Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksei saa tehdä - minä ainakin tein.Mulle myytiin GSA:han Zumoon sopiva plugi 70€
Jos olisin tiennyt että se on ihan samanlainen kuin orkkis johto niin en olis ostanu. Tietysti onhan se "turvallisempaa" kun virran saa suoraan gessun mittariston alla sijaitsevasta liittimestä joka on liitetty CAN-väylään. Ärsyttävää vaan on se että virtaa ei saa ulos kuin 3-minuuttia kerrallaan. Itse olisin liittänyt oman johdon akkuun. Paremmin tietävät tietysti sanovat että näin ei saa tehdä.
Piti nyt vaan kilttinä poikana uskoa kun "viisaammat" valisti että bemuissa ei järjestelmä tykkää hyvää sellaisesta. Tai sitten niissä vaan on heikompi akku ettei kestä yhden puhelimen lataustaMiksei saa tehdä - minä ainakin tein.Mulle myytiin GSA:han Zumoon sopiva plugi 70€
Jos olisin tiennyt että se on ihan samanlainen kuin orkkis johto niin en olis ostanu. Tietysti onhan se "turvallisempaa" kun virran saa suoraan gessun mittariston alla sijaitsevasta liittimestä joka on liitetty CAN-väylään. Ärsyttävää vaan on se että virtaa ei saa ulos kuin 3-minuuttia kerrallaan. Itse olisin liittänyt oman johdon akkuun. Paremmin tietävät tietysti sanovat että näin ei saa tehdä.
Minä olen ainakin ladannut ajossa... (vaikka nyt on toinenkin töpseli suoraan akulta laitettuna, niin käy akun latauskin helpommin).Ärsytti hemmetisti lomareissulla kun piti pitää virtaa päällä että sai ladattua puhelinta tai muita akkuja. Koko ajan oli joku huomauttelemassa että "hei, sulla on parkit päällä"
Tuossa oli kuvassa kyllä karun näköinen sokeripalakytkentä penkin alla - toivottavasti ei tule ongelmia kosteuden/tärinän/yms. kanssa. Itse käyttäisin puristettuja tai juotettuja ja liimapintaisella kutistesukalla suojattuja liitoksia.Minä tein aikoinaan omaan gessuuni tällaisen virranulosoton http://www.r1200gs.info/howto/relay.html
--Kari
Vanhemmissa gessuissa toi GPS tökkeli oli jemmattu jonnekkin tankin alle, oli varmaan helpompaa/nopeampaa rakentaa tuo hässäkkä kuin purkaa pyörää.Miksi et käyttänyt tuota valmiina etupäässä olevaa liitintä? Tarvitsetko yli 5A virtaa vai miten?
Tänään pitäisi nyt vihdoin alkaan näpertämään tuo plugi paikalle, osat tuli viimeiset eilen ja tänään kun saa pyörän tonnin huollosta niin kaikki on valmiina.
Mielenkiinnolla odotan tietoa että saatko virtaa sieltä enemmän kuin muutaman minuutin.Hyvin lähti pelittämään virta tomppaan tuosta töpselistä, ainoa haaste vaan näyttää olevan tompan oma teline joka ei tuossa höykytyksessä oikein pysy mukana vaan pätkii virtaa... Pitää varmaan miettiä jotain muuta kiinnityspaikkaa tuolle...
Töpselissä näyttää pysyvän jopa virta jonkin aikaa koneen sammutuksen jälkeen, ei vielä jaksanut odottaa kauan, mutta ei ainakaan heti virrat häviä.
Niin niin, mutta kuinka kauan saat virtaa pistokkeesta sen jälkeen kun käännät avaimesta virrat pois?Noh, viiden tunnin lenkki tehty ja tomppa sai kyllä virtaa että jaksoi vielä näyttöään käyttää eli voisi väittää että sieltä virtaa tulee. Kertaakaan ei tullut näyttöön merkkiä akun loppumisesta.
Autokooma on kytkettynä siihen penkin alla olevaan plugiin ja siitäkin virtaa näyttää sille riittävän.