• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ens viikon alkupuolella tekevät rakennusvirastossa päätöksen, paljonko maksavat mulle kivusta ja särystä. Sitä odotellessa, jo erittäin iloisin mielin, ihan sama vaikka en sais mitään, pääasia että pärrä on ehjä kohta taas!
inlove.gif

Pohjeluu näyttää erittäin hurjalta röntgeneissä, mutta kävelen jo. Ontuen tosin, mutta kävelen. Fysioterapeutti optimistisilla mielin, että kyllä mut ennalleen saadaan. Vasen jalka siis meni ja nilkka jumittaa. Mulla on todellakin kova motivaatio saada nilkka toimimaan taas, sillä muuten voi olla vaihteiden vaihtaminen liian hankalaa. Ahkerasti suoritan jumppaohjeita joita sain! Kyllä, pian taas  
062802moto_prv.gif
vakuutus yhtiö ainakin ottaa lääkärin lausunnosta kipu korvaukset, eli kannattaa lääkärille soittaa ja pyytää sitä kautta suuntaa antavaa hintaa.

Hieno juttu, vedenhenki!

Toivottavasti laittavat jatkossa jonkun aina tarkistamaan mitä työmailla oikein tehdään - näinköhän oli kilpailutettu työmaa tuokin ja otettu se halvin?

Eilen läks pyörä taas vuosi huoltoon! :thumbup: Uutta rengasta ja säädöt kohalleen, pikku juttuja...

Siivosin myös vaatekaappia ja olis ylimääräset Revit'in ajohousut, sweepin ajotakki, Nolanin kypärä ja jopa yks HD-takki myynnissä(?!:kääk:) edullisesti (joo, tiedän et löytyy myynnissä osasto erikseen:p!)!!

Mites mimmit on kuluttanu talven?? Onko muutakin elämää kuin kesä ja:orgmp:??:grin:

Mä taidan olla sitten 91.
Täällä meinataan haljeta kevään ja ajokelejen odotuksesta ja sitä ei helpota yhtään se että eka pärräkama kuvasto kolahti postilaatikkoon jo viikko sitten :jippikaijee: .
Jännityksellä odotan että vieläkö ajaminen pelottaa yhtä paljon kuin viime kesänä kun sain vihdoin ja viimein pitkäaikaisen unelmani täytettyä omasta pärrästä, eli toista ajokautta odotellessa :orgmp:
Miten tää fb. porukkaan liittyminen sitten onnistuu? :blink:

Viimeksi muokattu:
Numero 92 ilmottautuu! :bye:

Viime viikolla kävin vaihtamassa kevarin isompaan. Joten nyt voi mun puolesta lumet sulaa ja ÄKKIÄ!

Tallissa odotteleepi Kawasaki zzr 600, tehoja tosin pienennetty jotta voin sillä ajaa. Se kun ei autokoulun ope
uskaltanut mulle heti sitä isoa A:ta antaa. Mutta hyvä näinkin!

Jännittää niin perrrkeleesti miltä "uus" pyörä tuntuu. Tottuu kuulemma nopeasti siihen kokoon.

Vyöruusuna olin yhden kesän verran ja siitä se ajatus sitten lähti. :orgmp2:

Tämä lopputalvi tulee kulumaan ainakin minun osaltani ennätyksellisen hitaasti: ostaa päräytin pari viikkoa sitten ikioman pärrän ja liikkeessä odottelisikin 600 gikseri lumen sulamisia jotta sen saisi hakea pois :rakastunut:
Tässä hissukseen varusteita katselen, tai enää on vain takki hakusessa :)

Jännittää jo valmiiksi aivan älyttömästi, viime kesänä kortin sain ja ajot jäi vain pariin kertaan miehen ylisuurella zx9r Ninjalla.. Täytynee tutustua hissukseen pyörään ja ajelupuuhiin, muistaakohan sitä enää ollenkaan.. :kääk: van ajamallahan sitä vaan oppii :)

Viola_86 sanoi:
Numero 92 ilmottautuu! :bye:

Tallissa odotteleepi Kawasaki zzr 600, tehoja tosin pienennetty jotta voin sillä ajaa. Se kun ei autokoulun ope
uskaltanut mulle heti sitä isoa A:ta antaa. Mutta hyvä näinkin!

Mitäs tää oikein tarkoittaa, kysyy aivan pallo hukasa oleva motoristi? Voiko autokoulun opettaja päättää saako kuski ison vai pienen A:n? Jos nimimerkkisi pitää paikkansa niin oot kuitenkin jo 25v.?? Vaikka niinhän kaikki naiset ovat.....
:jippikaijee:

Täällä Turussa on myös talvi pitkä kuin nälkävuosi, syksyllä ostettu KTM 990 SMT oottelee tallissa malttamattomana uusia kilometrejä, vaikka joulukuunhun asti niitä ehdinkin jo ajelemaan tuhannen verran. Nyt on kuitenkin uudet putket paikoillaan ja pitänee tunnustella josko tuo tarvisi uutta karttaa avoimempii putkiin... Kypäräkin on päivityksessä ja "vanhojen" ajokamojen poistomyynti on täälläkin käynnisssä..

