• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Scorpio i900 häläri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MeanStreak
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulle tuli eilen e-mailia, että paketti on lähtenyt tulemaan kohti Suomea, mutta Kawasaki Mean Streakkiin sopiva piuhaviidakko on edelleen backorderina valmistajalta. Vähän kyllä ihmetyttää, että minkä vuoksi Tomppa lähettää hälärin mulle vaikka kaikki tarvittavat osat ei ole edes paketissa. Jospa se piuhaviidakkokin tulisi joskus perille. Toivottavasti sanonta "hyvää kannattaa odottaa" pitää paikkansa tässä tapauksessa...

Tuollainen olis 1kpl myytävänä... hintaa olis omakustanteen verran, eli 300€
Johtosarja löytyy jammuun.
sanoi:
Myydään pitkähkön ajoluvan peruuntumisen takia
smile_org.gif

eek.gif
bawling.gif

Mielelläni olisi ostanut tuon hieman aijemmin.

Meanstreakster: Kun saat paketin niin asenna se geneerisellä johtosarjalla. Ei kannata jäädä odottelemaan kun kytkennät on hyvin helpot.  
wink.gif

Sinulle jää vain 4 kpl pyörän johtoihin kytkettäviä piuhoja (vilkut, parkki ja maa) sekä yksi akulle..
Ajoneston halutessasi 2 kpl lisää ja niille ei tulisi edes mitään liittimiä tuossa setissä.

Halutessasi neuvon lisää vaikka privana.

No niin, nyt tuli ilmoitus että laite on tullissa. Tilaus 900 sta tuli tehtyä 16 päivä. Seurantanumeron sain aritronixilta vasta kun kyselin lähetyksen perään. Ei taida keretä asentaa ennen ensi viikonlopun reissua. Yrittää pitää kuitenkin.

No niin, nyt tuli ilmoitus että laite on tullissa. Tilaus 900 sta tuli tehtyä 16 päivä. Seurantanumeron sain aritronixilta vasta kun kyselin lähetyksen perään. Ei taida keretä asentaa ennen ensi viikonlopun reissua. Yrittää pitää kuitenkin.
Jos on kiirus, niin kannattaa soitella sinne tulliin ja varmistaa, että heillä on kaikki tarvittava tieto tullausta varten. Itsellä makasi hälytin turhan päiten useamman päivän tullissa, kun en älynnyt ottaa yhteyttä. Aritronix toimittaa pyydettäessä kyllä sinne toimituksen muut tiedot, mutta sulta tarvitaan muistaakseni luottokortin nro ja henkilötunnus.

Meanstreakster: Kun saat paketin niin asenna se geneerisellä johtosarjalla. Ei kannata jäädä odottelemaan kun kytkennät on hyvin helpot. Sinulle jää vain 4 kpl pyörän johtoihin kytkettäviä piuhoja (vilkut, parkki ja maa) sekä yksi akulle..
Ajoneston halutessasi 2 kpl lisää ja niille ei tulisi edes mitään liittimiä tuossa setissä. Halutessasi neuvon lisää vaikka privana.
Okei, kiitti. Pitää kuutioida aparaattia kunhan saan sen käsiini.

Jos on kiirus, niin kannattaa soitella sinne tulliin ja varmistaa, että heillä on kaikki tarvittava tieto tullausta varten. Itsellä makasi hälytin turhan päiten useamman päivän tullissa, kun en älynnyt ottaa yhteyttä. Aritronix toimittaa pyydettäessä kyllä sinne toimituksen muut tiedot, mutta sulta tarvitaan muistaakseni luottokortin nro ja henkilötunnus.
Minäkin menin vaan hakemaan kun rupesivat kuitteja kyselemään.  
nixweiss.gif

Sanoin että avataan paketti, eiköhän siellä ole kuitti. Ei ollut...

Onneksi sain edelleen lähetettyä virkailijalle sähköpostina tarjouspyyntöön saadun vastauksen.

Tämä tuloste oli riittävä dokumentti.
Helpointa on siis printata se valmiiksi.

Itse laite toimii kuin ajatus.  
062802jumpie_prv.gif

Minäkin menin vaan hakemaan kun rupesivat kuitteja kyselemään.  
nixweiss.gif
Sanoin että avataan paketti, eiköhän siellä ole kuitti. Ei ollut...
Se on muuten aika fyfty sixty, että onko näissä jenkeistä tilatuissa paketeissa kuitti sisällä. Useamman kerran on käynyt niin, että vaikka tilasin tavaraa ns. "isommasta firmasta", niin siltikään paketissa ei ole ollut minkään valtakunnan kuittia. Joku pienempi firma taas voi laittaa kuitin paketin sisään hyvinkin tunnollisesti. Oman kokemuksen mukaan säästyy turhalta käden vääntämiseltä ja säästää ennen kaikkea omia hermoja, kun tulostaa ITSE kuitin ennen tulliin menoa.

