• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän säilytys kesällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tombakille
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Paa pressun alle jos haluut, ei siitä mitään iloo ole, mutta ihan omasta kokemuksesta; älä säilytä puun alla äläkä varsinkaan koivun alla
smile_org.gif

puista paskoo linnut, ja koivu sotkee muuten vaan,...
062802moto_prv.gif

Kyllä se niin taitaa olla että lukot rehellisiä varten. Ammattilaiset vie jos ne haluaa mutta huume ukot saattaa jättää rauhaan jos on lukossa.

20e saa ihan hyviä linnunpaska/siitinpöly/sadesuojia kun käyttää vähän mielikuvitusta. Itellä tossa nurkalla 3x3m. "paviljonki"!! Pääsee ajamalla sisään ja ajamalla pois. Niin ja mamman pyöräkin on saman katoksen alla..
062802jumpie_prv.gif

Ettei olosi äityisi aivan liian tyveneksi, muista, että huonosti kiinitetty löysä tuulen riepottama pressu hieroo pölyä apuna käyttäen pyöräsi kulmista maalittomaksi alta kesässä.

Minulla tuli myös tässä mieleen, että jos auto kestää pihalla seisomista ympäri vuoden, vuosikausia, miksikäs se pyörä siitä kesällä seisomisesta menisi.

Kannattaa vain katsoa, ettei sen pahimmin "kusevan" lehtipuun/pensaan alle parkkeeraa ja hankkii tosissaan sen hälyttimen, että saa nukkua yönsä paremmin.

Normaalisti taivasalla -mitä sitä turhaan peittelemään nättiä pyörää, mutta jos tiedossa kovia sateita niin heitän Lidlin peiton päälle. On riittävän painava, ettei lepata ja pitää vettä. Jos menossa kaupunkiin yöksi niin yleensä otan peiton mukaan, vähentää pitkäkyntisten kiinnostusta.

Yritin tossa myös etsiä kokemuksia hälyttimistä, mutta en juurikaan löytänyt. Mulla on vähän skeptinen suhtautuminen niihin. Jos maksaa kaskoa, niin mitä sillä hälyllä tekee? Jos joku päättää vandalisoida pyörän tai pölliä, vakuutus on sitä varten?

Olen tossa tosiaan kattonut ko. pyörään tarkoitettua peitettä, joka on pirun kallis, mutta myös niin tiukka ja laadukas, että eipä pitäis pahemmin maaleja vahingoittaa. Paino tosin sanalla: pitäisi.
tounge.gif

Yritin tossa myös etsiä kokemuksia hälyttimistä, mutta en juurikaan löytänyt. Mulla on vähän skeptinen suhtautuminen niihin. Jos maksaa kaskoa, niin mitä sillä hälyllä tekee? Jos joku päättää vandalisoida pyörän tai pölliä, vakuutus on sitä varten?

Olen tossa tosiaan kattonut ko. pyörään tarkoitettua peitettä, joka on pirun kallis, mutta myös niin tiukka ja laadukas, että eipä pitäis pahemmin maaleja vahingoittaa. Paino tosin sanalla: pitäisi.  
tounge.gif
Kuule hei. Saanko sulle nyt kertoa toimintaohjeen miten tuosta tilanteesta pääsee pois?

1. Mene pankkiin ja sano; "Tahtoisin hyvää käyttämätöntä rahaa 15 K euroa".

2. Mene rahojen kanssa lähimpään liikkeeseen, joka myy kaksipyöräisiä kulkuneuvoja. Mielummin niitä, jotka näyttävät hyvältä ja joita ei tarvitse polkea.

3. Sano kauppiaalle liikkeessä; "tahtoisin yhden kappaleen, hyviä käyttämättömiä, x värisiä, x merkkisiä moottoripyöriä, kiitos.

4. Anna rahat myyjälle.

5. Aja uusi pyörä liikkeestä ja nauti! Älä murehdi turhia, sillä se turhien asioiden puimisien poisjättäminen on koko homman sisin idea ja keskeisin ydin.

Itse hain myöskin uuden pyörän tänä kesänä ja voin sanoa, että voi jeesus mikä ilo on ajaa! Perkele, parempaa kun naiminen! Näin se on ja vain näin se on, joka muuta väittää niin valehtelee.

