• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin, pyörän vein lauantaina talvisäilöön. Oli mahtava ilma ajella, mitä nyt vielä iltapäivällä oli varjoisilla metsäteillä hieman liukkaan oloista että tarkkana sai silti olla. Jätin pyöräni huoltoliikkeen pihaan (omistaja oli hirvimettällä niin ei ollut vastaanottamassa...), jossa sille tehdään huolto ja jonne se jää sitten talvehtimaan. Keväällä sitten tulen Ruotsista sen hakemaan ja otan mukaan uuteen kotiin!

Oli kyllä mahtava ajokausi, mun ensimmäinen ikinä omalla pyörällä, n. 4000 km tuli mittariin. Paljon on nähty, Ruotsia ajettu ristiin rastiin ja menty laivalla yli, ja kaikki tämä vielä ensikertalaisena ihan yksin. Ajokauden loppupuoli oli tosin traaginen kun ystävä kuoli moottoripyörällä, mutta muistaapahan taas että elämä ON lyhyt ja ikinä ei tiedä milloin se lähtö tulee!

Pyörä: Yamaha FZS 1000, vm. 2006(?, muistaakseni).Kolmatta kautta tämä pärrä.
Kilometrejä tuli tänä kesänä pyörällä niukanlaisesti, vain n. 8000 ja suuri osa niistä Euroopassa.
FB pyyntö jätetty:)

Mulla loppui ajokausi 5.10., yllättäen. En olisi vielä silloin halunnut lopettaa, mutta pakko oli.
Vedin lipat sporakiskotyömaalla Kampissa, kiskot olivat n. 2-3cm asfaltin yläpuolella, enkä nähnyt tätä sillä oli pimeää. Lisäksi paikalla ei ollut mitään asiaankuuluvia liikennemerkkejä. Onneksi ajoin 20kmh tapahtumahetkellä, niin hirveän pahoilta vahingoilta vältyttiin. Mutta pohjeluu murtui ja kipsi jalassa, kuus viikkoa saikkua. Pyörässä etusivukatteissa ja kytkinkopassa komeat naarmut. Etupleksikin taitaa mennä vaihtoon. Onneksi mm. peilissä, kytkinkahvassa, vilkun kuvussa, ajotangon päässä ja takana takaboxin telineessä on niin pienet naarmut, että niitä ei ees huomaa ellei töllötä.
Toivon ja rukoilen ilmastonmuutosta ja ajokelejä joulukuulle, että pääsen takas pyörän selkään. Hirveä hinku ajaa onnettomuudesta huolimatta, just taas viime yönä näin unta et ajoin pärrällä ja oli ihanaa. Ehdin mie vajaan kuukauden ajaa omalla pyörällä ja ajokilometrejä kertyi kai n. 1500km.
Julistan sodan avatuksi sporakiskoja vastaan (ja Helsingin rakennusvirastoa, joka ei merkkaa työmaita kunnolla, saavatpahan pian multa vahingonkorvaushakemuksen)!

