Epäuskoni toki voi johtua siitä että tässä on reilu 15v yritetty opetella jarruttamaan kovaa lukitsemista välttäen, koska jokainen kerta kun näin on radalla käynyt, olen keräillyt itseäni hiekoista. Mutta hei, nyt vaan kameraa kiinni, uskon mä huonompaakin kuvaa kunhan etupyörä näkyy.
Johtuisikohan siitä, että kuten pelkästään tässäkin threadissa on useaan kertaan todettu, radalla:
- kitkataso on korkea
- kaikki paino on eturenkaalla
- käytettävän pyörän ohjausgeometria on lähes tiukin mahdollinen
mitkä kaikki ovat omiaan vaikeuttamaan suoritusta.
Uskotko edes, että etupyörän voi lukita silloin, jos etupyörällä ei ole lainkaan painoa? Entä jos 100g?
Tottakai uskon. Ei eturenkaan tarvi pyöriä ollenkaan ja mopo pysyy pystyssä. Pisin mitattu keuliminen on ollut 3,8km itselläni, eturengas lakkasi pyörimästä jossain 500m -1000m välillä.
Ja olen toki onnistunut kaatumatta lukita itsekin. Mutta kärjistäen nämä sankaritarinat serpoilla kallellaan takarengas ilmassa on satua kunnes joku toisin todistaa. MadMan sanoi että 0,5s-1,5s meni kokeillessa tosta vaan. Mikä salaojaputki siellä on etunakin tilalla jos nyt myöhemmin _hölkkävauhdeista_ on jouduttu 1,5s nakkia pitämään lukossa? Normipyörä pysähtyy alle kolmen sekan / 40m satasesta nollaan täysitehoisessa jarrutuksessa ja tuskin aika oleellisesti pitenisi renkaan ollessa lukossa. Vanha peukkusääntö oli että vauhdin kaksinkertaistuessa jarrumatka nelinkertaistuu. 50 vauhdista siis kaiketi 10m. Mä hölkkään 10km/h ja siitä vauhdista ei ihan helpolla 1,5 sekkaa kai pitäisi joutua jarruttamaan millään kustomillakaan???
Eli otatte vaan nuo interwebbilisät noista sankaritarinoistanne pois, niin alan uskomaan. Enkä alkuunkaan ole ollut vastaan etteikö kaatumatta lukkojarrutusta voisi saada aikaan. Yhdessäkään noista videoistakaan ei ole vielä puolta sekkaa ollut etunen lukossa.