Muikku sanoi:
Voiko autokoulun opettaja päättää saako kuski ison vai pienen A:n?

Ei voi, ellei halua koko asiakassuhteesta kieltäytyä (ts. asiakas voi vaihtaa siihen autokouluun, josta saa haluamaansa palvelua). Jos lain vaatimat edellytykset täyttyvät, saa jokainen ihan itse päättää, minkä kortin ajaa. Eri asia on sitten se, millaisen kortin autokoulunopettaja uskoo oppilaansa kykenevän suorittamaan; suosituksia voi aina esittää.

Muikku sanoi:
Mitäs tää oikein tarkoittaa, kysyy aivan pallo hukasa oleva motoristi? Voiko autokoulun opettaja päättää saako kuski ison vai pienen A:n? Jos nimimerkkisi pitää paikkansa niin oot kuitenkin jo 25v.?? Vaikka niinhän kaikki naiset ovat.....
:jippikaijee:

Täällä Turussa on myös talvi pitkä kuin nälkävuosi, syksyllä ostettu KTM 990 SMT oottelee tallissa malttamattomana uusia kilometrejä, vaikka joulukuunhun asti niitä ehdinkin jo ajelemaan tuhannen verran. Nyt on kuitenkin uudet putket paikoillaan ja pitänee tunnustella josko tuo tarvisi uutta karttaa avoimempii putkiin... Kypäräkin on päivityksessä ja "vanhojen" ajokamojen poistomyynti on täälläkin käynnisssä..

Siis ei tietenkään opettaja sitä päätä. Istuin vaan ekalla ajotunnilla ison pyörän selkään ja se totes, että jos alotettaisiin siitä pienemmästä:grin: Totta kai jos olisin välttämättä halunnut heti isompaa ajaa niin olisi onnistunut. Ikää on 25 kyllä....

Itellä olis vielä takki hakusessa. Mutta jospa sen hommaisi keväämmällä niin ei ihan halkea liitoksistaan tässä odotellessa :right:

Hienoa kun joukko kasvaa! :thumbup:
Muistakaa myös Prätkämimmien ajokausikalenteri ja FB:laiset käykää tykkäämässä sivua ja liittymässä kaikille avoimeen ryhmään :jippikaijee:

Hmm, tämä on sitten ilmeisesti numero 93 :D

Motorgin joissain menoissa jo viime kesänä pyörinnyt, vaan eipähän tätä ketjua sitten hoksannut aiemmin..

tuju sanoi:
empiiristä tutkimusta tehden ja uteliaisuuttani kyselen, miten paljon porukka fiksailee / huoltaa omia pyöriään?
Omalla kohdalla tuo on ollu aika itsestäänselvyys mopoajoilta lähtien. faijalla ollu aikoinaan jawoja ym päristimiä, tietotaitoa jaettu auliisti myös jälkipolvelle. Samoin menee aika 50/50 ajamisen ja ropaamisen suhteen

Täällä ainakin huolletaan rajusti =) ainakin pitkinä talven päivinä ja välillä öinäkin.. Välillä tuntuu että aikaa menee roplaamiseen enemmän kuin ajamiseen mutta kesällä tuleekin sitten taas ajeltua talvenkin roplaamisen edestä. On mahtavaa tehdä kaikkia pieniä modeja ja kunnon huoltoja ihan vaan ajan kuluksi. Ja siinähän sen oppii tekniikan ja osien paikat kuin huomaamattaan.

Ollaan miehen kanssa päätetty ettei viedä liikkeisiin kuin viimeisessä hädässä ja silloinkin mielellään riisuttuina (katteista ja kaikista mahdollisista osista jotka voivat saada "osumia"). On sen verran tuhdit hinnat valohoidoista sun muista jo kynitty muutaman eri pyörän kanssa ja maalipinnat viotettu että sa luvan olla. Ainoastaan jos koneet pitää avata (venttiiliensäädöt yms.) niin merkkiliike saapi hoidella.

Taidan muuten olla no 94, FB:ssä en pyöri joten toivottavasti täälläkin tieto kulkee....

Viimeksi muokattu:
SooSoo sanoi:
Hienoa kun joukko kasvaa! :thumbup:
Muistakaa myös Prätkämimmien ajokausikalenteri ja FB:laiset käykää tykkäämässä sivua ja liittymässä kaikille avoimeen ryhmään :jippikaijee:

Mä löysin sieltä yhden ryhmän mutta se oli suljettu ryhmä. Vai onko sielä useampikin?

Viola_86 sanoi:
Mä löysin sieltä yhden ryhmän mutta se oli suljettu ryhmä. Vai onko sielä useampikin?

Siellä on Ajokausikalenterille oma avoin sivu ja suljettu ryhmä Prätkämimmeille, käykää tykkäämässä Ajokausikalenterista (löytynee hakusanalla "Ajokausikalenteri") ja jakakaa tietoa eteenpäin. Kerätään iiiiiso potti hyvään tarkoitukseen :)

Back