Mulla loppui ajokausi 5.10., yllättäen. En olisi vielä silloin halunnut lopettaa, mutta pakko oli.
Vedin lipat sporakiskotyömaalla Kampissa, kiskot olivat n. 2-3cm asfaltin yläpuolella, enkä nähnyt tätä sillä oli pimeää. Lisäksi paikalla ei ollut mitään asiaankuuluvia liikennemerkkejä. Onneksi ajoin 20kmh tapahtumahetkellä, niin hirveän pahoilta vahingoilta vältyttiin. Mutta pohjeluu murtui ja kipsi jalassa, kuus viikkoa saikkua. Pyörässä etusivukatteissa ja kytkinkopassa komeat naarmut. Etupleksikin taitaa mennä vaihtoon. Onneksi mm. peilissä, kytkinkahvassa, vilkun kuvussa, ajotangon päässä ja takana takaboxin telineessä on niin pienet naarmut, että niitä ei ees huomaa ellei töllötä.
Toivon ja rukoilen ilmastonmuutosta ja ajokelejä joulukuulle, että pääsen takas pyörän selkään. Hirveä hinku ajaa onnettomuudesta huolimatta, just taas viime yönä näin unta et ajoin pärrällä ja oli ihanaa. Ehdin mie vajaan kuukauden ajaa omalla pyörällä ja ajokilometrejä kertyi kai n. 1500km.
Julistan sodan avatuksi sporakiskoja vastaan (ja Helsingin rakennusvirastoa, joka ei merkkaa työmaita kunnolla, saavatpahan pian multa vahingonkorvaushakemuksen)!
Kai pyysit jotakuta todistamaan varoitusten puutteesta tai niiden huonosta asettelusta sillä silloin tienremppaajan vakuutusyhtiö korvaa sinun ja pyöräsi vahingot.
Muista myös, että Stadissa on keskusta-alueella valvontakamerat joten voit vaatia niitäkin todistusaineistoksi hiljaisesta nopeudestasi.

sanoi:
Kai pyysit jotakuta todistamaan varoitusten puutteesta tai niiden huonosta asettelusta sillä silloin tienremppaajan vakuutusyhtiö korvaa sinun ja pyöräsi vahingot.
Muista myös, että Stadissa on keskusta-alueella valvontakamerat joten voit vaatia niitäkin todistusaineistoksi hiljaisesta nopeudestasi.
Haen poliisilta jonkun raportin, ja siellä varmaankin ovat poliisit kirjanneet ylös ajonopeuteni, jota he kysyivät tapahtumapaikalla ja ilmeisemmin myös uskoivat, sillä eivät alkaneet asiasta kanssani kiistellä. Poliisithan eivät kirjoittaneet minulle mitään sakkoja liikenteen vaarantamisesta, mikä oli pienoinen ihme.  
omg.gif
Liekö sitten itsekin huomasivat paikan vaarallisuuden. Mutta hehän eivät voi kantaa siihen ottaa, sen ymmärrän sanomattakin.
Avopuolisoni kävi heti seuraavana päivänä kuvaamassa paikan. Kuvista käy ilmi, että paikalla ei ole sopivia liikennemerkkejä tai muita. Kuvista myös näkee itse kiskotyömaan.
Viikkoa myöhemmin kun käytiin paikalla, oli asfaltointityöt jo tehty ja risteys jälleen sellaisessa kunnossa, ettei se ole armoton ansa pärräilijöille.

empiiristä tutkimusta tehden ja uteliaisuuttani kyselen, miten paljon porukka fiksailee / huoltaa omia pyöriään?

omalla kohdalla tuo on ollu aika itsestäänselvyys mopoajoilta lähtien. faijalla ollu aikoinaan jawoja ym päristimiä, tietotaitoa jaettu auliisti myös jälkipolvelle.

samoin menee aika 50/50 ajamisen ja ropaamisen suhteen
biggrin.gif

pyörinä kawan gpz 500s vm 02 ja norton commando vm 69.
kawa lähtee varmaan keväällä vaihtoon ja tilalle tullee hd  
062802moto_prv.gif

Jaahas, näyttää että kausi loppui viime viikonloppuun. Lauantaina käytiin ajelemassa lenkki mutta töissäkäynnit oli pakko lopettaa jo viikolla. Ei suinkaan kuskin toiveesta vaan kulkineen
033102ass_1_prv.gif
Akku ei tykkää viileästä enkä viitsinyt joka päivä olla soittamassa apuvirtaa paikalle. Pyörä on onneksi omassa tallissa jos vaikka tulis vielä keliä ja sopiva rako aikatauluihin
sport05.gif

*vilkuttaa ujosti*

kortin sain viikko sitten perjantaina, oman päristimen ostin toisaapäivänä... näin pääs käymään kun mun vanhin opetti mut kesällä ajamaan mopollaan.

