID toimii käytössä hyvin, mutta havaitsin käytännössä seuraavan ongelman: En ole viitsinyt kiinnittää kaukosäädintä avaimen yhteyteen kolisemaan kun sitä ei muuten tarvitse, vaan se on taskussa, mutta kun liikkuu kaksin ja käy esim. tankkaamassa ja menee maksamaan kun mamma jää pyörän luo odottamaan, niin yhtäkkiä pyörä ei enää tykkääkkään mammasta ja sitten mamma ei taas tykkää hälyttimestä ollenkaan...
No, tämä pitää ilmeisesti ratkaista hankkimalla ensi kaudelle toisen kaukosäätimen.