• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R 1200 gs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jack sanoi:
Vielä vois kysyä sintterin ja orgaanisen eron, ei oo tuttua mulle.
Onko tuossa muuta eroa kuin hinta?
Siis ihan normiajossa.
En tiedä, kunhan kysyn.
Rata-ajossa on kai merkitystä sillä, mitä paloja siellä jarruissa on.

iaj sanoi:
Suositus uudempiin on sintteri.
Jaa.
Mielenkiintoista.
Johtuukohan tuo siitä, että kauppias ja tehdas saa siitä enemmän tuottoa.

Niinhän sitä valmistaja suosittelee kaikkia kalliita öljyjäkin pyöriin vaikka ihan tavalliset öljyt samoilla spekseillä käy ihan yhtä hyvin.

BMW vaihtoi muuten öljysuositukset Castrolin öljyistä Shelliin tämän vuoden alusta. Saa kai paremman provikat Shellin sopimuksesta.

Viimeksi muokattu:
Taitaa kyllä ennemmin liittyä siihen, että jarrulevyjen materiaali on muuttunut ja kestää nuo palat paremmin.

Yhdessä näillä saadaan enemmän kilometrejä kuin orgaanisella paloilla niin säästö tulee kuitenkin sieltä.

Omaani olen eteen vaihtanut 90tkm kohdalla eteen palat, takan vielä alkuperäiset.

En tuota valtavana kustannuksena pidä.

Eikai noissa juurikaan ole jarrulevyjen materiaali muuttunut, ruostumatonta terästähän ne on olleet jo vuosikymmeniä.

Eikös sintteri ja orgaanisen oleellisin ero ole se että orgaaninen pitää hyvin kylmänä mutta ei niin hyvin kuumana, sintteri taas pitää vähän huonommin (kuin orgaaninen) kylmänä mutta pitää lähes yhtähyvin myös kuumana.

Se että eri jarruversioissa on suositus eri paloille, voisi ehkä johtua siitä että uudemmissa on tehokkaammat jarrut, joko tehostusta enemmän tai muuten jarrut vaativat vähemmän kahvavoimaa. Eli sintteripalojen huonompi pito kylmänä ei haittaa kun jarruissa on tehoa riittävästi. Varjopuoli taitaa olla lähinnä se että käsittääkseni sintteripalat kuluttavat levyä jonkin verran enemmän.

Boxer sanoi:
Eikai noissa juurikaan ole jarrulevyjen materiaali muuttunut, ruostumatonta terästähän ne on olleet jo vuosikymmeniä.

Eikös sintteri ja orgaanisen oleellisin ero ole se että orgaaninen pitää hyvin kylmänä mutta ei niin hyvin kuumana, sintteri taas pitää vähän huonommin (kuin orgaaninen) kylmänä mutta pitää lähes yhtähyvin myös kuumana.

Se että eri jarruversioissa on suositus eri paloille, voisi ehkä johtua siitä että uudemmissa on tehokkaammat jarrut, joko tehostusta enemmän tai muuten jarrut vaativat vähemmän kahvavoimaa. Eli sintteripalojen huonompi pito kylmänä ei haittaa kun jarruissa on tehoa riittävästi. Varjopuoli taitaa olla lähinnä se että käsittääkseni sintteripalat kuluttavat levyä jonkin verran enemmän.

Tuossahan tuli asia hyvin selväks.

Mun täytyy kyllä katsoa palat vähän tarkemmin, mun pyörällä on ajettu vasta 45 tkm, näytti siltä että ne olis jo aika vähissä. Tuskinpa vielä kuitenkaan ihan vaihtokunnossa.

Kaivoinpa sitten kardaanin esiin. Jo viime vuonna oli havaittavissa sellaista pientä tärinää jalkatapeissa jonka johdosta hommasinkin jo VaraKardaanin. Ja löytyihän sieltä pientä pykälää taaimmaisesta ristikosta, etummainen oli ihan ok ja uuden veroinen 120tkm ajetuksi.

Noh, tuo VaraKardaani lähti toissa viikonloppuna ja nyt sitten olisi ollutkin sille itsekin tarvetta...

Mutta hätä ei ole tämän näköinen, kardaani lähti tänään Alavuden suuntaan ristikoiden vaihtoon. Eiköhän se sieltä sitten kotiudu viimeistään ensi viikolla varustettuna ristikoilla joissa on rasvanipat! Siis sellaiset jotka niissä olisi pitänyt jo alunperinkin olla.

Siihen asti sitten ajellaankin kottaraisilla:grin:

Homma parasta hoitaa ajoissa alta pois niin saa tuon vielä korjatuksi ja vielä omassa tallissa missä mukavampi nämä hoitaa kun tienpäällä.

Mielenkiinnolla odotan josko tuo jalkatappien epämääräinen tärinä häviää tämän ansiosta.

iaj sanoi:
Mutta hätä ei ole tämän näköinen, kardaani lähti tänään Alavuden suuntaan ristikoiden vaihtoon. Eiköhän se sieltä sitten kotiudu viimeistään ensi viikolla varustettuna ristikoilla joissa on rasvanipat! Siis sellaiset jotka niissä olisi pitänyt jo alunperinkin olla.
Mikä firma siellä Alavudella?
Mitkä ristikot he sinne laittavat?

Kaiva se kahva auki. Mulla oli just sama vika, liitos siellä kumin alla sökö. Uudelleen tinaus sille ja homma toimii.

pohdin Xenonin laittamista ( 35 W H7R ) lähivaloon. GS 2010. Pitkässä jo onkin 50 W.

Onko kokemuksia H7R :stä gessussa? Hajavalon määrä mietityttää... Tuleeko liikaa?

Löytyykö kenelläkään GS-911 vikakoodin lukijaa Pietarsaaren lähistöllä (vanha Vaasan lääni)?
Jossakin mättää kun vasen kahva ei lämpene, mutta vastus kahvassa on 8.2 ohmia.

Tietääkö kukaan... Saako tuolla GS-911 palikalla muutettua RDC antureiden hälytysrajaa? Tuolta Hexcode sivuilta löysin tekstin jossa kerrottiin, että se anturi menee ALERT-tilaan jos rengaspaine tippuu äkkiä. Eli siis se hälytysraja olisi itse anturissa, ei pyörän sähköaivoissa?

Jostain syystä minulla takapyörä hälyttää jo 1.9 bar:ssa, etupyörä vasta alempana. Ja kun joskus on parempi ajella löysillä renkailla niin ärsyttää se valon vilkkuminen.

Back