• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-torstai 12.8.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja riisor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Herrasmies "rieska"  
biggrin.gif
Mikäs tossa niin naurattaa ??
Rieska vs Reiska, ei muuta.
Herrasmies oot, sen mie tiiän ja ajat mutkilla blondilla sellaista kyytiä että oksat pois. Eikä naurata.
You know me  
wink.gif
Jos kaikki ymmärtäisivät toisiaan niin kuin me kaksi, ei mailmassa olisi ongelmia  
tounge.gif

Kuulostaa ihan missikisojen voittajan vastaukselta  
biggrin.gif

Mitään enempää itseäni kehumatta ja ketään muuta pilkaamatta, vittuilematta, jne...täytyy ihmetellä yhtä juttua:
itselläni vanha tehoton (75 hv, 500cc) pyörä, varmaan niitä letkan vanhimpia ja varmasti tehottomin. Olen myös kyseisellä ryjällä ekaa kertaa PK-ajelussa mukana ja TIEDÄN tuon ajon olevan kovaa menoa (lue: xxx-xxx km/h mittarinopeus mutkissa).
No, tästä päästää siihen, että letkassa porukoilla oli busaa, 600 RR cebaria, ZX-10R, jne. muuta kovaa laitetta...
Huomioni keskittyy nyt siihen, että itse ajelin pääletkassa, eli ns. nopeimpien ryhmässä aika lopussa, tämä ryhmähän tuli koko matkan yhtenä nippuna.

Mutta, tässäkin ryhmässä siellä lopussakin oli mukana ne pari kuskia kovilla kulkineillaan, jotka vaan eivät mielestäni kuuluneet oikein vielä siihenkään väliin...jarrua mutkassa ja hidastelua. Tätä jatkui hämeenlinnaan saakka ja ei meinannut sen jälkeenkään tulla välillä kawan limittien hakemisesta mitään, kun edellä hieman topuutellaan ns. ikävällä tavalla.
On selvää, että tuntemattomalla tiellä ei voi ajaa kovaa, mutta tällöin sille takana tulijalle olisi hyvä antaa tilaa, jos kerran menohalut ja vibat on kovemmat, kieltämättä itsellänikin tämä onnistuu vain hyvällä veturilla/"jäniksellä", mutta jarruttelijan takana ei ole kiva ajella kun itsellä kulkee.

Näin ne katkokset syntyvät. Ja sen myötä sekaannukset...

Onko yllä olevalla hitaammin ajavalla pyörällä/kuskilla silloin siinä PAIKASSA/RYHMÄSSÄ mitään tarkoitusta, jollei sitä pyörää uskalla/osaa/halua käskeä isoakovaa?! Vaan vain halu olla kavereiden/"big gangin" lähellä ja takapää/huonompi paikka on nössöille, joihin ei itse halua/luule kuuluvansa?!

Itse ohitin taoilla ja minut ohitettiin, kun annoin SELVÄN merkin, ei ollut vaikeaa...mutta tässäkin tein ainakin kerran virheen: eihän se minun pyöräni tietenkään suorilla kiihdy, ei muuta kuin kaveri merkistä ohi, menee pari kilometriä mutkaa ja jo tulee tunne, että olisi voinut sittenkin pysyä siellä takana...

Tästä kiihdyttelystä suorilla ja aina risteyksestä lähdettäessä en kyllä näe muutenkaan loppujen lopuksi suurtakaan hyötyä, varsinkaan letkan kasassapitämiseksi, kunnon kiekaisut 20->xxx-xxx km/h ja sitten jo käännytäänkin tai tullaan taajama-alueelle...ja ekana olijat onkin jo kilometrien päässä takana olijoista...

Eli mitenkä jaoitella hitaimmat/uudet ja nopeat/kokeneet niin että, tällaista ei sattuisi?! Olisiko ennen ajoja kunnon ympyräpriiffin paikka?
Vai pitäisikö PK-ajelut vain kylmäviileästi jakaa nopeisiin, semeihin ja hitaisiin, jokainen päättelköön itse mihin ryhmään kuuluu!? Se on varmasti joillekin vaikeaa ja vielä vaikeampaa on varmaan myöntää itselleen omat taitonsa...

Enkä itse henkilökohtaisesti halua kohdistaa tekstiäni keheenkään. Olin itse suorillä tikkuna paskassa ja mutkissa mielestäni pääletkan keskivaiheen/loppupään veroinen kuski vanhalla kawalla ja muutama meinasi oikeasti jäädä jalkoihin..miettikääs sitä.

Mielipiteeni on, että vanhallakin kulkee ja varsinkin oppii ajamaan!

