• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
TeaJay_ sanoi:
Kiitos :)

Customeita olen katsellut koska ne miellyttävät silmää JA mataluutta löytyy.
Nyt kävin kurkkaamassa noita ER-5 ja -6 malleja mp-kaupasta ja nättejä nekin ovat omalla tavallaan. En lainkaan sulje pois ainakaan tässä vaiheessa.

no siis, mulla on custom ja siis paitsi että ne mielyttää silmää ja on matalia (olen 163) niin ne tuntuu ihan mun pyörältä. mulle pyörä on sellaista rauhallista fiilistely ajoa varten, tarkoituksena nauttia elämästä ja siitä olosta just sillä hetkellä.... tosin eihän mulla pyörää ole ollut kuin hetken, mutta varmaan viittä eri pyörää koeajoin (kolmea customia ja kahta sporttia) ja kun tän un viragon selkään istahdin niin se oli siinä. eli kun sulla sitten se kortti on, niin rohkeesti johonkin motoliikkeeseen jossa naistaKIN palvellaan hyvin, ja koeajelemaan!

Tervetuloa uudet!

Mä en kohta enää ala :no: Pyörän osat on ollu Joulun alta saakka lakattavana eikä niitä kuulu takas vieläkään... Kaikki muut ajelee jo ja mä vaan kateellisena kattelen. Perheen toinenkin kulkine on osissa kun sitä taas tuunataan ja kevät pääsi jälleen yllättämään.

Noista korkeuksista. Kannattaa käydä kokeilemassa kaikki mitkä silmää miellyttää. Penkin leveyskin vaikuttaa yllättävän paljon siihen kuinka tällaisen tappijalan jalat ylttää maahan. Parinkin sentin madallus tekee ihmeitä, aloittelin ajamisen vanhalla 1100 GSX:llä ja sillon mulla yltti vaan päkiöihin asti jalat maahan (into oli niin kova ettei se haitannut...). Nyt kun sitä on hiukan tuunailtu ja sen myötä madaltunut muutaman sentin, yllätyksekseni mulla ylttää jalat kunnolla maahan. Tosin kun on tottunut nyt omaan alle 200 kilon kulkineeseen, tuntuu hankalalta ottaa tota 300 kilosta ajoon...

Aja ihmeessä suoraan iso A.
2013 astuu voimaan tuo uusi ajokorttilaki. Samalla hinnalla saat nyt kuitenkin tuon ison A:n korttiisi, eikä tarvi myöhemmin maksaa lisää siitä, että pitäisi saada isompaa kirjainta. Itsekin mietin ensin pienemmän a:n ajamista, mutta onneksi ajoin suoraan ison. Samalla lailla sen isonkin saa ajettua ja käsittelykokeet päästyä läpi. =)

Su1tsa sanoi:
Lienen sitten numbero 111.

Toinen totaalisen untuvikko. Teoriat alkaa ylihuomenna, nuoruuden haave alkaa käydä toteen. Mittaa mullakin 160 ja rapiat päälle, tänään koeistuttu GSX 600F ja CBR eli custom jääköön TeaJaylle. :)

Onko Teillä arvoisat motoristiladyt vinkkejä käsittelykokeeseen? Ajattelin ensin ajaa väliA:n, mutta kun ikä on jo kymmenisen vuotta riittänyt isoon A:han, mieli tekisi kokeilla sitä. Vinkkejä? Mielipiteitä? Kokemuksia?

Kevät on jo korkattu ukko-kullan peräsimellä.

Mä en kohta enää ala :no: Pyörän osat on ollu Joulun alta saakka lakattavana eikä niitä kuulu takas vieläkään... Kaikki muut ajelee jo ja mä vaan kateellisena kattelen.
No hei; et oo ainoa.... :( ei viel todennäkösesti pariin vkoon ajella...

Heips kaikille kanssa ihmisille :bye:

Mukaan tulis nro 113. Yksi pärräilykausi takana ja toinen edessä. Ikää 28 ja kyydissä istunut reilu 10 vuotta ja aina ollu haaveena oma pärrä ja nyt unelma on toteutunut. Autokoulu meni ER-5 sella ja eka oma pyörä oli Kawan pikku ninja 250 kuutioinen jolla sitten kokemusta ja tuntumaa keräsin koko viime kesän.

Nyt siirrytty isompien pariin ja kun mulle pitää olla täyskatettu ja pituutta vain 160 ni vaihtoehdot tosiaan rajalliset. ER-6 mietin, mut päädyin kuitenki Suzuki GSX 650 F:ään joka madallutettiin ja penkistä viilattiin pois, nyt just päkijät yltää maahan :D Ajokausi on jo avattu ja lisää kokemusta lähdetään kerryttämään.

Kesän tapahtumista ainakin menossa Alastarolle 21.5 ja elokuussa tarkotus suunnistaa Turusta Saarijärvelle Jänkhällä jytisee kokoontumisajoihin ja tietty moniin letka-ajoihin täytyy koittaa liittyä, joten toivottavasti nähdään ja fb:hen laitoin liittymispyynnön myös.

