• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R.M.Heinon huoltokokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KariS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jees, se kelta-musta on mun. En kyllä huomannut katsoa tarkemmin ketä siellä notkui, kun ryysäsin huollon ovesta sisään ja ajoivat sieltä myymälään - olisi voinut tulla morjestaan, jos olisi tiennyt. Mulla auttoi softan päivitys. Tyhjäkäyntikin on ihan erilainen. Vanhalla softalla auttoi minulla, kun resetoi pyörän seuraavasti:
- akku irti muutamaksi tunniksi (itsellä oli yön yli, kun tuosta ajasta ei ole tarkempaa tieto - ihan 20 minuuttia ei vielä riitä)
- akku kiinni
- merkkaa kaasukahvaan puolen kaasun paikka
- virta-avaimesta sähköt päälle, odota checkkaus ja käännä kolme kertaa tuohon puolen kaasun merkkiin ja pois. Sammuta virrat (älä starttaa)
- sähköt uudestaan päälle ja kone käyntiin.

Homman nimi on se, että tuolle eculle opetetaan kaasukahvan minimi ja maksimi-asennot. Jos se luulee, että on enemmän kaasua kuin itse asiassa on, niin kone käy vähän rikkaammalla. Itselle auttoi tosi paljon vanhalla softalla tuo. Muutenkin pitäisi tuon ecu resetoida, jos vaihtaa putkia, suodattimia ym.

Testaapa tuota, jos ei huolto auta.

Hahaa, sä taisit olla se kaveri Rukan puvussa...

Mä luinkin hätäisesti tuosta tuunauksesta k1200s.comista. Mutta miksi kahvan säätö tehdään puoleen väliin? Vai onko tuossa sun systeemissä nyt ikäänkuin puolikaasu täyskaasu?

Siellä olikin torstaina oikeen K1200S pyörien kokoontumis/huoltopäivä, itse notkuin 13-14.30 välillä sielä ja sillon oli 5kpl:ta S:iä pihassa, oli Ek@:n pyörä ainakin, sit pari harmaata (oma mukaanlukien), yksi valkosininen ja yksi kokosininen.
eek.gif

Kauheeta mimmoisia romuja noi KS:ssät, kun korjaamolla vaan makaavat kaiket päivät. Tommy koitas tuota piruuttaan. Suuremmalla kuormalla air/fuel-ratio on paljon rikkaammalla ja jos se luulee kuorman olevan todellista suurempi, niin paremminhan se käy.

crazy.gif
Mielenkiintoista. Itse tilasin eilen Heinolta ajan R 1100 R 50tkm huoltoon ja hintaa kysyessäni sanottiin 200,- +/- 30 euroa.
Eli siis 170-230 € haarukan antoivat.

Tripistä en viitsinyt enää kysäistä kun ei tämä nyt niin pahalta tuntunut. Saas nähä yrittävätkö sitten rokottaa enemmän kun laskun aika tulee. Tuskinpa. Luvattu mitä luvattu.

Mielenkiintoista tämä hinnoittelu
eek.gif
Itse itseäni lainaten...

Tänään sitten se 50tkm huolto oli. Pientä säätöä puhelimessa tarjottuun hintaan viedessä oli. Sen kun näet piti sisältää myös jarrunesteiden vaihdon ja taisivat hieman alakanttiin silloin puhelimessa tarjota.

Sanoivat sitten että etsitään joku kompromissi ja noutaessani maksoin tasan 212,50 €
062802jumpie_prv.gif
Eli homma oli edelleen alkuperäisen hintahaarukan sisällä. Minusta hoitivat homman tyylikkäästi ja täytyypi asioida jatkossakin
bowdown.gif

Kauheeta mimmoisia romuja noi KS:ssät, kun korjaamolla vaan makaavat kaiket päivät. Tommy koitas tuota piruuttaan. Suuremmalla kuormalla air/fuel-ratio on paljon rikkaammalla ja jos se luulee kuorman olevan todellista suurempi, niin paremminhan se käy.
Nyt on testattu kahdella asetuksella eli kääntämällä kaasu kokonaan auki ja sitten kiinni. Tuntui tekevän sen, että voimisti Laserin kanssa tuota nykimistä tuolla 2800 - 3300 alueella. Sitten testasin tuota siten, että väänsin nuppia puolikierrosta ja takaisin. Tuon tempun jälkeen se tuntui aloittaneen nykimisen myös muuallakin... Täytyy testata vielä tuo nollaus tuolla sentin käännöllä.

Onko sillä merkitystä, miten kauan nollamisen jälkeen ajelee eli muuttuvatko säädöt koneen omien "säätöjen" vuoksi johonkin suuntaan?

PS. Ek@: Pyörääni oli verrattu nykimisen osalta sun pyörään siellä "huollossa" ja se oli kuulemma vielä pahempi...