Poliisin perässä ajelin myös jonkin aikaa miinus alvia. Ihme kyykytystä tuokin, voisivat edes ajattaa rajoitusten mukaan.
Pääseehän niistä ohi. Kyllä poliisiautonkin saa ohittaa jos sen tekee sallitulla alueella ja nopeus ei nouse liikaa. Monesti ohittanut auton tikkari + henkilökuljetuksen alv, eikä ne mitään ole tuumanneet. Sitten aina seuraavien mutkien ja nyppylöiden suojassa karannut hiukan reippaammin. Täähän aina kehälläkin huvittaa kun esin ajetaan niin perkeleesti ohi ja kohta mennäänkin alinopeutta possujunassa jäätelökioskin perässä kun ei uskalleta sitä ohittaa.
Eikä pääse. Mut sun ohi mä pääsen ainakin <s>viidellä</s> kymmenellä kierroksella sitten tuolla karting-radalla.  
033102bebe_1_prv.gif
Pitää laittaa sininen haalari ja valkoinen potta päähän ni siellähän ajelette kiltisti mun perässä. Vaikka ohi ette pääsis vaikka kuin yrittäsitte...

sanoi:
ja ei meinannut sen jälkeenkään tulla välillä kawan limittien hakemisesta mitään, kun edellä hieman topuutellaan ns. ikävällä tavalla.

...  
omg.gif
  Olen tainut ajella omat PK ajelut aivan väärin. Anteeksi.
Luulin että rajat hiotaan muualla ja tuolla ajellaan enemmänkin mukavassa seurassa, omissa turvallisissa rajoissa  
smile_org.gif

PS. tiedän, tiedän, sarkasmi on vaarallista... joku ymmärtää kuitenkin väärin.

Mitään enempää itseäni kehumatta ja ketään muuta pilkaamatta, vittuilematta, jne...täytyy ihmetellä yhtä juttua:
itselläni vanha tehoton (75 hv, 500cc) pyörä, varmaan niitä ...
...........

Niin se menee. Suoralla niiin saatanasti, mutkissa jarrua, pelottaa perkele, mut periksi ei anneta.

Me varmaan ollaan just tollasii, hirvee pelko päällä ettei vaan oltais luusereita eli hitaampia ku kaveri.

Radalle!!!
Perhana kun olis enemmän mahdollisuuksia päästä radalle!!!

Edittiä, eli lisään vielä että 5satasella Gepezillä pärjää varmaan mukana, yllättävää ehkä, mut ei ne tehot, ei ne tehot.
Yllättävän paljon muutakin tarvitaan kuin tehoja (siis hv...).

Mukana en ollut mutta lätistään nyt jotain.
Tosta tukkona olemisesta, aika useinkin huomannut tulppaavani muiden menoa, eli eteenpäin x sataa metriä tyhjää, takana jokunen pyörä ja sitten taas x metriä seuraavaan ryhmään. Silti ei ohi haluta mennä. Ainakaan se just takana olija, tiedä sitten sen takana olijasta, vaan päätä pyöritellään ohitusmerkille. Eikä tauoillakaan pyydetä eteen päästä. Omaa ajoa jne mutta oishan se kiva jos siihen jäis edes pieni rako väliin, jos vauhti on mukamas ok. 2 metrin päässä ajamisesta tulee väkisin mieleen että takana tulija yrittää kehoittaa ajamaan nopeammin.

Tauolla tulee sitten jättäydyttyä näiden muutaman taakse omatoimisesti. Ihan mielellään saa kyllä tulla sanomaankin, ei mene herneitä.

...  
omg.gif
  Olen tainut ajella omat PK ajelut aivan väärin. Anteeksi.
Luulin että rajat hiotaan muualla ja tuolla ajellaan enemmänkin mukavassa seurassa, omissa turvallisissa rajoissa  
smile_org.gif

PS. tiedän, tiedän, sarkasmi on vaarallista... joku ymmärtää kuitenkin väärin.
Ei multa pyydellä anteeksi, jollei ole tehnyt mitään pahaa...rajoja hiotaan muualla, mutta jos vanhalla paskalla pystyy pysymään mukana ja menemään lujempaa muualla kuin radalla (missä tämä vehje ei ole kuin kotonaan), on se kieltämättä mahtava fiilis...vähän niinkuin 50:ä saisi...
wink.gif

Edittiä, eli lisään vielä että 5satasella Gepezillä pärjää varmaan mukana, yllättävää ehkä, mut ei ne tehot, ei ne tehot.
Yllättävän paljon muutakin tarvitaan kuin tehoja (siis hv...).

Huomasin kyllä, uudet kädet olisi kivat ja parempi näkö...

äläs ny,kiristä se pakoputki välillä...ite en ole tullut kilpaa ajamaan vaan kattelemaan hyviä reittejä ja jututtamaan muita,jos sattuu olemaan jututtamisen tuntuisia hemppoja vieressä kuten viimeksi(joo,me juteltiin).hauskaa viimeksi oli katsellessa toisten toilailuja,ja ajella muutama uusi mutkapätkä?

