• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rengashinnat Suomessa ja Ulkomailla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rotanpaska
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo n. 1,3 x on sossupuolen kulu. Kausiluontontoista työtä tekevien lomapalkka on jopa 18 % palkkasummasta, vapaaehtoiset sossukulut, kuten lounassetelit, työvaatteet, autoetu ja mitä niitä onkaan + tietysti sairauspoissaolot tuohon päälle, ollaan jo ihan muissa lukemissa. Tervetuloa yrittäjäksi ja ostakaa ihmeessä halvempien kulujen maista nettiostoksia. Sittenpä pikkuhiljaa olette tilanteessa, ettei enää tarvitse niitä tehdä - ei ole duunia, eikä mopoa:jippikaijee:

Nöyränä kiitän kaikkia tämän ketjun kirjoittajia ja lukijoita. Kirjoittelut Eidem Oy:stä nostavat Eidemin nettisivujen päivittäistä klikkausmäärää 10-15-kertaiseksi, ilmaista mainosta.

En tiedä oliko virhe hinnoitella renkaat alta/alle koska ainakin osalla sivulla käyneistä on jäänyt se "pienellä painettu" huomioimatta. Tämän muutoksen tein koska irtorenkaan myyminen on pään hakkaamista seinään. En osaa edes itselleni selittää miksi edelleen myyn irtorenkaita ja "kilpailen" isojen nettikauppojen kanssa, kiva harrastus, selitän.

Arvonlisäverosta olen kirjoittanut tänne lukemattomia kertoja. Asian ymmärtää paremmin kun sen kanssa on tekemisissä päivittäin. Se vaan on niin että 230,-€ maksavasta rengassarjasta saksalainen kauppias tilittää noin kymmenen euroa vähemmän ALV:a kuin suomalainen kauppias. Jokainen voi laskea tai kuvitella paljonko siitä kertyy ajokauden aikana vaikka on pienempi kauppias.

Renkaan hinnat "elävät" kauden aikana jonkin verran, kun jonkin renkaan hinta on tukkurilla laskenut niin olen myös laskenut asiakashintoja.

aj@ sanoi:
Tervetuloa yrittäjäksi ja ostakaa ihmeessä halvempien kulujen maista nettiostoksia. Sittenpä pikkuhiljaa olette tilanteessa, ettei enää tarvitse niitä tehdä - ei ole duunia, eikä mopoa:jippikaijee:

Silloin kun EU-liittymissopimusta valmisteltiin olisi tämän tilanteen eteen tuleminen pitänyt olla Lipposella ja kumppaneilla kirkkaana mielessä. Tullirajat ja liikkumisen rajoitukset suojelevat sisämarkkinoita ja tästä suojelusta EU:hun liittyessämme luovuimme ja avasimme sisämarkkinamme koko euroopan kilpailtavaksi. Sokea Reetta ja minä ymmärsimme jo tuolloin mitä tavaroiden ja palveluiden vapaa liikkuvuus tarkoittaa Suomen sisämarkkinoille mutta me molemmat olemme niin pienimerkityksellisiä ihmisiä että meidän ymmärryksellämme ei ole paljon väliä. No, äänemme olemme antaneet ja saatu on mitä tilattiin.
Eipä mitään, nyt suomalaiset kauppiaat ovat saaneet kilpailualueekseen koko euroopan niin hyvässä kuin pahassakin, siitä kai kaikkien pitäisi olla onnellisia. Vai pitäisikö?

Valtakeskittymät pyrkivät aina näivettämään reuna-alueita ja vahvistamaan itseään (toim. huomio)

kyllä minä tuohon hintaan voisin renkaita käydä tuolla vaihdattamassa. jos olisi hieman lähempänä.:D

netistä en itse renkaita tilaile. ei kehtaa tilata sieltä ja sitten mennä rengasliikkeeseen vinkumaan, että mulla nyt olis tällainen ja tällainen rengas, viittiskö joku laittaa paikoilleen.... en mää nyt muuten olis tilannut, mutta kun sain niin älyttömän halvalla, eiku kaverilla jäi ylimääräiseksi niin ostin halvalla...

omat rengasvehkeet jos olis, niin sitten voisin netistä ehkä tilata. en muuten.