Onneksi on vielä ollut ajokelejä, vaikka hankala mun on hirveesti tästä irrottautua kun sekä lapsissa että talossa on tekemistä. Toisaalta nyt mulla on mitä upein tekosyy häippästä hetkeks, eli Virago 535. En mä kovin katu-uskottava taida olla, mutta onneksi mitä lähemmäs neljääkymppiä pääsen sen vähemmän mietin mitä muut ajatellee  
biggrin.gif

86 naista tähän mennessä ilmaantunut palstalle. Laskenta jatkuu. Saadaanko 100 rikki ennen seuraavaa mp-näyttelyä?

Vähän on taukoa ollut tältä palstalta, eikä liiemmälti tullut noita ilometrejäkään, on se vaan hiukka hankala yhdistää tenavat+työt+ukon työt+pärräily, mutta tänäänkin vielä kuitenkin pärräilin töihin, ja hups, sain kawan lepuuttamaan kyljelleen
crazy.gif
parkkeeraus tilanteessa ettei muita vahinkoja kuitenkaan kuin peili, vilkku ja pala katetta kateissa..
withstupid.gif

Toivon niin ens viikolle vielä ajokelejä kun toisessa paikkaa joudun nyt meidän kaupan kiinni ollessa (remppa) oleen duunissa niin kulkeminen hivenen hankalaa jos joutuis luopumaan jo tuosta, tehdään vaihtoja et meen pärrällä töihin, ukko vie pojat tarhaan, tulee vaihtaa mulle pärrän autoon ja menee ite sit pärrällä töihin, ens viikolla sit toisin päin, ah elämä on niiiin helppoo..
062802jumpie_prv.gif

Oon mä tossa jo jotain talvisäilytyspaikkoja kysellyt, kun ei viittis ihan päiväseltään Jyväskylään ajaa ja junalla takas, pakko kai se on jos ei muuta tässä ala löytyy, ku en kuitenkaan ala mahottomia säilytyksestä maksamaan ku siellä kotikulmilla ilmanen säilytys...

Menin lupaan ukolle et ens kesälle ostan oikeasti mopon että saan sen pystyssä pysymään ja nostettuakin vaakatasosta, toivottavasti on jo unohtanut tuon hetkellisen mielenhäiriön aiheuttaman lupauksen..
wink.gif

Olenko mä sitten numero 87?
Uusi foorumilla ja prätkän selässä. Kortti tuli taskuun kuukausi sitten ja pyörä vietiin talvisäilöön eilen, samalla koeajoin muutamia pyöriä kun ei tuo ER-5 tunnu omalta. Mutta ei tuntunut kumpikaan koeajetuistakaan. Nyt sitten odotellaan innolla ensi kautta!

Pyyntö päästä fb ryhmään lähti myös täältä.
smile_org.gif

`irmeli` 88 ilmoittautuu
biggrin.gif

Eli eli, ekan kerran mopon kyydissä kaksi vuotiaana, liekkö siitä sitten lähtenyt vai vaan synnynnäinen himottelija.

Muksuna ajellut kavereiden mopoilla ja muutamalla kevarillakin. Ilman korttia kylläkin
shaun.gif
.

talktohand.gif
että yhtään poikaystävää en ole mopon takia valinnut mutta kaikilla sellainen oli
inlove.gif
. Ja tarakkaharakkana kilometrejä ja vuosia kuluttanut paljon.

Nykyisellä ei sitten ollut ja kai se kyllästyi muutaman vuoden jälkeen kuuntelemaan keväisin huokailuani ja osti pyörän ja ajoi oman kortin.
inlove.gif
Ihana mies.

Mutta eihän se ritilällä istuminen enää ollut hauskaa ja rakkaan rohkaisemana ajoin oman kortin kuukautta myöhemmin.:jippikaijee:
Omaa pyörääkään ei pitänyt ostaa, vaan ajella isännän vanhalla Fllä eka kesä. Mutta kolme viikkoa kortin saannista alla jo oma pyörä.