Iso Kiitos Riisorille taas kerran unohtamatta kuitenkaan Riivaajaa
bowdown.gif

Mulla oli ainakin kivaa, toivotavasti myös Sutturalla
pftroest.gif

Tähän sählinkiin osasyynä oli se etten tiennyt kuka takanani tulee, hieman aiemmin oli letkan kasaus tai joku muu hämminki, kaveri tien laidassa vain viittoi että menkää eteenpäin. Tämän jälkeen en enää tiennyt kuka minun perääni oli lähtenyt, ja ilmeisesti siihen oli ehtinyt tämä letkallinen muuta porukkaa väliin.
Joo, tultiin n. 10 pyörän kasassa Ridasjärven risteykseen ja siinä oli oikeella joku porukka tauolla. Sen verran mentiin vauhdilla ohi, et oli pakko pysähtyä ja käydä kattomassa oliko ne meiän porukkaa. Ei ollu, joten viittilöin kasan jatkamaan matkaa ja jäin ite siihen risteykseen odottelemaan ja näyttään vähän himmausmerkkiä, koska samaan aikaan siihen pysähty joku VPK:n paloauto vilkut päällä sahaileen jotain roikkuvia oksia...
Sit siinä oli viel se n.20 pyörän posse hämäämässä, joten kelailin, et oottelen sen letkan ihan loppuun asti.
Kun Kriisi oli menny siitä ohi, niin sit saikin ootella varmaan 5-10 minuuttia, ennenku loput tuli Petrin johdolla mestoille. Eli joku eksyminen oli jo tapahtunu.
Siitä hävis se taukoletka ja se paloautokin jossain vaiheessa, Petri tais vähän ihmetellä, et mitä vittua mä siinä odottelen. Siitä jatkettiin ja löytyhän se Jassu ja Kriisikin sit vähän matkan päästä.
Mut thanks to Jassun puhelinyhteydet, saatiin sit se loppupääkin läjään kolmostien varteen.
Asiallista sekoilua alkumatkasta, asiaa tosiaan auttas, jos jengi painais mieleen myös sen, et mikä pyörä siellä takana tulee. Ja jos ei oo varma, niin pysäyttää ja kysyy, ennenku jatkaa risteyksestä matkaa. Tämä juuri senkin takia, et sieltä välistä saattaa kuitenki puuttua se perään lähtenyt pyörä, niinku just nyt kävi.
Muutenhan ajelut oli loistavat, Riisorilta hyvä idea viedä ton kokonen porukka isolle asemalle tauoille, sekoilu ois varmaan ollu täydellinen, jos oltas kurvattu Suvirannan pihaan...
Ja jos nyt Sikivikiltä kerran kesässä palaa hermo, niin se varmastikkin hänelle suotakoon.

Ja pakko viel kommentoida tota ohitteluvittuiluosastoa: PK-ajeluille on laadittu säännöt ihan tarkoituksella, seuraava tauko missä voit ohittaa turvallisesti tulee aina n. tunnin sisään. Mä en ainakaan kuole torstai-illasta hukattuun tuntiin, mut reikäpääohitukseen voin kuolla. Omaan tai jonkun muun.Näin mä tän asian näen.

äläs ny,kiristä se pakoputki välillä...ite en ole tullut kilpaa ajamaan vaan kattelemaan hyviä reittejä ja jututtamaan muita,jos sattuu olemaan jututtamisen tuntuisia hemppoja vieressä kuten viimeksi(joo,me juteltiin).hauskaa viimeksi oli katsellessa toisten toilailuja,ja ajella muutama uusi mutkapätkä?
Joustoliitos, juu nou?!  
tounge.gif

Eihän nyt kilpaa kuulukkaan yleisillä teillä ajaa, mutta kovaa kuitenkin mentiin->hjuva fiilis ajamisessa. Musta ne maisemat jäi vähän taka-alalle...

TIEDÄN tuon ajon olevan kovaa menoa (lue: xxx-xxx km/h mittarinopeus mutkissa).

Tästä kiihdyttelystä suorilla ja aina risteyksestä lähdettäessä en kyllä näe muutenkaan loppujen lopuksi suurtakaan hyötyä, varsinkaan letkan kasassapitämiseksi, kunnon kiekaisut 20->xxx-xxx km/h ja sitten jo käännytäänkin tai tullaan taajama-alueelle...ja ekana olijat onkin jo kilometrien päässä takana olijoista...
Tuotanoin. Tapana on ollut mielestäni, että noita exact lukuja ei kauheesti täällä mainostettais, joten editoin tuon. Olen pahoillani tästä.

TIEDÄN tuon ajon olevan kovaa menoa (lue: xxx-xxx km/h mittarinopeus mutkissa).

Tuotanoin. Tapana on ollut mielestäni, että noita exact lukuja ei kauheesti täällä mainostettais, joten editoin tuon. Olen pahoillani tästä.
Joo ei mitään. Kaikkihan muistaa, että ne luvut olivat 220-260 yli rajoituksen, jos siis kyseessä oli 80 aluerajoitus. Otetaan aikaa poistoon........

Back