se muutama kymppi, pieniä rahoja verrattuna muihin harrasteen kuluihin.. tosin joillekin se 20-30e tuntuu olevan elämän ja kuoleman kysymys..

aj@ sanoi:
Tervetuloa yrittäjäksi ja ostakaa ihmeessä halvempien kulujen maista nettiostoksia. Sittenpä pikkuhiljaa olette tilanteessa, ettei enää tarvitse niitä tehdä - ei ole duunia, eikä mopoa:jippikaijee:

Patukkahan tuossa jo edellä kuvasi tähän johtaneet syyt, ja ajankohdan, jossa tämä yrittäjien nillitys alkoi. Kekkoslovakiassa kun valtiovalta, Tulli ja yrittäjät pyörittivät omaa suljettua kartelliaan, ja halvempien hintojen perässä oli turha juosta.

Yrittäjyys tuntuu monelle, ainakin mitä lähipiirissä olen seurannut, olevan pikemminkin elämäntapa kuin välttämättömyys. Samoilla tuloila pyöritään, yrittäjätutuilla vaan puolet pääomatuloa, ja veroaste sekä käteenjäävät tulot sen myötä isommat. Ja eläkkeet ja "sosiaaliturva" pienempi.

Eli tuon voisi kääntää toisinkinpäin. Tervetuloa verokirjalla kahdeksasta neljään palkkatyöhön.

Eidemissä koskaan asioimattomana, voisin kuitenkin noihin hintoihin varmasti ostaa ja vaihdatella renkaita, jos lähempänä sattuisin olemaan. Mielestäni sivuilla näkyvät hinnat todellakin on edulliset.

Rispektiä pienyrittäjälle joka yrittää edes kilpailla nettikauppojen kanssa.:respect: ja sitten nillitetään hinnoista kun ei ihan ilmaiseksi saa....mä en jaksais tuollaista elämäntapayrittämistä, se on kyllä palvelus harrastajakunnalle kun myy edullisesti pienillä katteilla, kyllä siinä mennään rakkaus lajia kohtaan edellä eikä rahankiilto silmissä. Siitä on itsekkyys kaukana. Jokainen voi miettiä kauanko itse jaksaisi tehdä vastaavilla hinnoilla vastaavaa duunia, hyvän palvelun kera, ja jos tuntuu hyvältä idealta niin eikun yrittämään vaan.

30 vuotta vierailla, skraga pois ja omiin hommiin. Väittäisin, että helpommalla pääset. Vai että listaamattomasta oskeyhtiöstä otetaan puolet pääomatulona ulos, otettaisiinkin. Alapa vaikkapa verokonsultiksi, asiakkaita kyllä riittäisi. Sekin tuppaa unohtumaan, että se firmakin maksaa veroa. Niin, saahan ne poistot. Mistä vitusta vähennät, jos et ensin tienaa ?

ts18056 sanoi:
Patukkahan tuossa jo edellä kuvasi tähän johtaneet syyt, ja ajankohdan, jossa tämä yrittäjien nillitys alkoi. Kekkoslovakiassa kun valtiovalta, Tulli ja yrittäjät pyörittivät omaa suljettua kartelliaan, ja halvempien hintojen perässä oli turha juosta.

Yrittäjyys tuntuu monelle, ainakin mitä lähipiirissä olen seurannut, olevan pikemminkin elämäntapa kuin välttämättömyys. Samoilla tuloila pyöritään, yrittäjätutuilla vaan puolet pääomatuloa, ja veroaste sekä käteenjäävät tulot sen myötä isommat. Ja eläkkeet ja "sosiaaliturva" pienempi.

Eli tuon voisi kääntää toisinkinpäin. Tervetuloa verokirjalla kahdeksasta neljään palkkatyöhön.

Kannattaisi ennemmin keskittyä siihen, ettei sujuvasti sekoiteta liiketoimintaa ja "yrittämistä"
totaalisesti keskenään.

Ei voitollinen liiketoiminta mikään ilmainen lounas ole.
Tavalla tai toisella siihen tarvitaan helvetisti duunia, osaamista ja "huiiiiikee idis".

Mistä helvetistä meille sikiää pääosin harhainen ja mielikuvituksen täyttämä illuusio "yrittäjyydestä" ?