Tilasin osia Kiinasta ja menin hakemaan tullista. Tullimies kyseli kuittia ja annoin sen hänelle. Yllätyin kun tullimies näytti paketissa ollutta kuittia. Osan hinnaksi oli merkitty 38 euroa vaikka minulla oli kuitti 450 euroa. Oli kyllä omakin naama punanen tullimaksua maksaessa. Eivät olisi kuulemma antaneet pakettia ilman oikeaa kuittia, koska joku tunnisti osat ja tiesi niiden arvon....

Mulle tuli eilen e-mailia, että paketti on lähtenyt tulemaan kohti Suomea, mutta Kawasaki Mean Streakkiin sopiva piuhaviidakko on edelleen backorderina valmistajalta. Vähän kyllä ihmetyttää, että minkä vuoksi Tomppa lähettää hälärin mulle vaikka kaikki tarvittavat osat ei ole edes paketissa. Jospa se piuhaviidakkokin tulisi joskus perille. Toivottavasti sanonta "hyvää kannattaa odottaa" pitää paikkansa tässä tapauksessa...
Mulla on sama tilanne, että pyöräkohtainen johtosarja tulee myöhemmin. Itse aion tehdä niin, että kytken aluksi vain + ja - piuhat akkuun ja myöhemmin tulevalla piuhasarjalla sitten vilkut. Häly toimii muuten, mutta ei vilkauta vilkkuja.

Onko niin, että itse pääyksikössä (SR-i900) ei ole sisäänrakennettuna akkuvarmistusta eikä Perimeter Sensor -toiminnetta (havaitsee jos joku liikkuu pyörän vieressä), vaan nuo toiminnallisuudet pitää tilata erillisinä mokkuloina?

Se perimeter sensor on erillinen mokkula. Ilmeisesti myös akkuvarmistus on erillinen mokkula, joka kyllä asennetaan sen pääyksikön sisään. Biohazardista tilattaessa nuo molemmat tuli 900i:n mukana plus muut lisäkilkkeet. Suoraan Scorpiolta tilattaessa taitavat olla optioita.

Mihin olette liikeilmaisimen asentaneet (ja mitä ohjeet sanovat sille sopivasta paikasta)?

Virtapiuhojen lisäksi muita piuhoja ei siis periaatteessa ole edes pakko asentaa, jos riittää että hälyn oma sireeni soi?

Entä ne ajonestolle tarvittavat piuhat, voiko niitä löytää normi-ihminen pyörästään ilman pajamanuaalia?
Vielä en löytänyt edes tuota vilkkujen yms. liitintä, piuhat on heti alusta asti jemmattu niin hyvin että pitäisi alkaa muovipaneeleita ruuvailemaan irti että voisi johtoja edes seurata... Kunhan nyt taas ei muuta tekemistä keksi niin...

Perimetersensor kannattaa sijoittaa mahdollisuuksien mukaan keskelle pyörää, vaakatasoon ja kauvas metallista.
Kaikki ohjeet tulee mukana ja ne voi ladata myös Scorpion sivuilta.  
wink.gif

Kannattaa ostaa tavallinen yleismittari jos ei sellaista jo omista. Kympillä saa jo kelvollisen.
Tässä geneerinen kytkyttelyohje ilman ajonestoa pyöriin joissa se on jo valmiina.

Ensin takavalolta liitin irti. (Jos kaksi niin molemmat irti.)
Piipataan mittarin summerilla (tai Ohm alueella) liittimestä mikä johdoista on yhteydessä runkoon. Niitä löytyy vain yksi.
*Kytketään musta siihen tai suoraan johonkin luotettavaan maadoituspisteeseen.  
Sitten pyörään virrat päälle, mittari DCV alueelle ja mittarin musta piikki runkoon. Punaisella piikillä mitataan taas takavalon liittimeltä mihin tulee AINA noin 12v (parkki) kun virrat on päällä.  Samalla tavalla voi todeta että jäljelle jäävä on jarruvalo. Mikäli pyörä on sen verran iäkäs ettei siinä ole aina parkit päällä niin etsitään sellainen johdin muualta kuten valokytkimen johdot, releet äänimerkki jne.
*Kun tällainen johdin on löytynyt kytketään siihen oranssi johdin.
Seuraavaksi seurataan vilkun johtoja liittimelle ja avataan liitin.
Taas mittarin musta piikki runkoon ja punaisella hakemaan kumpaan johtoon tulee 12v vilkun vilkkuessa.
Vilkku voi ruveta tikittämään nopeasti koska yksi polttomo on pois pelistä. Tämä on ihan normaalia.
*Kytketään toinen harmaa johdin siihen ja toistetaan suoritus toiselle puolelle.

