• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sairastuin HD-kuumeeseen. Taudin aiheuttaja on

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karsta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uus Dyna Wide Glide näyttää ihan vitun hyvältä!
inlove.gif

mutta miksi Fat Bobissa on rupuset liekit???
Onneksi noita ompelukoneita saa todella helposti muokattua oman mielen mukaan.
Toi sun mainitsema "liekitetty" Fat Bob on CVO-malli, eli tehtaan customointi-osaston sikakallis erikoismalli. Niitä yleensä tehdään vain vähän ja tuonkin hinta Suomessa tulee olemaan lähelle 40000€...
033102ass_1_prv.gif
Oikeassa olet, screaminin malli näyttää olevan taas.
Oma puusilmä ei näin aamutuimaan ole vielä saanut tarpeeksi voiteluainetta (kahvia).
Näin depression aikana on pakko yrittää kaikea, jotta rahaa tulisi omaankin taloon, tiedä sitten onko niin paljoa tilausta noille superkalliille erikoismalleille, koska aiempinakin vuosina on ollut aika nihkeä menekki etenkin suomessa.

Tuo helical-cut tarkoittaa, että hammastus on leikattu viistoon, jolloin vastaava ratas (joka myös pitää olla viistohampainen) osuu jouhevammin pyörivässä liikkeessä kohdilleen, eli vanha kunnon Klonk jää pois, koska ei tarvitse "pakottaa"suorahampaisia rattaita osumaan kohdalleen. Eli olettaisin että tarkoitus on saada viidennelle vaihteelle kohdistuvaan rasitukseen kevennys.

Voiskohan olla, että tehdas on huomannut omistajien ajavan paljon vitosvaihteella, koska toi kutonen on pitkä. Itsekin huomannut, että kutosella pyörä jaksaa puhtaasti vasta yli 70:n(todellista nopeutta) vauhdissa. Viistohampaiset rattaat olivat ennen tätä uudistusta 2-4 vaihteilla. En tiiä, mut hyvin laatikko pelaa näissä. Kaverini, jolla nykyään uus Blade, ajoi pienen lenkin mun pyörällä ja kehui vaihteiston olevan paras mitä hän on käyttänyt!
smile_org.gif

Paras H-D on V-Rod, jossa ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin ulkonäkö ja käyntiäänethän eivät koskaan tule olemaan H-D:tä, mikä on H-D:n paras ominaisuus. Laitoin omaan V-Rodiin turbon ja se helpottaa kovasti.
Pian tullee vesijäähdytteiset koneet ja silloin vanhat on vielä enemmän arvossaan
Juups ! Nyt takana V - Rodilla n. 5000km, eikä vielä ole tuottannu pettymystä. Mullakin neljä "lasta" 26v. Kundi & 21v. Gimma ( tekee musta vaarin näinä päivinä.)
biggrin.gif
14v. Teinityttö & 11v. varhaismurkku kundi.

Vesijäähdytys...... ei mun mielestä huono ? Tietty yx vikakohde lisää ?? Äänet....... Juu vasta lämpösenä häivähtää HD soundia äänissä. Ulkonäkö......... Täyyysin makuasia, V-Rod sporttisin HD malli, Night Rod myös hieno. Muscle........ Koeajettiin Turuus, jää ulkonäössä kirkkaasti MUN mielestä toisex sekä V-Rodille ja Night Rodille. Ajettavuus myös huonompi. Vaikka oon 185cm pitkä ja pitkäkäsinen, ei tahtonut käsivarret riittää käännöksissä. En innostunnu Musclesta ainakaan vielä .

Kauneus aina katsojan silmässä, toki tykkään likimain kaikista HD merkkiä kantavien motojen ulkonäöstä. Ne kuitenkin Moottoripyörän näkösii, koska tällasena Plastic / tuulitunneli aikakautena mm. Japsit alakaa näyttään kaikki samanlaisilta muovihärveleiltä joitakin customeja lukuun ottamatta. Uuskopanen Gen2 Busa kuitenkin kaunein näistä muovikasoista mun mielestä ja ajettavuudeltaa huikean hyvä.......... siis kun lähetään koviin nopeuksiin. RodillaKIN pääsee melko kovaa, mutta ajomukavuus loppuu viimeistään 150km/h. Edelleenkään ei mulla kiirettä mihinkään. Toi Turbotus vois olla mielenkiintonen jutska ?
biggrin.gif

Tietty tää Street Rod versio ei laingaan Customin näkönen, vaikka siksi luokitellaankin. Mutta ajoasentoja useita, eteen laitettujen lepotappien myötä. Hyvä juttu rampaselälle. Seuraava sitten joskus V - Rod normimalli, koska Street mallii ei enää tule, laitetaan normiin sit lepotapit keskelle ja korkeempi satula.
tounge.gif

idea3.gif

Minäkin aloin potemaan tänään HD kuumetta, on siinä kovat jytinät ja nätti pyörä
smile_org.gif
Toivottavasti selviän sairaudestani.

Minäkin aloin potemaan tänään HD kuumetta,  on siinä kovat jytinät ja nätti pyörä
smile_org.gif
Toivottavasti selviän sairaudestani.
Vähän samaa vikaa täälläkin liikkeellä...