Ehkä siitä, että ihan peruskoulun laskuoppikkin tuntuu olevan turhan monelle ydinfysiikkaa.

Se, että "kekkoslandian" muurit murenivat määrätyssä mielessä, ei pitemmässä juoksussa
ehkä niin paha juttu ollutkaan kuin välillä annetaan ymmärtää.

Homma kun kuitenkin on niin, että "parempi sisällä nurkkapöydässä", kuin ulkona pakkasessa ja
pyryssä..... leikkimässä vain itsensä ja karhun kanssa.

Taitaa olla vähän niinkin, että kun ei muuta maailmaa loputtomasti voi sulkea pois,
sen kovempaa lääkettä sitten popsitaan kun "todellisuus joudutaan kohtaamaan".

"Isot pojat ja vanha raha" toki muistelevat kotoisia kulta-aikoja..... mutta fiksuina
ymmätävät, ettei mikään "liian hyvä" kestä ikuisesti...... ja eikohän aikanaan
osattu tuo "sopeuttaminen muuttuvaan, uuteen tilanteeseen" osattu hoitaa ihan ok
tarvittavinen järjestelyineen :D.

XX-xenon sanoi:
kyllä minä tuohon hintaan voisin renkaita käydä tuolla vaihdattamassa. jos olisi hieman lähempänä.:D

netistä en itse renkaita tilaile. ei kehtaa tilata sieltä ja sitten mennä rengasliikkeeseen vinkumaan, että mulla nyt olis tällainen ja tällainen rengas, viittiskö joku laittaa paikoilleen.... en mää nyt muuten olis tilannut, mutta kun sain niin älyttömän halvalla, eiku kaverilla jäi ylimääräiseksi niin ostin halvalla...

omat rengasvehkeet jos olis, niin sitten voisin netistä ehkä tilata. en muuten.

se muutama kymppi, pieniä rahoja verrattuna muihin harrasteen kuluihin.. tosin joillekin se 20-30e tuntuu olevan elämän ja kuoleman kysymys..

Sama täällä. Netistä tilataan vain, jos "omassa" rengasliikkeessä ei ole saatavana sopivaa rengasta järkevään hintaan / toimitusaikaan.
Kun on vuosien saatossa yhteen rengaskauppaan sitoutunut, niin ei tarvitse enää juuri hinnoista puhua.
Myyjä myy, asentaa ja ottaa pienen katteen välistä ja mitä olen jälkikäteen hintoja seurannut, niin eipä olisi paljoa säästöä tullut vaikka olisi netistä samat renkaat hommannut.
Paikallisella rengasliikkeellä ei ole kuin yksi huono puoli. Renkaiden saatavuus. Kun niillä on sopparit omien toimittajien kanssa, niin yhden renkaan tilaaminen vieraalta toimittajalta on todella arvokasta puuhaa.
Silloin myyjä kyllä sanoo, että tilaa netistä ja tuo tänne, niin tökätään alle.

Se on molemmille win-win tilanne. Myyjä tietää, että kaveri tulee toistekkin ja kehuu kauppaa kaverille ja asiakas tietää, että homma toimii hyvällä hinta/kokonaishyötysuhteella.

Keskustelua riittää. Hyvä näin. Jos haluaa vertailla, niin Eidem vaikuttaisi olevan vähän kuin Lounais-Suomen Kumiveikko. Yhdellä parin päivän reissulla takanen loppui kesken sunnuntaina, mutta soitolla ja rahalla järjestyi Pirelli alle. En saanut tätä palvelua Mynetmoton hinnoilla.

Tällainen toiminta on näiden yritysten vahvuus :thumbup:

Eidemistä viimeiset 3 tai 4 rengasta ostaneena sanon vain sen, että säästin vrt. mihin tahansa muuhun täkäläiseen puljuun yhteensä n. 150-200e. Valitettavasti nyt on asennuspaikka niin kaukana, etten enää voi asiakkaana jatkaa. Mitä olen kysellyt pelkkiä asennustöitä, kun en niitä itse pysty tekemään, niin yleensä nettikauppojen halvat hinnat on aina kadonneet niihin. Eli tuo oma halpa rengas ja maksa sama mitä rengas töineen maksaa liikkeessä.