Paljon ilometrejä kaikille :polonen:

TeaJay_ sanoi:
Tämä kuulostaa hyvin järkevältä. Kursseista löytynee tietoa näiltä sivuilta?

Tuolta yläreunasta klikkaat itsesi Kauppaan ja eikun ratapäivän koulutusryhmäpaikkoja hankkimaan :)

Foorumin MotOrg ratapäivät ja -koulutukset -osiosta löytyy mm. Ajotaito II kuvaus.

http://www.moottoripyora.org/keskus.../384-MotOrg-ry-n-ratapäivät-ja-ajokoulutukset

Samassa osiossa myös ilmoitellaan mahdollisista jäsenistölle tarkoitetuista iltakoulutuksista, joita viime kesänä oli mm. aiheista, jarrutus, hidasajo, väistö jne, eli samaa kamaa kuin autokoulussa. Tässä hommassa kun kertaus on opintojen äiti, isoäiti, täti ja serkku.

Heissan Prätkämimssut ja hyvää ja turvallista alkanutta kautta!

Olen järkkäämässä ajoharjoittelutapahtumaa jonka tuotto menee samaan hyväntekeväisyyspottiin Invalidiliitolle kuin Prätkämimmien Ajokausikalenteri. NYT on hyvä tilaisuus tulla harjoittelemaan sitä (minun mstäni) vaikeinta osa-aluetta eli hidasajoa sopivassa kolmen tunnin koulutuksessa. Mikä parasta, tapahtumaan tulee loistopoppoota eli vatsalihakset kondikseen sillä tästä tapahtumasta ei naurua puutu (mikäli vanhat merkit paikkansa pitää) :)

Laitan tapahtuman samoin tein .orgin tapahtumiin johon ketjuun pyydän kuittauksen osallistumisesta. Ilmoittautumiset menevät kuitenkin maksun perusteella eli jos paikat ylibuukataan palautan rannalle jääneiden osallistumismaksun. Paikkoja jäljellä maksimissaan 15. Esteen sattuessa oman paikan saa myydä eteenpäin kunhan muistaa ilmoittaa minulle nimen; koulutus järkätään säässä kuin säässä. Tässä vähän speksejä ja lopussa mun puhelinnumero josta saa tarvittaessa lisätietoja. Rohkeesti kaikki mukaan:

Prätkämimmien Ajokausikalenteriin ja Invalidiliiton hyväntekeväisyyspottiin liittyen järjestämme ajoharjoittelutapahtuman perjantaina 4.5. Hyvinkään mikroautoradalla kello 13-16, kahvitukset kello 12 alkaen. Osoite on Hyvinkään Karting-ra​ta, Hikiäntie 1507, 05820 Hyvinkää (Hyvinkään​ motocross-​radan vieressä).

Kouluttajina MP-poliisikouluttajat Kimmo Järvinen ja Staffan Söderström.

Käytössämme on koko mikroautorata. Koulutuksessa harjoitellaan hidasajoa, väistöjä, mutkaa, jarrutuksia, jarru/väistö -yhdistelmää, työntöohjausta, pujottelua jne... Sitä ruosteenpoistoa talven jäljiltä, niinkuin kutsutaan. Noin 90% kaadoista tapahtuu kävelyvauhdista kun hidasajo ei ole hallinnassa.

Koulutuksen hinta on 50 euroa ja tuotto menee lyhentämättömänä Invalidiliiton hyväntekeväisyyspottiin! Nyt siis samalla kun saat parasta mahdollista koulutusta tuet hyvää asiaa. Ilmoittaudu pian, sillä paikkoja on rajoitetusti!

Ilmoittautuminen seuraavasti:

Maksa 50 euroa tilille FI60 5358 0620 2766 23, saaja Anu Hyppönen/Invalidiliitto ry

Kirjoita VIESTIKENTTÄÄN nimesi ja "Ajoharjoittelutapahtuma".​

Hyvinkään mikroautoradan kahvio on auki kello 12 alkaen ja palvelee koko koulutuksen ajan, tarjolla kahvia, pullaa, limua ja sämpylää.

Lisätiedot/kysymykset Anulta, 040 551 6565

Su1tsa sanoi:
Lienen sitten numbero 111.

Toinen totaalisen untuvikko. Teoriat alkaa ylihuomenna, nuoruuden haave alkaa käydä toteen. Mittaa mullakin 160 ja rapiat päälle, tänään koeistuttu GSX 600F ja CBR eli custom jääköön TeaJaylle. :)

Onko Teillä arvoisat motoristiladyt vinkkejä käsittelykokeeseen? Ajattelin ensin ajaa väliA:n, mutta kun ikä on jo kymmenisen vuotta riittänyt isoon A:han, mieli tekisi kokeilla sitä. Vinkkejä? Mielipiteitä? Kokemuksia?

Kevät on jo korkattu ukko-kullan peräsimellä.