Kesällä ajan pyörällä kaikkialle(juhliinkin) paitsi sinne kauppaan , tarakalle kun ei 6n hengen perheen sapuskat mahdu.

Nyt jo toinen kikotin alla ja kausia takana 4. Ilometrejä tällä kaudella 13900. Enemmän olisi tullut mutta kausi päättyi metsähallituksen puolelle 11.9 ja kuski Hyvinkäälle solisluu katkenneena.

Kerran kävin vielä isännän mopolla ajelemassa kuukausi sitten. Nyt oma rakas taas kasassa mutta kelit
033102ass_1_prv.gif
.

Mopon laittamiseta vasta harjoittelen , isännän neuvojen pohjalta. Mutta jotain jo sentään jo oppineena
smile_org.gif
.

Orgissa suht uutena, (isännän kautta täälläkin jo pidempään). Omat tunnukset hankin vasta kun kuvajahtia piti ruveta kisaamaan
biggrin.gif
.

Ensi kaudella taas tourinkia, rataa, huviajelua, kuvajahtia, työmatkaa ja kaikkea muuta
sport05.gif

Mukavaa talvea kaikille motoristi naisille ja orggi morotetaan keväällä
buttrock.gif

Hyvä hyvä, 88 naiskuskia jo!

Hei uutukaiset, muistakaa seurata laskentaa ja ilmaantuessanne palstalle, ottakaa seuraava järjestyksessä oleva nro.

Tällä ei siis ole muuta merkitystä kuin pelkkä hupi että katsotaan montako naista seuraa tätäkin foorumia ja, saadaanko 100 poikki ennen seuraavaa mp-näyttelyä.
Aivan leikkimielellä siis ollaan liikkeellä.

Tuitui! Ilmoittaudun numerolla 89  
thumbs-up.gif

Mulla ei oo täl hetkellä mopoa, mutta viime yönä näin unta sinisestä vanhasta hornetista. Unen lopussa kuitenkin tajusin että siihen pitää ostaa kohta uudet renkaat ja vakuutuksetkin maksaa ja huoltaa yms niin ei mulla oliskaan ollu varaa ostaakaan sitä. Elän täl hetkellä opiskelijabudjetilla ja sen takia meni edellinenkin pyörä myyntiin, mutta toivossa on aina hyvä elää
tounge.gif

Jos joku haluaa mopo-henkistä seuraa niin täältä löytyy (asun Helsingissä) vaikka istumaan iltaa, marjoja poimimaan tai melkeen mikä tahansa muukin käy. Mulla ei ole tässä kaupungissa liikaa kavereita koska muutin vasta, joten sosialisoituminen tekis ihan hyvää  
smile_org.gif

Eilen tuli puhelu rakennusvirastolta. Suostuvat korjaamaan mun pärrälle aiheutuneet vahingot, jes!
062802jumpie_prv.gif
Lähti samantien Frank Nymanilla varaosatilaukset eteenpäin, kun soitin niille, että kaupunki maksaa, pistäkää lasku suoraan niille. Korjausarvio oli 1500€.
Ens viikon alkupuolella tekevät rakennusvirastossa päätöksen, paljonko maksavat mulle kivusta ja särystä. Sitä odotellessa, jo erittäin iloisin mielin, ihan sama vaikka en sais mitään, pääasia että pärrä on ehjä kohta taas!
inlove.gif

Pohjeluu näyttää erittäin hurjalta röntgeneissä, mutta kävelen jo. Ontuen tosin, mutta kävelen. Fysioterapeutti optimistisilla mielin, että kyllä mut ennalleen saadaan. Vasen jalka siis meni ja nilkka jumittaa. Mulla on todellakin kova motivaatio saada nilkka toimimaan taas, sillä muuten voi olla vaihteiden vaihtaminen liian hankalaa. Ahkerasti suoritan jumppaohjeita joita sain! Kyllä, pian taas
062802moto_prv.gif

Back