Lisäksi palvelusta täysi 10. Aikaa ja vaivaa säästämättä on leivottu hankaliakin renkaita vielä hankalampien vanteiden päälle. :thumbsup:

no joo'o, kyllähän nuo hinnat halpoja on vrt. "oikea kauppa".

Esim. mynetmotosta tulee 3 renkulaa niillä 25e posteilla.

1. 130e rengas + ~8e postit + 25e alta-alle niin ei tuo Eidem tai mikään muukaan suomalainen kauppa vielä sitä päihitä. Itse kun asun n. 2km päässä asennuspaikasta niin käytän kyllä edelleen noita nettikauppoja.

Kyllä tuo 30e erotus on jo sen verran, että sen eteen jaksaa klikkailla pari kertaa hiirellä ja ajaa renkaan kanssa vaihtamaan.

Mielestäni typerää perustella "harrastus maksaa muutenkin niin paljon, että onse kumma jos kaatuu johonkin 30e"

esimerkki: tekisittekö ruokaostokset 30e kalliimmalla R-kioskilta kun viereisestä Alepasta samalla vaivalla ja halvammalla?

Z-man sanoi:
no joo'o, kyllähän nuo hinnat halpoja on vrt. "oikea kauppa".

Esim. mynetmotosta tulee 3 renkulaa niillä 25e posteilla.

1. 130e rengas + ~8e postit + 25e alta-alle niin ei tuo Eidem tai mikään muukaan suomalainen kauppa vielä sitä päihitä. Itse kun asun n. 2km päässä asennuspaikasta niin käytän kyllä edelleen noita nettikauppoja.

Kyllä tuo 30e erotus on jo sen verran, että sen eteen jaksaa klikkailla pari kertaa hiirellä ja ajaa renkaan kanssa vaihtamaan.

Mielestäni typerää perustella "harrastus maksaa muutenkin niin paljon, että onse kumma jos kaatuu johonkin 30e"

esimerkki: tekisittekö ruokaostokset 30e kalliimmalla R-kioskilta kun viereisestä Alepasta samalla vaivalla ja halvammalla?

Kaikilla ei ole noin hyvää diiliä. Mikä rengas kyseessä?

JMH sanoi:
Kaikilla ei ole noin hyvää diiliä. Mikä rengas kyseessä?

Heitin 130e esimerkkinä, viime kesänä oli power 2ct:t 125e ja nyt näemmä 119e, power3 näemmä 136e ja koko siis 190/55/zr17

Z-man sanoi:
Heitin 130e esimerkkinä, viime kesänä oli power 2ct:t 125e ja nyt näemmä 119e, power3 näemmä 136e ja koko siis 190/55/zr17

Esimerkkihän osui keskelle. Power3 136 + 8 + 25 -> 169 ja Eidemillä tuo sama 197. Ero 28 euroa. Saadakseen tuon 8 euron rahdin, pitää kuitenkin laittaa rahaa kiinni kolmen renkaan verran (408 + 25 euroa ->433), löytää se kohtuuhintainen vaihtopaikka sekä viedä rengas sinne etukäteen erikseen, jos kysessä on alta alle vaihto. Toinen vaihtoehto kuljetukselle on toimittaa ne suoraan sinne, jos onnistuu.

Jos takanen vaihtuu kerran kesässä, niin moni menee R-Kioskille. Mut äijäl toimii toi, plus renkaat ovat valmiina varastossa.

Silloin kun suht kalliiseen harrastukseen liittyvissä asioissa alkaa olla kyse "muutamasta kympistä"
vuositasolla, alkaa houkutus "tukea" itse omin rasvaisin pikku kätösin punnertavaa kaveria
olla aika vastustamaton.

Etenkin jos homma toimii sovitusti ja ajallaan.

Kaikenlainen "jatkuvan selittelyn toimitusmyynti" ei ihan noita kriteereitä täytä :D.
Siinä leikissä ei "kauppias" oikein tahdo käsittää, ketkä kauppaa keskenään tekevät ja
kuka lupaa kenellekin mitä.
Politiikka on ihan toinen laji..... siihen kuuluu ilman muuta "valta ilman vastuuta".

"Ketjun rakenne" !

Tähänhän se homma usein kyykkää ja vielä "kekkoslandian" kauden kauppiasasenteella boostattuna.

