• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Antakeehan vinkkiä prätkämimmit, minkälaista pyörää kannattais katsella miehen kanssa yhteiskäyttöön? Ollaan mietitty Suzuki SV 650. Eli miekkonen sai kortin myös tänä kesänä , mutta on ajellut jo räyhäkämmilläkin pyörillä, mutta lupaa joustaa jotta löytyisi yhteinen ajokki kummallekin mieluisa. Kolme poikasta löytyy, niin kaksi pyörää meille on liikaa, kun harvoin kuitenkaan päästään yhtäaikaa liikkeelle ja onhan se budjettikysymyskin. Itselläni on koulumatkaa 80 km ja haaveena ois kevväällä sitä suhata pärrällä. Meillä on kaverin pyörä hoidossa, itse asiassa kaksikin,joten eilen ajelin Honda CX 500:lla vuosimallia 83. On tuo vanha pyörä aika vinkeä autokoulun uudenkarhean kawasakin jälkeen. Kaasu hirtti kiinni kun lähdin ekaa keraa ajelulle eilen, miekkonen laittoi kaasun kuntoon, niin jo hiukan paremmin ajelut onnistui.
Ostakaa multa pois hyvä Honda
biggrin.gif

joojoo nyt lopetan. Mutta oikeasti, tuo on ihan hyvä vaihtoehto jos kaksipäällä ajelua ei tulla harjoittamaan pääasiallisesti. Pehmonen ajettava mutta kiihtyy nätisti kun uskaltaa käydä kierroksilla. Pisimmät matka-ajot jotka on vedetty on + 400km päivässä, eli pitemmällekin matkalle ajoasento on jees.

ostaskohan SnaS tuon sun mopon? Ajettiin molemmat A-kortti tänä kesänä tuollaisella, kiva peli oli ajella. Laita vaikka yksäriä hänelle.
idea3.gif

Koska tänne on jo ilmoittautunut 73 mimmiä niin varmaan joukossa on pienikokoisiakin. Eli, tyttäreni aloitti kevarikortin hankkimisen ja parin viikon kuluttua pitäisi jo aloittaa ajoharjoittelut mutta kun me ei olla löydetty ajopukua! Ja kylmemmät ilmat tulossa....

Tytär on vaatekokoa 36-38, pituutta 164 ja jalkojen sisämitta 74 cm. Haluaa mieluimmin goretexia. Kaupoissa alkaa olla vähemmän ajoasuja nyt, myyvät alennuksin loppujakin pois mutta kun ei löydy meidän pikkuiselle tytöntyllerölle, kääk!

Onko siis kellään lojumassa pienempikokoista ylimääräistä goretex-ajoasua? Haalari tai 2-osainen, ihan sama. Voi olla rähjäisen näköinenkin, kunhan kortin hankinta sujuu. Olemme kiinnostuneet kaikista. Myös lämpimät hanskat olisivat tarpeen, käden koko taitaa olla 5.

Jos jollakulla löytyy, niin meilaathan mulle niin vaihdetaan tietoja. Voimme lähteä tutustumaan vaatteisiin 100 km säteelle H:gistä.

Eli, tyttäreni aloitti kevarikortin hankkimisen ja parin viikon kuluttua pitäisi jo aloittaa ajoharjoittelut mutta kun me ei olla löydetty ajopukua! Ja kylmemmät ilmat tulossa....
Eikö autokoululta saa lainaan? ...Ymmärrän kyllä että omat on omat, itsekin ajoin omissa enkä ois autokoulun kamoja laittanu päälle mistään hinnasta!
Mut jos autokoululta ei saa lainaan ni onpas outoa, kyllä meillä sai ainakin
omg.gif

Ne ei lainaa niille, jotka hankkii omaan pyörään harjoitteluvan. Lainapukua käyttävät ne, jotka ajavat ajotuntinsa koulun mp:llä.

Oman mp:n harjoittelulupa on nääs edullisempi....

Onko siis kellään lojumassa pienempikokoista ylimääräistä goretex-ajoasua? Haalari tai 2-osainen, ihan sama. Voi olla rähjäisen näköinenkin, kunhan kortin hankinta sujuu. Olemme kiinnostuneet kaikista. Myös lämpimät hanskat olisivat tarpeen, käden koko taitaa olla 5.

Jos jollakulla löytyy, niin meilaathan mulle niin vaihdetaan tietoja. Voimme lähteä tutustumaan vaatteisiin 100 km säteelle H:gistä.

Laitoin sulle meiliä, ja tapani mukaan sähläsin tän tietsikan kanssa. Tuliko viestit perille saakka?

