Kyllä mulla ainakin on sellainen edes vaillinnainen itsesuojeluvaisto, joka alkaa jarruttaa vauhteja vaarallisuuden rajalla. Vaarallisuushan ei olennaisesti pienene vaikka olisi taitava kuski, koska fysiikka ja muu liikenne tekee etenemisestä arvaamatonta (hiekka, traktori mutkassa..).No onkos tuo ainainen radalle patistaminen huono vai helvetin huono idea jos se kerran vaan nostaa niitä nopeuksia kuten kerrot? Tässä kun kysymyksenä ei ollut miten voin ajaa kovempaa liikenteessä...Radalla ajaminen tosiaan on hienoa ja sittenkun homman hallitsee, alkaa pääseen jo vauhteihinkin... Tosin itselläni tuo radalla ajo ei sinänsä ole rauhoittanut liikenteessä ajoa (vaikkei siinä paljoo rauhotettavaa oliskaan ja ratakokemuksia vasta pari takana), vaan pikemminkin antanut varmuutta lisää ja sitäkautta nostaa hiukan nopeuksia...Mulla toimii radalla ajo; sen myötä ajan koko ajan varovaisemmin normi katuliikenteessä.
Mutta siis... radalle!![]()
Kun ajaa radalla alkaa maantiet vaatia vauhtia liikaa, joten jättää leikin helpommin sikseen kun kuitenkaan ei pääse samaan fiilikseen.
Varsinkin kun se hurjastelu ei tunnu enää sen arvoiselta, että kortin viittisi antaa pois ja maksaa vielä ensi kesän ratabudjetin valtiolle..
Miten tuon nyt muotoilee.. Jos mulla on euro taskussa ja saisin sillä yhden kaljan nyt tai mäyriksen huomenna, odotan huomiseen..
Älä nyt kuitenkaan ymmärrä, ettenkö liikkuisi ripeästi tielläkin silloin tällöin, mutta ehkä enemmän järjen kanssa.