Minä ainakin hinkutin niitä täysympyröitä illat ennen käsittelykoetta. Autokoulussa meinasivat, ettei minun kannata kallistaa niissä pyörää kun "en ole mikään kuulantyöntäjä". Eli pituutta löytyy 160 cm ja kieltämättä aika luinen tapaus. Kuitenkin päätin kallistaa hieman pyörää, että saan pujottelujen päädyissä pyörän paremmin kääntymään. kun siinähän joutuu vetämään tangon niin linkkuun kuin vain saa (ainakin kawa er-6n:ssä). Käsittelykoe ei loppuenlopuksi ollut sitten kovin vaikea, kun olin nuo ympyrät saanut sujumaan.

Minun pyöräilykausi odottaa vielä. Isäntä aikoi laittaa jarrukengät vielä pyörään varastolla ja minulla on periaatteessa lääkärin kielto vielä päällä. Saan ajaa kun kipu selästä helpottaa.... Vaan kyllähän minä sitä ennen vähän taidan ulkoiluttaa mun pikku mopoa.

Kesän selkäongelmaisten blogi löytyy sitten täältä: http://selallinen.blogspot.com/ :sad3:

No voi hitsin pimpulat kun ei oo tuo pyörä siinä kunnossa että voisin harjoittelemaan lähteä, ellei kerkeis osia löytyä mutta sitten ei oo enää varmaan paikkoja jäljellä... Kävin kuitenkin jo vähän kokeilemassa ja kivaahan se on! :WAZAAP:

Voi tätä tunnetta: ensimmäinen kunnon lenkki omalla pärrällä, on se kerta kaikkiaan huikeaa :rakastunut: !! Matkaa tuli yhteensä n. 80 km, jäi suunniteltua lyhyemmäksi kun ukkokullan pyörässä rupesi ketjut elämään omaa elämäänsä..

Vietävä harmitus, kurssia tarjolla vieläpä täällä Hyvinkäällä mutta työpäivä ei anna millään periksi sen vertaa että ehtisin osallistumaan :( Ensi kerralla mukaan, varmasti! Hauskaa ja antoisaa kurssipäivää osallistujille, ja auringon täytteisiä ajopäiviä kaikille!

Nyt on mopo kotona!
Ihan vielä en pääse ajelua aloittamaan, mutta helpottaa tuskaa, kun pääsee edes omaan talliin sitä katsomaan.:right:
Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu!

Heippa kanssamotoristit, haluaisin tiedustella ajokenkäasiaa.

Onkos kellään Sidin Vertigo-popoista niitä naisten versioita käytössä? Huuto.netissä olisi myynnissä yksi pari ja ne ovat kokoa 38. Täällä kun on Sidin kengistä juttuja lueskellut niin kuulostaa siltä että monilla on normikokoa suuremmat ajokengät. Oma ketara on siis kokoa 37 ja ihan normaalin levyinen kai.

Syystä että asun täällä "jumalalan selän takana" kokeilumahdollisuudet ovat aika rajoittuneet :)

Kuulisin siis mielelläni mitä kenkiä porukalla on, ja mikä koko verrattuna normikenkiin.

Heippa vaan prätkäsisaret! Ihanaa kun meitä näyttää olevan kivasti liikkeellä ja määrä vain kasvaa :thumbup:

Täällä ilmottautuu siis 115. pirteän pulska 34-vuotias ikiteini seikkailija :-))

Viides ajokausi korkattu ja mieli on korkealla. Muutama sata hytisyttävää kilometriä takana tänä vuonna ja kauhea into vaan ajamiseen. Sitä on nyt taltutettu kesän reissujen suunnittelulla (Norja, Lappi ym...).

Välillä tulee pöristeltyä pitkää matkaa teltan ja romppeiden kanssa ja välillä vähän lyhempääkin hetken mielijohteesta. Tosin HC-motoristia minusta ei saa tekemälläkään, koska pyörä jää turhan äkkiä parkkiin jos pihalla alkaa sataa :grin:

Ajokavereita minulla on tuttu ja turvallinen 1 kpl, joten lähden mielelläni myös uusien tuttavuuksien kanssa päristelemään.
Omassa kaveripiirissäni olen vielä toistaiseksi ainoa motokuumeen valloittama korruptointiyrityksistäni huolimatta...

Viimeksi muokattu:
Tricia sanoi:
Heippa kanssamotoristit, haluaisin tiedustella ajokenkäasiaa.

Onkos kellään Sidin Vertigo-popoista niitä naisten versioita käytössä? Huuto.netissä olisi myynnissä yksi pari ja ne ovat kokoa 38. Täällä kun on Sidin kengistä juttuja lueskellut niin kuulostaa siltä että monilla on normikokoa suuremmat ajokengät. Oma ketara on siis kokoa 37 ja ihan normaalin levyinen kai.

Syystä että asun täällä "jumalalan selän takana" kokeilumahdollisuudet ovat aika rajoittuneet :)

Kuulisin siis mielelläni mitä kenkiä porukalla on, ja mikä koko verrattuna normikenkiin.

Mulla on Sidin Vertigo Corsat kokoa 41. Normaalisti kengät on kokoa 38-39. Tosin osasyynä noin isoon kokoon oli se että piti nahkapuvun lahje saada kengän sisään. Mutta ei nuo normiajossa liian isoilta kyllä tunnu.

Eli pari numeroa normikokoa isommat kannattaa varmaan ottaa.

Back