• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
56

Vanha ikiaikainen AB-kortti ajettu 90-luvun alussa, 2004 aloitin tämän harrastuksen eli 8 kesä käynnissä ja pari kuukautta sitten tuli ostettua toinen pyörä.

Mä laitoin kanssa pyynnön päästä fb-ryhmään, jos ylläpitäjä ihmettelee niin mä oon se puuladossa juhlapuku päällä moottoripyörään nojaileva tyyppi
biggrin.gif

Eka pitempi reissu takana, parituhatta kilometriä pyöräilyä Ruotsinmaalla yksin. Kivaa oli ja reissu meni hienosti! Pari motoristia ihmetteli, että olenko ihan tosiaan yksin reissussa, mutta suurin osa ilmoitti ihastuksensa asiaa kohtaan. Mukavia ihmisiä tuli kyllä tavattua tien päällä!
smile_org.gif

Kirjotellaapas tännekkin, en jaksanut ihan koko ketjua lukea... alotetaan vaikka esittäytymäisellä, ole 24w tyttö (en mä oo vielä niin vahna et vois olla nainen
biggrin.gif
) ja A-kortti ollut taskussa jo ikuisuus, ja hinku ajaa lähti jostakin pusikosta (ei kukaan lähipiirissä ole ajanut) joskus teiniäkin pikkusempana... Nyt siis sain tänä kesänä ekan oman pyörän hankittua, ZX-6R... On mulla ollut piikki, TZR mutta se on aivan eri asia... Tuo ninja vaan rupee nyt jo tuntuu pikkuselta, ja kattelenkin jo isompaa
biggrin.gif
Suomenruotsalainen olen alkuperääni mutta pirkanmaalla asun nykyään...

Ja sit jos pirkanmaalla tampere lähimaastoineen on joku joka haluis lähtee joskus mun kanssa ajelee niin ilmotelkoot
smile_org.gif

Miittiinkin olisin halukas tulemaan jos ja kun sellanen jossakin sovitaan...

Niin joo ainii 57...

muoks, nii joo fb:ssä, saako liittyä vai pitääkö odotella ja ruveta kirjotteleen aktiivisesti?

59

Kortti ollut taskussa muutaman viikon ja jokunen sata kilometriä ajoa takana. Kyydissä tuli muutama vuosi sitten istuttua enemmänkin ja siitä se ajatus kai sitten lähti kun tuntui jo silloin et olis ollu niin paljon mukavampaa päästä ajamaan itse
smile_org.gif

Jos Savon suunnalta on muitakin niin ois kiva saada ajoseuraa. Ja jos jonkunlaista miittiä ois tarjolla niin ei kovin paljoo tartteis houkutella et sais meikäläisen mukaan  
biggrin.gif

Mulle, nyt ku ostin ton Hayabusan (
inlove.gif
), tulee tosi moni kertomaan sen valmistuksen historiaa ym. Hassua
smile_org.gif

Tänään ärsytti kun oltiin korjaamolla, mieheni oli mukana, ja juttelin sille korjaajahemmolle tosta pyörästä niin se vastas mun miehelle kaikkiin mun kysymyksiin ja kerto sille mitä pyörälle tehtiin, vaikka hyvin ties et mopo on mun. Räyh.
...mutta sait bussin sentään hankittua... Itse olen tässä yhtä räyhäkämpää kyykkyä kuolannut niin kaikilta miespuolisilta tulee kommenttia tyyliin ' älä nyt sitä osta, tapat ittes..'
...tai sitte se johtuu mun luonteesta    
033102bebe_1_prv.gif
Samaa kommenttia mäkin sain ensin, ja rupesin jo katteleenki sit muita pyöriä, kunnes toi siippa sai mut muutamalla sanalla järkiini. Se ihmetteli et miks kattelen pienempiä pyöriä ja kun kerroin ni se sano, että mitä helvettiä mä muita kuuntelen, et itestä se kiinni on et mitä nopeutta ajaa, ja että jos haluun bussin ni ostan bussin. Ja katsokaa, bussi tuli
smile_org.gif

Ihan samanlainen mopo tuo on kun muutkin- itseasiassa vaan helvetin paljon helpompi/parempi ajaa ja se "kahvan kääntäminen" on ihan stongan ja penkin välissä- ei se mihinkään "karkaa" ilman käskyä!
Tää on muuten ihan totta! Mulla oli aikasemmin 600 Yamaha, ja toi Bussi on siihen verrattuna NIIIN paljon parempi ja helpompi ajaa, kun se menee mutkiinki ku juna. Mä rakastan sitä
inlove.gif
biggrin.gif

Kutsu facebook-ryhmään lähti
smile_org.gif

Joo tosta ihmettelystä täytyy sanoa sen verran että itse kuulin kerran liikennevaloista "kato se on nainen!". Tais kyllä olla jotain mopopoikia :-D ..Että se siitä ihailusta!

Kaupoissa hmm pääasiassa saanu hyvää palvelua, ei ainakaan muistu mieleen mitään tapauksia:)

60.