Mulla kyllä käy nyt tosi tasaisesti uuden ohjelman jälkeen. Muutenkin taitaa olla aika hyvä yksilö kaikkien värinöiden ym. suhteen. Tänään hain mopon välillä ajoon, kun tuo vaihdevivun pusla ei vielä tullut. Jari alkoikin puhua tuosta sun postauksesta, että ei se mun mopo ollut mihin sitä oli verrattu. En heti tiennyt mistä oli kyse, kun en ollut viestiäsi vielä lukenut. Taas tuntuu mopo tosi hyvältä uusien öljyjen jälkeen. Jos haluat itse vertailla, niin pistä privaa, mutta pidä kiirettä, kun tilasin uuden hetken mielijohteesta. Tulee ensi viikolla tai seuraavan alussa (samanlainen).
Ei vaan kateellisena kestänyt, kun muilla on tuoreemmat mopot.
wink.gif

Eipä tuolla väliä, kummalla onpi parempi. Mulla menee pyörä mahdollisesti lähiviikkoina penkkiin niin nähdään paperilla miten huonosti puimurin softa ja anturit toimivat... Täytyy sitten sen mukaan ryhtyä mahdollisiin jatkotoimenpiteisiin. Tosin on tässä vielä nuo virallisten kanavien kautta saatavat tiedot kohta käsillä. Tarkoitan sitä, että saan tuota pikaa tiedon, mikä on BMW:n kanta tähän nykimiseen kun uuteen versioon on tehty kohtuullisesti modifikaatioita tämän ongelman poistamiseksi.

Toivottavasti uusi peli vörkkii paremmin kuin entinen! Johan se onkin vanha luuska, siis se nykyinen pyörä
biggrin.gif

Näyttää se olevan niin, että ei noi moottoripyörkaupat mitään moottoripyöriä halua myydä

Mä kävin tänään ihan uteliasuuttani katsomassa sitä Heinon Espoon paikkaa. Kun olen täällä Helsingissä työreissulla.

Sain olla aika rauhassa siellä kaupassa. Kiertelin pyöriä ja joidenkin päällä istuin mm. R1200GS.

No ei ne myyjät olleet ollenkaan kiinnostuneet. Joivat vaan kahvia ja turisivat keskenään. Niitä oli aika monta varmaan 6.

Sitten hain kahvin siitä tiskiltä ja sitä siemailin. Kokeilin vielä muutamaa pyörää, mutta kun niillä myyjillä oli olevinaan jotain keskinnäistä rupattelua siellä tiskin takana niin ei kukaan tullut kyselemään, että haluanko ostaa vaikka tommoisten uuden r1200GS:n. Noi minähän haluan ostaa semmoisen, mutta en kuitenkaan osta sitä Heinolta, kun niillä on niin apaatitisia myyjiä

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Pekkavee, tuttu tilanne, mutta erilainen tarina !

EMC Oulu, vartti tallustelua GS 1200:n ja tiskin välillä ei riittänyt edes katsekontaktiin, olis vissiin pitänyt kaataa joku pyörä saadakseen huomiota.

Käyttöauto Vaasa, hyvä palvelu, mutta tarjousta / yhteydenottoa en saanut koskaan, selkeästi kiusasi Vantaalaisuuteni ja se etten käy Vaasassa kuin kerran kuussa.

RM Heino Espoo, hyvä palvelu, sain tarjouksen ja kaupat tehtiin uudesta pyörästä saman tien, koska Vaasasta ei muutamaan päivään kuulunut mitään ja ostopäätöksen pyörämallista olin jo itseni kanssa tehnyt.

Toisella Espoon jälleenmyyjällä en edes käynyt, edellisen syksyn koeajopäivillä ei meikäläistä jotenkin otettu tosissaan.

Tapahtuma-aika huhti-toukokuun vaihde, 38-vee mieshlö kyseessä.

Tuntuu olevan samanlaisia tarinoita (ainakin tuolla risuja ja ruusuja palstalla) kaikista liikkeistä. Itse en ole ikuna onnistunut Heinolle menemään (edes Espoon liikeeseen) ilman, että myyjä olisi kohtuullisen nopiasti tullut kysymään voiko olla avuksi. Varmaan kaikilla myyjillä on kuitenkin huonot hetkensä/kiireensä, jotka sitten potentiaalisen asiakkaan kannalta sattuvat pahimpaan aikaan ja jättävät ikävän kokemuksen muiston. Jokainen tietää omalta kohdaltaan kuinka pienestä se hyvä palvelukokemus voi olla kiinni... Tietty myös myyjien pitäisi tuo tietää...

Lukeekohan noi kauppiaat ollenkaan näitä sivuja.
Tuntuu, että feed backiä ei tule ollenkaan.