Oli tarkotus hankkia isompi pyörä nyt ens kaudeksi, mutta mies totesi että nikkaroidaan vähän tota 600:sta Ninjaa ni siinä ois sit vääntöä ens kesänä jopa enempi kun 10R:ssä
biggrin.gif
Sit ku vielä yks crossi saatas kuntoon ni sais mennä radalle koittamaan miten peli kaulii jos sit ens vuonna sais leikkiä omalla pyörällä. Miehelle pitäis ankkia kortti, kilpaa se on toki crossilla ajanut paljon joten ajotaito sillä on hyvä, mut korttia ei... Nii ja talvella pitäs kans maalata ja taippailla katteita ja vetää uudet nahkat penkkeihin yms pientä. Justhan sinne laitettii minivilkut
biggrin.gif
Ja jos se mikälie laatikko moottoriin kiinni saadaan ni sit pakosarjaakin pitää ettiä, vaikka tossa on jo vakioputkea parempi mutta ei ihan taida piisata...

Joo meilä onkin näitä projekteja, yks bemmu pitäis kans tehä ja mies lupas että siitä tulee pinkki
biggrin.gif

Mä kans oikein ootan talvea siinä mielessä, että ehostetaan toi mun vuosimallia -91 pyörä uuteen uskoon! Itse en edes halua luopua siitä, tykkään siitä tosi paljon, mutta ainahan siitä saa paremman.
smile_org.gif

Näin muuten viikonloppuna Helsingissä ihanan vaaleanpunaisen pyörän, oli eka sitä väriä oleva noin livenä liikenteessä. Sellasen mä tahdon.
biggrin.gif

Projektientäyteinen talvi on tulossa täälläkin.
smile_org.gif

Sporalle on suunnitelmissa ainakin perän levitys, ei välttämättä muuta. Tosin suunnitelmat tuppaa laajenemaan siinä kohtaa kun toteutus alkaa...
biggrin.gif

Bulu saa uuden värin niin vanteisiin, runkoon kuin muoviosiinkin.
inlove.gif
Ja peilit menee vaihtoon. Muuta se ei kaipaakaan.
Lisäksi on "ikuisuusprojekti" vanha jenkkiavo jota on rakenneltu jo pitkään ja hartaasti. Nyt on ollut taukoa rakentelussa kun on muita kiireitä mutta ensi kesäksi olisi tarkoitus saada vihdoinkin auto tien päälle.

Niin, ja autotalli rakennetaan omaan pihaan vielä nyt syksyllä. On sitten talvella tilaa puuhastella.
tounge.gif

Jahas, mulle taisi sitten osua numero 75.

Kortti ollu taskussa neljä kesää eikä omaa mopoa vieläkään. Appiukon Deauvillellä mennään aina kun työt ja perhe antaa aikaa. Enemmänkin tulisi mentyä jos olisi oma pyörä :-)

Mä olen varmaan jo vaippaikäsenä saanu motokärpäsen pureman. En muista hetkeäkään ettenkö olis haaveillu kakspyöräsellä ajosta. Viimeinen pykälä kortin ajoon oli se ettei ukkoa kiinnostanut ajella niin paljoa ku mitä mä olisin kyydissä istunut :-))

Miittinkejä kehiin vaan ni katotaa miten paikalle pääsee tulemaan.

76!
smile_org.gif
Vähän reilu viikko sitten sain kortin ja eilen kävin hakemassa pikkufazun pois pajalta, madallettiin niin passaa paremmin mun tappijaloille.. Vielä ei ole oikein ehtinyt ajelemaan, mutta jos huomenna saisi jonkunlaisen lenkin heitettyä
062802moto_prv.gif
Pitääkin laittaa anomus tonne fb-ryhmään myös.

Näin muuten viikonloppuna Helsingissä ihanan vaaleanpunaisen pyörän, oli eka sitä väriä oleva noin livenä liikenteessä. Sellasen mä tahdon.
biggrin.gif

Mulle tulee pyörä joko mattamustaksi pinkeillä yksityiskohdilla, taikka sitten kokopinkki. Haluisin fluuorosoivan värin (eli sellanen silmiin hypivä neonpinkki, vähän vataana kun ne tietyömaan väliaikaset neonkeltaset reflexi tiekyltit) Pitää vaan ensteks selvittää onko fluorosoiva väri sallittu tieliikenteessä. Neonkeltasta autoa en saanut hankkia koska se oli kuulemma laiton väritys ainkoinaan muamia vosia sitten kun suunnittelin projektiautoa
biggrin.gif

Tallia ei ole joten sekin pitänee hankkia jostakin vielä ennen talvea..