Pyöränä on Honda CBF 600 S ja tykkään siitä kovasti.
Kortin ajoin viime syksynä ja tänä kesänä on tullut jonkiverran päristeltyä. Norjan reissu on tänhetkisistä pisin ja kivaahan tuo oli. FB:n ryhmäänkin just hyväksyttiin
smile_org.gif

Morotellaan kun kohdataan
062802moto_prv.gif

Tuli taas vaihteeks viime viikon lopussa käytyä kattoos ajohanskoja, ja taas mentiin viikonlopun päälle 600km ilman hanskoja kun ei ole vieläkään löytynyt sopivia. Mitä muut naikkoset käyttää kun ns miesten hanskat on liian isot myös pienimmät koot ja naisten hanskat taas liian kapeita (joo räpylä on käsi).. Ne yhet ainoot mitkä on ni tuntuu siltä että ajais lautailuhanskat kädessä kesällä (eli ne kulkee takaboxissa jos edes tulee mukaan reissuun) mutta mä tahtoisin sellaset mielellään nahkaset, ohuet, ja jollakin kalvlla (goretex, d-dry tms) hanskat, ei mitään järjettömiä rystysmohkuja vaan sellaset näppärät
biggrin.gif
Vinkkej kaipaillaan...

Tuli taas vaihteeks viime viikon lopussa käytyä kattoos ajohanskoja, ja taas mentiin viikonlopun päälle 600km ilman hanskoja kun ei ole vieläkään löytynyt sopivia. Mitä muut naikkoset käyttää kun ns miesten hanskat on liian isot myös pienimmät koot ja naisten hanskat taas liian kapeita (joo räpylä on käsi).. Ne yhet ainoot mitkä on ni tuntuu siltä että ajais lautailuhanskat kädessä kesällä (eli ne kulkee takaboxissa jos edes tulee mukaan reissuun) mutta mä tahtoisin sellaset mielellään nahkaset, ohuet, ja jollakin kalvlla (goretex, d-dry tms) hanskat, ei mitään järjettömiä rystysmohkuja vaan sellaset näppärät
biggrin.gif
Vinkkej kaipaillaan...
Mul on Sinisalon nahkaset naisten hanskat, hyväks todennu itelle
biggrin.gif
Timmit tosin on ja rystysis on "mohkut"
tounge.gif
, mut minust tyylikkäät!
biggrin.gif

Ei tosin kaikkein ihanimmat tosi helteillä,....

Mulla kun on kans tosi pienet kädet, muttei tosin ole ongelmaa ole ollut löytää sopivia.

Vinkkej kaipaillaan...
Mulla on nyt käytössä ohkaset, nahkaset ja näppärät sekä rystyspatilliset (toistaseksi toimivalla) kalvolla. Kuva

Dainesen (rs yu zu lady) nahkahanskat taisin tilata puvun oheisena italiasta, ovat erittäin sopivat, ilmavat ja mukavat kuivilla kesäkeleillä. Niitä löytyy näemmä suomestaki.
Ixs:n gorehanskat (vissiin narius, xs unisexmallia) puolestaan menee käteen aina silloin ku ei aurinko paistaa (ei nekään mitkään möhkylät ole). Lisäksi pitäs hankkia vielä oikeasti lämpimät hanskat kevään ja syksyn ajeluihin.

Vinkkej kaipaillaan...
Itsellä käytössä, säällä kuin säällä, Rukkan x-trafit Apollo -käsineet. hyvä tuntuma ja asialliset suojatkin. Kliks

Hakusessa on pykälää järeämmällä suojauksella toiset hanskat. [jeesustelua]Itse en lähde pyörällä enää mihinkään, edes vähän tai lähelle ja varovasti ilman asianmukaisia ajovarusteita, joihin luen kypärän, ajokenkien, selkäpanssarin ja ajoasun lisäksi suojalliset hanskat. Kun hiljaisessakin vauhdissa peltoon kellahtamisella sai itsensä siniseksi ja ajosaappaasta tukirakenteen poikki, on ehtinyt miettimään moneen kertaan montako luuta jalasta olisi ollut tuusana jos sitä penkereen karkeutta olisi kontannut tutkimassa lenkkarit jalassa. Ja etenkin, olisiko kevyemmillä kamoilla saavutettu mukavuus riskin arvoista. Minusta ei ole.[/jeesustelua]

61.
Pyöränä musta Suzukin paholainen, joka tosin on olltu tallissa viime syksystä, ittellä ajotauko perheenlisäyksen takia.
Mutta ensi kesää odotellessa
smile_org.gif
ja pyyntöä FB-ryhmään pistetty.

62.
Laitoin minäkin pyynnön tuonne FB-ryhmään niin esittäydytään nyt sitten tännekin
smile_org.gif

Nyt on ikää 28 vuotta kertynyt ja kolmatta kesää pyörällä ajelen. Pyöränä CBR600F (ja haaveissa Ducati monster, jospa sen saisi 30-vee lahjaksi itselleen ostettua). Innostus moottoripyöriin on ollut teinistä lähtien vaikka ei lähiperheessä kellään ole pyörää ollut, koskaan en tarakallakaan ole matkustanut. Aikoinaan auton ajokorttia ajaessa koitin kinuta vanhemmilta rahoitusta myös mp-korttiin mutta isä vain totesi että "ne on liian vaarallisia vehkeitä sulle". viimein sitten muutama kesä sitten kun oli rahaa säästössä ja kesäloma edessä niin päätin ajaa kortin
smile_org.gif

62 naismotoristia ilmoittautunut tämän foorumin sekaan, wow! Toivottavasti kohta ilmaantuu jo 63. nainen.

Oli ikävää luettavaa kun joku kertoi moponsa ollessa huollossa, että (m)asentaja oli puhunut mp:n tekniikat mukana olleelle miehelle eikä naispuoliselle motoristille, jonka motoa huolsi!
Itselläni ei olisi pinna moista sietänyt vaan olisin varmasti kivahtanut asiasta samantien.

Liikkeissä, ainakaan täällä pk-seudulla, en ole vastaaviin asennevammaisiin törmännyt kun olen tuon mieheni kanssa liikkunut, aina on kysytty että "kumpi teistä on asiakas vaiko molemmat?"

Back