Ei kai ne niin pihalla voi olla tästä Internet maailmasta.

Ei mulle ainakaan kukaan R.M.Heinon myyjä ole soitellut, että haluaisinko oikeasti ostaa sen R1200GS:n, jonka päällä istuskelin muutama päivä sitten.

Pienellä googletuksella kyllä selviää kuka minä olen ja puhelinnumerotkin löytyy.

Pekkavee
omg.gif
omg.gif
omg.gif

PS. No tämä oli jonkunlainen testi myyjien palvelukyvystä. Ei mulla oikeasti ole vielä varaa ostaa sitä R1200GS:ää, ehkä ensi vuonna, mutta R.M.Heino ei ole ensimmäinen, jolta kysyn tarjousta, kun ne oli niin apaattisia siellä tiskin takana.

Pekkavee, tuttu tilanne, mutta erilainen tarina !

Toisella Espoon jälleenmyyjällä en edes käynyt, edellisen syksyn koeajopäivillä ei meikäläistä jotenkin otettu tosissaan.
Joo se Mototrip on kyllä aika oma lukunsa.
Ostin sieltä kerran R1150 R:än. Sitten piti tehdä 1000 km huolto viikon päästä, kun olin sen verran ajanut, mutta ne herrat kertoivat, että kuukauden päästä ehkä löytyy huoltoaikoja.
No vein sen Lahteen Riku-Motorille huoltoon, josta huolto löytyi päivässä.

No en ainakaan osta sieltä pyörää, mutta osia olen ostanut, ja se toimii jotenkin.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Saattaa se toimiakin... Uus rengas alta alle asennettuna 200€.. orgin shopin kautta tokimotoon sama rengas alta alle asennettuna 135€...
smile_org.gif

Lukeekohan noi kauppiaat ollenkaan näitä sivuja.
Tuntuu, että feed backiä ei tule ollenkaan.

Ei kai ne niin pihalla voi olla tästä Internet maailmasta.
Lukee ne, parhaimmillaan uhittelee lakimiehillä jos kerrot tiettyjä omaan kokemukseen perustuvia asioita heidän toiminnastaan....

Tripistä on ihan hyviä kokemuksia sen jälkeen, kun laittoivat hinnoittelun uusiksi. Joskin nyt siellä on pahemmanlaatuinen ruuhka päällä.

Käytin just omaa S:ää 30tkm huollossa Kaskelan Racing Team:llä, ja palvelu oli moitteetonta. Koko hinta oli 125€ pintaan. Huoltaa muuten kaikenmerkkistä härpätintä, ja tykkää & tuntee myös Bemareita.
Toman kehuista rohkaistuneena minäkin käytin R1100S:ää Kaskelan Racing Teamissa huollossa. 50 tkm:n huolto + sovitut lisätyöt eli vapaavirt. ilmansuodattimen pesu ja öljyäminen sekä jarru- ja kytkinnesteiden vaihto. Nämä oli sovittu hintaan yht. 175 €.

Noudettaessa selvisi seuraavaa: kaikki oli tehty sovitusti plus takajarrupalat oli vaihdettu koska entiset oli lähes loppu, rekisterivalon lamppu vaihdettu (oikeesti siis on tarkastettu että kaikki toimii) ja vasemman etuvilkun kiinnitys oli korjattu liimaamalla, joku kiinnike oli vähän haljennut, tulpat oli vaihdettu koska entiset oli niin ruosteessa (! vuoden vanhat ...?)

Loppusumma nousi lisätöistä johtuen 205 €:hen, jota pidän varsin kohtuullisena. Merkkihuollossa koko lysti olisi karkeesti arvioiden maksanut tuplasti. Kauneusvirheenä voi pitää sitä, ettei tulpista tai takajarrupaloista oltu sovittu mitään, mutta toisaalta hinta nousi vain 30 €. Mitä taas tulee koneen toimintaan, kaikki pelaa paremmin kuin koskaan. Pyörä käy tasaisemmin tyhjäkäyntiä ja vetää paljon tasaisemmin jo 2000 kierroksilta. Eli nämä ovat oikeasti osanneet säätää kaiken kohdalleen. Kaksi edellistä merkkihuoltoa ei saanut käyntiin mitään parannusta aikaiseksi.

Voin tämän perusteella suositella bemaristeillekin Kaskelaa!!

Noilla ei taida olla Moditec'ia - saati sen uudempaa GT-1 versiota, jota tarvitaan (ainakin väittämän mukaan) uusien Ärrien säätöön ja synkkaan? Jossain ainakin väittivät (tiedä kun omaa käytän vielä takuiden takia merkkiliikkeessä), että tuostakin olisi tehty uusissa malleissa entistä vaikeampaa. Eli ei onnistuisi enää ilman tuota?
confused_orig.gif

Back