Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
psi sanoi:Lueskelin tätä ketjua ja nimimerkki "Patukka" kirjoitti 78,-€ palkasta rengasparin asennustyöstä. Tälläkin palstalla on monta yrittäjää jotka tietävät mikä ero on laskussa olevalla työveloituksella ja palkalla. Kun rengastyöstä veloitetaan 78,-€ niin palkkana se on n.28,30€ - liiketoimintakulut. Teen päivätöitä toiminimellä josta minulle jää 0,46% laskutetusta tunnista. Toiminimellä tehdystä työstä en maksa mitään muuta kuin verot, YEL:n, kirjanpitokulut ja vakuutukset. Tästä jää minulle 46%. Rengashommia teen Oy:n kautta. Rengashommista maksan työtilan sähköt, vedet, vakuutukset, tarvikehankinnat, vuokraa jos on mistä maksaa. Palkkaa en ole tekemästäni työstä pystynyt nostamaan.
Olisi tosi hienoa jos voisin saada itselleni 78,-€ alta/alle vaihdetusta rengasparista, näin ei kuitenkaan ole, no ehkä tulevina vuosina... Olen kuitenkin saanut tehdä rengaskauppaa mukavien ihmisten kanssa, kiitos teille!
Kotimaista, joo, huoh. Miksei tältä kotimaiselta voi suoraan noutaa renkaita? Koska se tilaa siltä ulkomaiselta, jolta voit tilata itsekin, ja ottaa palvelumaksun nettitilauksen tekemisestä nimelläsi ja osoitteellasi. Eli voisit tilata itsekin suoraan ja lähettää erikseen tuon palvelumaksun vaikkapa minulle. Olen kotimainen ja kaipaan tuloja.ts18056 sanoi:Joo, suositaan kotimaista: https://mprenkaat-store.com/
Tuolta tuli mulle jampperiin takanen, kun ajattelin suosia "kotimaista". Hyvin tuli kotia, DHL:n seurantakoodeilla.
hidas57 sanoi:
Kotimaista, joo, huoh. Miksei tältä kotimaiselta voi suoraan noutaa renkaita? Koska se tilaa siltä ulkomaiselta, jolta voit tilata itsekin, ja ottaa palvelumaksun nettitilauksen tekemisestä nimelläsi ja osoitteellasi. Eli voisit tilata itsekin suoraan ja lähettää erikseen tuon palvelumaksun vaikkapa minulle. Olen kotimainen ja kaipaan tuloja.
Patukka sanoi:Maksavalle asiakkaalle ei sillä mitä työstä veloitettava summa pitää sisällään ja kuinka se muodostuu ole merkitystä. Vain se on tärkeää mikä se summa on. Työstä maksettava raha on kuitenkin ensin tienattava ja jos tienattua rahaa ei tarvitse käyttää edelleen jonkin palvelun ostamiseen, esimerkiksi jos työn voi tehdä itse, on se maksajalle selvää tuloa.
Suomessa vieraalta ostettu työ on tehty niin kalliiksi että jokaisen joka pystyy käsillään edes jotain tekemään kannattaa hyödyntää taitonsa ainakin omaksi hyväkseen. Ainakin minulle tulisi konkurssi jos en omin avuin pystyisi huolehtimaan talosta ja tavaroista. Toki on asioita jotka joutuu ostamaan vieraalta mutta sellaiset täytyy karsia mahdollisimman vähiin.
wellu_76 sanoi:Kyllähän sitä voisi harkita ostaa rinkulat paikallisilta liikkeiltä, mutta kun paikalliset liikkeet eivät kehtaa ilmoitella hintoja vaan ilmeisesti aina pitäisi mennä paikan päältä kysymään. Ei oikein innosta lähteä ajelemaan töiden jälkeen pitkin kaupunkia ja rukoilemaan liikkeistä hintaa rinkuloille. Nettikauppojen sivuilta hinnat ja saatavuudet löytyvät niin paljon helpommin.
wellu_76 sanoi:Kyllähän sitä voisi harkita ostaa rinkulat paikallisilta liikkeiltä, mutta kun paikalliset liikkeet eivät kehtaa ilmoitella hintoja vaan ilmeisesti aina pitäisi mennä paikan päältä kysymään. Ei oikein innosta lähteä ajelemaan töiden jälkeen pitkin kaupunkia ja rukoilemaan liikkeistä hintaa rinkuloille. Nettikauppojen sivuilta hinnat ja saatavuudet löytyvät niin paljon helpommin.
/ mprenkaat-store.comhidas57 sanoi:
Kotimaista, joo, huoh. Miksei tältä kotimaiselta voi suoraan noutaa renkaita? Koska se tilaa siltä ulkomaiselta, jolta voit tilata itsekin, ja ottaa palvelumaksun nettitilauksen tekemisestä nimelläsi ja osoitteellasi. Eli voisit tilata itsekin suoraan ja lähettää erikseen tuon palvelumaksun vaikkapa minulle. Olen kotimainen ja kaipaan tuloja.
no mutta kun: sivuilta lainattua "Poistotuotteet" lähetetään Itellan kyydissä lähimpään postiin välittömästi. "Poistotuotteet" voi myös noutaa sovittaessa.
vaatii tietysti luku taitoo
noista renkaan hinnoista yleensäkään ei muuta voi sanoo et ne vaihtelee on toi mprengas store joskus jossain koossa ollut halvin rahteineenHangaround51 sanoi:Se on kummallista tässä motoristien elämässä että vapaa-aika on ilmaista tehdään suuri työ etsiessä missä voi säästää muutaman kympin ja samalla valitetaan ulkomaisten postimyyntiliikkeiden luotettavuudesta, toimituskuluista, toimitus kestää liian kauan, vaivasta viedä renkaat jollekkin vaihdettavaksi ja vaihtajakin haluu jonkin korvauksen alta lalle laitosta. Etsikää kotiseudulta kunnon mp-rengas kauppias tai huoltoliike osta sieltä ja säästät paljon päänvaivaa ja muita murheita yleensä saat renkaa viimeistään seuraavana päivänä alle eikä maksa paljoakaan enemmän kuin itse tuotu rengas+ asennus. Jos reissussa tarvii vaihtaa rengas niin ei kai siihen koko päivää pilata etsimällä se halvin paikka ellei hotelli sitä sattumalta tiedä. Turhaa päänvaivaa osta lähi mp-kauppiaalta saatat saada joskus muutakin palvelua vähän nopeammin kun kokevat kanta asiakkaaksi.![]()
hidas57 sanoi:Poistotuotteet ovat jääneet heille käsiin, koska asiakas voi joskus palauttaa tms, eikä heidän kannata lähetellä renkaita takaisin itse, kun joku kuitenkin ne ostaa alekorista muutaman kympin halvemmalla. En perusta renkaideni hankintaa tuollaiseen. Usko nyt vaan, että kyseessä on puhdas välistävetofirma.