• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Viimeksi muokattu:
Taidampa ilmottautua prätkämimmien joukkoon! Olenko sitten numero 98? :jippikaijee:

Kortin sain syksyllä näin kolmenkympin paremmalla puolen ja hankin ekan oman "mopon" harjottelupeliksi eli pyöränä vielä Kawa ER-5, oma pikku singeri... kova hinku olisi jo ajamaan ja muistelemaan viime syksyn oppeja.

Ja pyyntö fb-ryhmään laitettu vetämään...

Viimeksi muokattu:
101 dalm... Ei kun siis prätkämimmiä ! Sori oli pakko :D

Pyörän huollosta sen verran että ite oon vaihtanut öljyt (ukkeli seuras vierestä) ja ketjuja kiristelly itsekseni, mutta enpä sitten oikeastaan muuta. Ei ole tosin vielä ollut tarvetta !
Viime viikonloppuna piti käydä "hypistelemässä" ja laitoin vanneteipit vanteisiin. Saa nähdä kauan kestää.... Mut hieno tuli :rakastunut:

Mun pitäis kans uudet teipit laittaa.. alkaa ärsyttää jo niiden pelkkä ajattelukin, sekun on joku ihme laji kyl ettei multa kyl luonnistu ilman ärräpäitä..:vi**ttaa:... Jo vanhojen teippien pois ottaminen oli työlästä...

No mut eiköhän ne kiinne saada..:thumbup:
Redo sanoi:
101 dalm... Ei kun siis prätkämimmiä ! Sori oli pakko :D

Pyörän huollosta sen verran että ite oon vaihtanut öljyt (ukkeli seuras vierestä) ja ketjuja kiristelly itsekseni, mutta enpä sitten oikeastaan muuta. Ei ole tosin vielä ollut tarvetta !
Viime viikonloppuna piti käydä "hypistelemässä" ja laitoin vanneteipit vanteisiin. Saa nähdä kauan kestää.... Mut hieno tuli :rakastunut:

102? =) Ilmoittaudun uutena, mutta vanhana motoristina. Ikää 29 ja alla ensi kesänä pyörä numero kolme. =)

Heippa kaikki prätkämimmit!

Aion liittyä kaksipyöräisten maailmaan :jippikaijee: mutta tarvisin kyllä neuvoja kokeneimmilta pärrääjiltä!
Eli millaisen pyörän kannattaisi hankkia ekaksi pyöräksi?:dunno:
Olen pieni (158cm) ja aika heppoinen ruumiinrakenteelta ja muutenkin ajellut aiemmin vaan autoilla ja joskus teininä mopoilla :D

Auttakaa naista mäessä, kauhee hinku päästä pärräämään :)

- anu- osannee kertoa tuhat tarinaa siitä kuinka lyhyehkölle daamille kursitaan maksimoitu ajonautinto :;):

Friida sanoi:

Aion liittyä kaksipyöräisten maailmaan :jippikaijee: mutta tarvisin kyllä neuvoja kokeneimmilta pärrääjiltä!
Olen pieni (158cm) ja aika heppoinen ruumiinrakenteelta ja muutenkin ajellut aiemmin vaan autoilla ja joskus teininä mopoilla :D

Mulla on Kawasaki ER-5 ja olen ollut tyytyväinen ensipyörääni. Melko pieni ja kevyt käsiteltävä ja jalat yltää hyvin maahan. Olen itse reilu 160cm, eikä ole ollut ongelmia pituuden puolesta.
Tietty customeissa yltää jalat varmasti maahan, mutta yhden kesäreissun Suzuki Savagella heittäneenä omasta mielestäni ER-5 on helpommin ajettava. ...Toisaalta customit eivät muutenkaan ole mieleeni :)

Näillä kommenteilla voin liputtaa ER-5:n puolesta jos sitä harkitset :)

No juu en mäkään noista customeista niin perusta, joku helppo ja kevyt ja juurikin sen ER-5 tyylinen, täytyy käydä testailemassa kunhan tiet rupee olemaan siinä kunnossa että pääsee koeajamaan :wanna:
Hyvä että löyty tämmönen saitti nii pääsee vähän jyvälle mitä kannattaa ummikkona lähteä hakemaan :thumbup:

Hondan cbf 600 on myös melkoisen matala pyörä eikä mahdottoman raskaskaan.
Toki kannattaa käydä liikkeissä kokeilemassa mikä miellyttää eniten.

