Garba sanoi:
No niin,nyt sanoutui r1200gs/ESA takaiskari irti sopimuksestaan jo 114tkm jälkeen!

Oisko raadilla antaa neuvoja miten edetä kustannusedullisen ratkaisun löytämiseksi,varsinkin kun ei raaskisi jättää pois helppoa säätömahdollisuutta.
Kari
Mulla alkoi takaiskari vuotaa huhtikuussa, kun olin aikeissa ottaa pyörän talven jälkeen taas käyttöön. Kilsoja oli 94 tkm. Tilasin Oitraconin kautta
Wilbersin WESA-iskarit . Pistin etuiskarin vaihtoon samalla, ettei tarvi arvuutella, milloin se pettää. Hinnaksi tuli molemmille yhteensä n. 1100 €. On *hiukan* edullisempi kuin Bemarin alkuperäiset, joita ei voi edes huoltaa, toisin kuin Wilbersejä.
Nuo iskarit tehdään yksilöllisesti jokaiselle kuskille. Tilauksen jälkeen tiedot lähtevät Oitraconilta Wilbersille. Mä sain valmiit iskarit Matkahuollon kautta 10 päivän kuluttua tilauksesta. Alkuperäiset irrotin itse ja toimitin Oitraconille, joka vaihtoi niistä säätömoottorit Wilberseihin.
Jos Wilberseihin päädyt, niin seuraavat tiedot ovat tarpeen:
- pyörän merkki, malli ja vuosimalli
- pyörän VIN (7 viimeistä merkkiä)
- alkuperäisten iskareiden valmistaja (parin eri valmistajan iskareita on noissa kai ollut)
- kuskin paino ajovarusteissa
- matkustajan paino ajovarusteissa
- muuta huomioonotettavaa painon suhteen (esim itselläni aina laukut kiinni ja työkalut ym. aina mukana)
- kuinka paljon ajat yksin, kuinka paljon kaksi päällä (prosenttiosuuksina, esim. 70/30)
Vajaat 6 tkm oon nyt noilla ajellut ja pelkkää hyvää on sanottavana. Pyörä on jämäkämpi kuin ennen ja säädöt toimii ihan niin kuin alkuperäisillä iskareilla. Oitraconia on jotkut kritisoineet huonon kommunikoinnin ja hitauden takia. Mulla meni ainakin homma ihan putkeen, ei mitään moitittavaa. Etuputken yläpään kiinnitys meni vähän eri tavalla kuin alkuperäisessä, siihen olisi ollut mukava saada vinkki, että miten homma menee oikeaoppisesti. Kyllä mä sen kumminkin kiinni sain, eipä siinä mitään.