Kohdekkin tosin on ja se tulee olemaan VROD joko remmi tai turbo ahtimella varustettuna jottei tarvi jaloissa pyöriä. Koitetaan siitä sitten tehdä pikkasen ajettavampi jarrujen, alustan, kevennysten ja muiden muodossa jottei lompakkoon jäisi turhaa rahaa lojumaan
biggrin.gif

tommonen trike jollain mörkömoottorilla vois olla aika komia kapine. semmonen täytyy jostain vanhemmasta rakkineestä vielä joskus väsätä.

lienen perverssi, mutta tuo streetglide näyttää aika makeelta.
lookaround_orig.gif

tommonen trike jollain mörkömoottorilla vois olla aika komia kapine. semmonen täytyy jostain vanhemmasta rakkineestä vielä joskus väsätä.

lienen perverssi, mutta tuo streetglide näyttää aika makeelta.  
lookaround_orig.gif
Kait mäkin sitte pervoilen kun myös tuosta Street Glidesta tykkään, jopa niin paljon, että ihan vakavasti oon ajatellut tulevaisuudessa vaihtavani Bobin tuommoseen. Tosin tuohan on sama pyörä kuin Electra Standard, vähän runsaammalla ja erilaisella varustelulla+matalammalla jousituksella, mutta veikkaan, että Stanusta sais kohtuu helposti(lue halvalla) saman näköisen... Onneks mun visiot ja haaveilut tyrmää tulollaan olevat syksyn ja talven lomautukset...
mad.gif

edit. Mä muuten näin tuommosen triken viime keskiviikkona jokirannassa Turussa. En tiedä oliko vanha taikka uus tai rakennettu itse, mutta mukavalta näytti. Ehkä sitten kun jalat ei enää jaksa pitää pyörää pystyssä...
smile_org.gif

Luojaa kiitän, että en ole niin kipeä notta hd;n hankkisin
Noin mäkin ajattelin jokunen vuosi sitten...
wink.gif
Mut kuinkas sitte sattukaan. Tauti iski ja lääke on tallissa. Toimii ja hyvin.
biggrin.gif
Sama vika itsellä mutta sen verta olin viksumpi että osasin silloin pysyä poissa sellaisista aiheista ja olematta hakea niistä aiheista huomioita mitä nuorempana en saanut tarpeeksi
tounge.gif
Taidat olla tosiaan viksumpi mua, kun mä en tajua tuota sun viestiä, vaikka kuinka koitan sitä lukea...
tounge.gif
Johtuu varmaan rapulastakin.
033102beer_1_prv.gif
biggrin.gif

Luojaa kiitän, että en ole niin kipeä notta hd;n hankkisin
Noin mäkin ajattelin jokunen vuosi sitten...
wink.gif
Mut kuinkas sitte sattukaan. Tauti iski ja lääke on tallissa. Toimii ja hyvin.
biggrin.gif
Sama vika itsellä mutta sen verta olin viksumpi että osasin silloin pysyä poissa sellaisista aiheista ja olematta hakea niistä aiheista huomioita mitä nuorempana en saanut tarpeeksi
tounge.gif
Taidat olla tosiaan viksumpi mua, kun mä en tajua tuota sun viestiä, vaikka kuinka koitan sitä lukea...
tounge.gif
Johtuu varmaan rapulastakin.
033102beer_1_prv.gif
biggrin.gif
Ei voi johtuu............

Siis rapulasta. Mulla ei oo ollut rapulaa kymmeneen vuoteen, muten mäkään tajunnu ??
biggrin.gif
biggrin.gif

inlove.gif
Samaa mieltä, näyttää kyllä hyvältä!
Musta toi bobber-tyylinen takaloksu ei oikein sovi WideGlideen, jotenkin siihen kuuluu bobtail... ja mustat strutsit, vanteet ja lohkot?
Olis vaikka tehnyt jonkun "NightGliden" mutta rinnalle sitten kunnolla kromissa uitettu WG. Noo nää on näitä makuasioita eikä liene epäselvää että kiiltävää osaa tulee tyrkylle sen verran että riittää
smile_org.gif

inlove.gif
Samaa mieltä, näyttää kyllä hyvältä!
Musta toi bobber-tyylinen takaloksu ei oikein sovi WideGlideen, jotenkin siihen kuuluu bobtail... ja mustat strutsit, vanteet ja lohkot?
Olis vaikka tehnyt jonkun "NightGliden" mutta rinnalle sitten kunnolla kromissa uitettu WG. Noo nää on näitä makuasioita eikä liene epäselvää että kiiltävää osaa tulee tyrkylle sen verran että riittää  
smile_org.gif
Bobista sais kohtuu helpolla ja halvalla väsättyä samannäköisen kuin toi uus WG...hmmm...ehkei ny kuitenkaan.
wink.gif

Mun mielestä paras H-D hinnan vastineeksi on FLHT standard ja itse ottaisin mieluummin jopa 2007 mallin kuin uuden. Uusissa on ABS ja kaasu ilman vaijeria ym. tarpeetonta.

Täytyy kommentoida että -09 Touring malleihin, kuten Electraan tulleista uudistuksista parhaat ovat juuri jarrut, uudistettu runko+jouset+vannekoot eli "ajogeometriaan" tulleet uudistukset ja jo aiemmin tullut, ruudikkaampi 96 kone. Eli -09 Electra on selvästi parempi ajaa kuin edelliset mallit. Ajonopeudet eli löpön ja renkaiden kulutus tahtoo vaan kasvaa. Sähköisestä kaasusta en myöskään pidä, toimeen sen kanssa toki tulee, mutta se on ehkä vähän "tunnoton" verrattuna vaijeriin. Tasanopeussäädin toimii kivasti.

Back