Itselläni pituutta on 168cm, joten onneksi hirveää ongelmaa pyörän valinnassa ei ole vielä vastaan tullut. Tottakai ensipyöräksi katselin sellaista, jossa jalat yltää hyvin maahan. Valinta osui Kawasaki ER-6n:ään. Sen selkään kun pääsin, olin myyty. Autokoulun ajoin Yamahan XJ:llä. Olen koeajanut myös kahta eri Suzukin GSX-f:ää. Näissä kaikissa tassut ylsi maahan. Tottakai kysyjä on ~10cm mua lyhyempi, joten varmasti vaihtoehdot vakiokokoisista pyöristä kaventuu huomattavasti. Penkin madallusta varmasti tulisi ainakin kysymykseen. Onhan se jonkinnäköinen projekti, mutta muutamia senttejä jo pelkästään sillä saa pois.

Heipä hei, ja onnittelut minunkin puolesta! :)

Silloin kun ketjua aloitin, pähkäilin itse saman ongelman kanssa, mutta henk.koht en antanu pituuteni olla se ratkaseva tekijä pyörää hankkiessa. Jonkun mielestä se on toisin....

Ite ostin ensi pyöräksi R6:n (poikien pyöräks on mulle haukuttu:p) ja ollut tyytyväinen (nyt tosin katsellaan keväällä vaihtoehtoja ...:;): )
Varpaat yletti nippa nappa maahan, mutta yhdessä mun kätevän handy manin :rakastunut: kanssa, pyörää Madallettiin (aiemmis viesteissäkin selittänyt) sen pari senttiä, jonka jälkeen se tuntu niin hyvältä ajettavalta mulle että!!

Se on paljolti omasta mausta ja asenteesta mun mielestä kiinni, et mistä tykkää.. toinen tykkää ..isästä ja toinen pojasta:grin:
Ja ei muuta kuin KOKEILEMAAN eri vaihtoehtoja, niin sillä se löytyy!!:jippikaijee:
Friida sanoi:

Friida sanoi:
Juu kyllä näillä senteillä tarvitaan kaikki vinkit mitä irtoaa :;):

Privaa laitettu, pari hyvää ehdokasta olis tyrkyllä hyvistä käsistä :D Ja kokemus puhuu, kaikki 160 cm :p

Ja tervetuloa joukkoon, loistoharrastus.... Kohta se alkaa..... Ihan kohta... Änyytee.... :right:

Viimeksi muokattu:
Minähän olen kans sellanen 160 cm lyhyt ajelija. Kortin ajoin KAWA Er-6n:llä ja vieläpä madalletulla sellaisella. Ylsi hyvin jalat maahan opetteluvaiheessa. Jostain syystä en kokeillut koskaan sitä normiversiota....

Ekaksi harjoittelupyöräksi laitoin itselleni lähinnä singeriltä kuulostavan Kawa ER-5 vm. 97. Jalat ylettyy nätisti maahan, pyörä on kevyt, edullinen eli ei harmita niiin paljon jos möhlii alkuvaiheessa ja vakuutukset on halvat. Yhtenä kriteerinä mulla oli nuo vakuutushinnat, kun taloudesta löytyy muutaman vuoden vanha Kawa Z750, jonka penkille tähtään. Siihen pitää kyllä vielä reenata, kun selästä yltää jalat vain päkiöiltään maahan...

Kevät on tarkoitus vielä reenata tuolla ja sitten toivottavasti laittaa pyörä myyntiiin.

Ja ennenkaikkea eipähän karkaa mopo käsistä!! :grin:

Täältäkin ilmoittautuu mukaan uusvanha prätkämimmi! Ilmeisesti numerolla 104. Muutaman pyörättömän vuoden jälkeen keväistä poltetta ei enää pystynyt vastustamaan ja nyt on "uusi" pyörä vartoilemassa keväisiä kelejä!

Hiukan kyllä jänskättää, että muistaako sitä enää laisinkaan, kuinka ajetaan :D

Back