Summa summarum; Älä murehdi turhista, vaan aja.  
buttrock.gif

tounge.gif
Kuule hei. Saanko sulle nyt kertoa toimintaohjeen miten tuosta tilanteesta pääsee pois?

1. Mene pankkiin ja sano; "Tahtoisin hyvää käyttämätöntä rahaa 15 K euroa".

2. Mene rahojen kanssa lähimpään liikkeeseen, joka myy kaksipyöräisiä kulkuneuvoja. Mielummin niitä, jotka näyttävät hyvältä ja joita ei tarvitse polkea.

3. Sano kauppiaalle liikkeessä; "tahtoisin yhden kappaleen, hyviä käyttämättömiä, x värisiä, x merkkisiä moottoripyöriä, kiitos.

4. Anna rahat myyjälle.

5. Aja uusi pyörä liikkeestä ja nauti! Älä murehdi turhia, sillä se turhien asioiden puimisien poisjättäminen on koko homman sisin idea ja keskeisin ydin.

Itse hain myöskin uuden pyörän tänä kesänä ja voin sanoa, että voi jeesus mikä ilo on ajaa! Perkele, parempaa kun naiminen! Näin se on ja vain näin se on, joka muuta väittää niin valehtelee.

Summa summarum; Älä murehdi turhista, vaan aja.  
buttrock.gif
ceecee puristaa tossa perusajatuksen melko ytimekkäästi,..
tietty noi kiloeurot ja muut nautintovertailut on ihan jokaisen henk.kohtainen makuasia
cool.gif

Mullon mopo manskunnarkkariapteekin vieressä kadulla satoi tai paistoi,tosin ekankerroksen asunnon ikkunan alla,josta voi hypätä vandalismiin taipuvaisten niskaan.Tietenkin ryhmän koosta riippuvaisen varustuksen kera:))

Kyllähän sen varastamaan pystyy, mutta 100% varmuudella varkaalla suurempi kynnys varastaa juuri hälyttimellä varustettu pyörä, kun se ilman hälytintä oleva!

Itse lähinnä laitoin hälyttimen estämään osien varastelua ja vandalismia. Kyllä Spyball ilmoittaa heti, kun joku onneton edes KOSKEE pyörääni!

Joo laitoin varashälyttimen rahat mahdollisimman hyviin muihin varusteisiin, kuten kypärään. Se on sitten 150 euroa omavastuu jos pyörää joku kolhii tai mikäli se pöllitään.

Rakensin pihalle ihan katoksen pyörää varten, tai no ensin se oli pyykin kuivausta varten, mutta tarkoitus pyhittää keinot
tounge.gif

On mulla vielä se Bilteman peite, mutta harvoin jaksaa töistä tultua enää sen kanssa tapella, mukavampi ajaa suoraan talliin tai katokseen.

Ite käytän Kuljun kartanosta ostettua peitettä... maksokohan se nyt 7,5€ ja toimii hienosti! Minä en sadekelillä ajele kun on toi autokin, ja miksi liottaa pyörää saastesateessa jos tommonen peite suojelee siltä, ja tohon hintan...

Itse ostin pyörääni peitteen Lidl:istä, kohtalaisen halpa ja ajaa sen asian mitä pitääkin. Asun rivitalossa ja saan pidettyä keittiön/makkarin ikkunan alla pyörää, joten ehkä havahdun siihen jos joku tappelee sen peitteen parissa.

Kerran kävi silleen, että otin peitteen pois kun kävin tupakalla aamulla ennen töihin lähtöä. Sitten kun piti töihin lähteä, niin sillä välin joku lokinretale oli osunut ja suoraan satulaan...
biggrin.gif

Kallis ja uusi pyörä on parin vuoden päästä halpa ja vanha pyörä. Oli pito mitä hyvänsä. Eli pyrit vain ajamaan ja nauttimaan sillä!
sport05.gif
Hehhe, joo näin olisi tarkoitus. Tosin toivon, että ei toi ihan parin vuoden päästä sentään vielä ole vanha ja halpa vaikka tässä hommassa tietysti hinnat laskee. Taidan ostaa sen vedenpitävän suojan ja pitää sitä sitten kun siihen on mahdollisuutta.

p.s. mahtavaa, että tällä foorumilla saa asiallisia vastauksia näemmä melko nopeesti
cool.gif

Jos puhutaan kawoista, niin arwo nousee kun kilsat juoksee.
tounge.gif
(1980)

Back