Ja muuten liikkii niitä pinkkejä kulkupelejä liikenteessä eri sävysinä mutamia, kaikki kylläkin enemmän tai vähemmän laitetuja mutta mutta... *haaveilee siitä omasta autosta joka olis pinkki ns lelu* (auto matkustaa pidempiä paikkoja on sit eri) miäs kiroilee kyllä mun suunnitelmia
biggrin.gif

Hieno on Hilmun Suitsuki
smile_org.gif

Meidän pihassa on ollut kesän kaverin Suzuki TL 1000S. Mies on ajellut sillä ja rakastaa V2 koneen hyrinää. Ukkeli on niin myyty, että haluais pelin omaksi, mutta meillä on ollut puhe, että nyt ostetaan yksi kummallekin mieluisa mopedi, joka on sinänsä aika mahdoton tehtävä. Minä motskailun tuskissani olen ollut erittäin kateellinen kun ukkelilla on pihassa peli jolla lähteä milloin vaan ajamaan, vaikka oma ei olekaan. Noh, rohkaistuin viime viikolla Tellua hiukan testaamaan, vaikka kaikki lähipiirin mopoilun ystävät ovat sitä mieltä että tälläinen roteva 165 senttinen ja himppa yli 50 kiloinen, ei sovi kyseisen mopon kanssa yhteen, kun varpaatkin juuri ja juuri ylettää maahan. Nyt oon ajellu Tellukalla usseemman kerran ja olen
inlove.gif
Sanoin miekkoselle, että osta pois, kun kerran minäkin sillä pystyn ajamaan, ostetaan joskus sitten toiseksi vehkeeksi enemmän minun mittasuhteille sopiva. Onhan tuossa ajoasento meikäläiselle aika hassu, juuri ja juuri ylettää kädet kytkimelle ja jarrulle ja jalat maahan. Mutta ne äänet ja viäntö
biggrin.gif
Suullinen sopimus on tehty, että ostetaan tuo Tellu, saapi entinen omistajakin sitten sillä ajella kun meille myy.

Mä vaihdoin vm. 98 Suzuki GS500E:n tuohon Yamahan FZ6-S:ään (vm. 2004) heinäkuun alussa, eli nyt reilun kuukauden ajellut sillä. Mitään pahaa sanottavaa en kyllä pyörästä keksi. Etupäätä madallettiin minulle hieman, että ylettyy paremmin maahan /helpompi siirrellä. Painoa sillä on kyllä, joten joudun vähän ennakoimaan mihin pysäköin mutta tosiaan kun vähän etukäteen miettii niin ei ongelmaa. Mulla myös tuo edellinen pyörä oli vauhdissa hieman epävakaa, mutta FZ6:sta ainakin tää S-malli eli edestä katetumpi ohjaa tuulen hyvin ettei vispaa.

Jostain luin että ihmiset oli kaivanneet "alakierroksille enemmän vääntöä" ja tästä olen samaa mieltä. Samoin äänet vois olla vähän rouheemmat.
biggrin.gif
Mutta muuten ei valittamista!
Mä ajelin toissakesän pikkufazulla 37 tkm ja olin todella tyytyväinen, mutta se alavääntö tosiaan puuttuu. Jos diggaat pelistä ja meinaat pitää pidemmän aikaa, niin suosittelen Power Commanderia. Se korjaa sen alapään väännön ja tuo muutenkin tehoa lisää (vaikkakaan, ei se sinällään sitä kaipaa, riippuen miten lujaa tykkää mennä
wink.gif
). Siihen vielä K&N:n vapaavirtaussuodatin ja joku änkkäri, esim. Devil ja noice killeri irti ni johan rähisee
smile_org.gif

Mulla on nyt kilofazu, jossa on tehty kaikki ylläolevat ja vähän muutakin. Just eilen laitettiin uudet kahvat ja siirrettävät jalkatappisarjat, laitan linkin kuviin kuhan kerkeen ottaa uudet kuvat
smile_org.gif

Nyt ku vielä saatas se PrätkäMimmien kokoontuminen.... Alkaa vaan noi syyssateet ja ne on niiiin epäluotettavia noi sääennusteet että niihin voi luottaa tyyliin 1 pvä ennen. Yhdenhän mä jo meinasin vetää, mutta sillon edellisenä päivänä luvattiin huonoa keliä joten peruttiin josta olen pahoillani koska sit muistaakseni keli oliki ihan ok.

Back