Ei näillä leveysasteilla ja volyymeillä pk-(kaan)yrittäjällä mitään herkkua ole, mutta kuten jo
aiemmin on todettu......

Alan kentässä on kyllä (muutamia hatunnoston arvoisia poikkeuksia lukuunottamatta)
ihan helvetin paikallaan toimijoiden joutua "todellisuuteen" ja tarkistamaan asenteitaan....
ihan hyvästä syystä.

mynetmoto power3 taka 180/55 - 127 + 8 + 30 = 165€
eidem oy power3 taka 180/55 - 187 + 0 = 187€

erotus: 22€

mynetmoto power3 etu 120-70 - 100 + 8 + 30 = 138
eidem oy power3 etu 120/70 - 150 + 0 = 150€

erotus: 12€

Ja näissä tosiaan oli se, että toiseen voi ajaa suoraan vaihdatuttamaan, ja
parhaimmassa tapauksessa myös aukioloaikojen ulkopuolella riippuen yrittäjästä.

vs

tilaamalla netistä ja odottamalla useamman päivän, sekä viemällä rengas paikanpäälle.
edellyttää myös, että tilaa kerralla sen 3 rengasta, eikä yhden. muuten jää jopa 4€ tappiolle
eturenkaan kohdalla, ja erotus takarenkaalle jää vain 6€:n.

laskin alta-alle vaihdon hinnaksi 30€, koska 25€:lla ei paljoa mistään saa alta-alle vaihtoa
ilman, että olisi ko. puljusta ostanut renkaat ensin. saattaa jopa olla 35€ jossain.

Lopputulos: Aika hyvin suomalaiselta yritykseltä kilpaillessaan halpahintaisen ulkomaan nettikaupan kanssa.

Karkov sanoi:
mynetmoto power3 taka 180/55 - 127 + 8 + 30 = 165€
eidem oy power3 taka 180/55 - 187 + 0 = 187€

erotus: 22€

mynetmoto power3 etu 120-70 - 100 + 8 + 30 = 138
eidem oy power3 etu 120/70 - 150 + 0 = 150€

erotus: 12€

Ja näissä tosiaan oli se, että toiseen voi ajaa suoraan vaihdatuttamaan, ja
parhaimmassa tapauksessa myös aukioloaikojen ulkopuolella riippuen yrittäjästä.

vs

tilaamalla netistä ja odottamalla useamman päivän, sekä viemällä rengas paikanpäälle.
edellyttää myös, että tilaa kerralla sen 3 rengasta, eikä yhden. muuten jää jopa 4€ tappiolle
eturenkaan kohdalla, ja erotus takarenkaalle jää vain 6€:n.

laskin alta-alle vaihdon hinnaksi 30€, koska 25€:lla ei paljoa mistään saa alta-alle vaihtoa
ilman, että olisi ko. puljusta ostanut renkaat ensin. saattaa jopa olla 35€ jossain.

Lopputulos: Aika hyvin suomalaiselta yritykseltä kilpaillessaan halpahintaisen ulkomaan nettikaupan kanssa.

Minkä vuoksi oletetaan että rengas vaihdetaan rengasliikkeessä? On moinia minunkaltaisiani jotka vaihtavat renkaansa itse, näin kohdallani jo vuodesta 1969, ja joille aika ei ole rahaa. Suomestakin ostaessani, viimeksi pari viikkoa sitten, ei asennusta tehnyt rengasliike. Tällaisessa tapauksessa hintaero Eidem Oy vs. Mynetmoto onkin jo esimerkkitapauksessa 25,00 euron rahtikuluilla 78,00 euroa ja tällainen summa on, ainakin minun lompakossani, kohtuullisen paljon rahaa. Näin ollen, minkä vuoksi maksaisin, tai joku kaltaiseni maksaisi, asennuksesta jota ei tarvitse?
Toki sellaisessa tapauksessa ettei osaa tai viitsi ja tunnin työstä palkaksi ei riitä 78,00 euroa puhtaana käteen niin asia on toinen.

Viimeksi muokattu:
Jos ei ihminen ole valmis tekemään tuntia töitä 78 eurolla puhtaana, niin ei tarvitse ihmetellä jos on rahat loppu.

Back