Sitten viimeistään kaikki avatut liittimet kiinni ja testataan että valot ja vilkut toimii normaalisti.

Hältinmoduuliin kaikki liittimet kiinni ja Sulake pois.
*Kytketään viimeinen sulakkeelle menevä johdin akulle + napaan.
PALOVAARA. Huomioi että sulake on johdossa hieman kaukana akusta joten tämä osa ennen sulaketta on suojaamaton ja sen hankautuminen metallirunkoon on ehdottomasti estettävä jotenkin.

Nyt on viimeistään aika etsiä korvatulpat ja asennusoluet.
Sulake paikoilleen ja säätäminen voi alkaa.  
033102beer_1_prv.gif

PS: Olisiko jo järkevää siirtää koko aihe tallinpuolelle?

Perimetersensor kannattaa sijoittaa mahdollisuuksien mukaan keskelle pyörää, vaakatasoon ja kauvas metallista.
Itse olen harkinnut vaihtaa paikkaa ihan taakse takakatteen alle. Syystä että, kun takana on ei-lukittava takalaukku, niin esim. syömään pysähtyessä häly päälle ja rauhassa ruokaileen. Jos joku yrittää käpälöidä takalaukkua alkaa perimeter sensor hälyttään. Nyt kuskinpenkin alla ja säätö suht. epäherkässä, ettei normaalilla parkkisella hälytä, kun joku kömpii viereiseen autoon sisälle. Eikä silloin kanna tuonne takalukulle asti.

Ei tiedä uskaltaako niin herkälle laittaa, että takalaukkua roplatessa hälyttää. Voi mennä jo niin herkälle, että joku muu harmiton tärähdys aiheuttaa hälyn  
nixweiss.gif

Mutta voisihan tuota koittaa.
Eikös pikkunapsuista tule vaan varoitus...  
biggrin.gif

Olen noiden hälyttimien kanssa pelannut aika paljon ja tuon 2G kaksisuuntainen kiihtyvyysanturi on varmasti paras joka on vastaan tullut.

Tuli asennettua laite Rockettiin. Meni noin tunti ja hyvä tuli. Toimii kun junan vessa ja ensimmäinen reissu tuli jo testattua(1700 km, 1 vrk). Sensori on hyvä asentaa huomioiden ettei se havaitse metallin läpi. Itse laitoin penkin alle. Koekäytön tein ilman penkkiä jolloin näin koska merkkivalo syttyi pyörää lähestyessä. Sain säädettyä niin ettei kävely metrin päästä aiheuta mitään mutta jo puolen metrin päästä tulee varoitus.

Tuo avaimen tunnistus on kyllä loistava. Ei tarvitse pitää hälytintä avainnipussa kolisemassa eikä painella laitetta päälle ja pois. Kävelee vain kahville ja hälytin kytkeytyy. Ja kun tulee niin hälytin kytkeytyy pois käynnistäessä. Ja kun on avain taskussa voi pyöriä pyörän ympärillä ja laite tunnistaa omistajansa eikä piippaile turhia.
inlove.gif

Biohazardilta on sitten nuo 900:t loppu, lisää tulee elokuun puolivälissä
sad_orig.gif

No, 600SE:n saa 30 taalaa halvemmalla eli muuten kaikki samat ominaisuudet paitsi että pitää aina napista panna päälle ja pois.

Biohazardilta on sitten nuo 900:t loppu, lisää tulee elokuun puolivälissä  
sad_orig.gif

No, 600SE:n saa 30 taalaa halvemmalla eli muuten kaikki samat ominaisuudet paitsi että pitää aina napista panna päälle ja pois.
Kannattaa EHDOTTOMASTI laittaa vain 900 jos nyt on hälyä ostamassa. On se RFID vaan niin helvetin kätevä!!!

Myy noita muutkin jos hazardi tarjoaa ei-oota...

Back