• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pitäiskö tästä olla huolissaan?

Hmmpf.. Paras ostos on oikea moottoripyörä. Jollekin HD, toiselle japsi, kolmannelle EU-mopo. Allekirjoitus kai ilmaisee omat mielytymykset,

Mä olen 30 vuotta ajanut erilaisilla pemareilla. Nyt kun 50 rupeaa lähestymään, ostin Moto Guzzin. Eli tee niinkuin itse näet parhaaksi. Ei kannata kuunnella täällä ketään...

Se on oikeasti aika jännä, miten moni kaveri on vaihtanut Harrikkaan vanhetessaan. Siinä täytyy olla joku keski-iän kriisi juttu :cruising: Itse en tule sitä tekemään, koska ajaminen on tärkeämpää, kuin itse pyörä ja muutenkin ärsyttää, että pidettäisiin jonain "Harley-miehenä":doh:

Tämä keskustelu kertoo taas sen, ettei kanssamotoristeja .orgissa pidetä samanarvoisina vaan esim. mieltymykset pyörävalinnassa määrittää ihmisen sijainnin elämänlangalla, elämän murroksen (kriisi) ja jopa manboobsien koon.

Sitten on tietysti vähemmistö johon itse kuulun. Ajan sillä pyörällä jolla tykkään ajaa ja jonka tykkään omistaa. En koskaan kysynyt keneltäkään hyväksyntää tämän ko. laitteen ostamiseen. En koskaan ole ollut kiinnostunut siitä, mitä joku on mieltä pyörähankinnastani, sillä sehän on minun, ei kaverin, pankin, rahoitusyhtiön tai kateellisen naapurin.

Pyörävalinta saattaa joillekin määrittää tässäkin ketjussa esille tuotuja asioita, mutta yksi asia unohtui; miehistyminen. Se ei katso ikää, tuo mukanaan itsenäisyyden elämän valinnoissa ja poistaa säälittävän sosiaalisen riippuvaisuuden hartioilta. Täällä sitä tunnutaan kutsuttavan esim. keski-iän kriisiksi tai vastaavaksi, mutta se miksi niin monet vaihtavat aikuisella iällä esim. Harrikkaan, johtuu omasta mielestäni enemmänkin juuri tästä. Mies tekee valintansa itse, ei tarvitse apua tai hyväksyntää isältä, äidiltä tai kavereilta. Ja naismotoristeilla tietysti sama homma, mutta naisellisesta näkövinkkelistä, eiks je?

P.S. Ei Bemareissakaan mitään vikaa ole. Ei vaan ole mun juttu, ellen sitten muuta mieltäni. Koskaan ei voi tietää??

harald73 sanoi:
Tämä keskustelu kertoo taas sen, ettei kanssamotoristeja .orgissa pidetä samanarvoisina vaan esim. mieltymykset pyörävalinnassa määrittää ihmisen sijainnin elämänlangalla, elämän murroksen (kriisi) ja jopa manboobsien koon.

Sitten on tietysti vähemmistö johon itse kuulun. Ajan sillä pyörällä jolla tykkään ajaa ja jonka tykkään omistaa. En koskaan kysynyt keneltäkään hyväksyntää tämän ko. laitteen ostamiseen. En koskaan ole ollut kiinnostunut siitä, mitä joku on mieltä pyörähankinnastani, sillä sehän on minun, ei kaverin, pankin, rahoitusyhtiön tai kateellisen naapurin.

Pyörävalinta saattaa joillekin määrittää tässäkin ketjussa esille tuotuja asioita, mutta yksi asia unohtui; miehistyminen. Se ei katso ikää, tuo mukanaan itsenäisyyden elämän valinnoissa ja poistaa säälittävän sosiaalisen riippuvaisuuden hartioilta. Täällä sitä tunnutaan kutsuttavan esim. keski-iän kriisiksi tai vastaavaksi, mutta se miksi niin monet vaihtavat aikuisella iällä esim. Harrikkaan, johtuu omasta mielestäni enemmänkin juuri tästä. Mies tekee valintansa itse, ei tarvitse apua tai hyväksyntää isältä, äidiltä tai kavereilta. Ja naismotoristeilla tietysti sama homma, mutta naisellisesta näkövinkkelistä, eiks je?

P.S. Ei Bemareissakaan mitään vikaa ole. Ei vaan ole mun juttu, ellen sitten muuta mieltäni. Koskaan ei voi tietää??

Nyt on pakko nykästä ihan kevyesti hätäjarrukahvasta:p.

Rehellisesti.... Tuleeko mieleen mitään muuta värkkiä kuin HD, jolla... ja jonka käyttäjillä olisi
"kokonaisuutta" tarkastellen yhtä vähän tekemistä vain moottoripyörän ja ajamisen kanssa.???

Mikään muu ei pääse lähellekään tuota.

Jokainen HD kuski,joka käyttäytyy (vain) niinkin kovin "mielikuvaorientoituneesti" kuin kyykkäri- ja gessuporukat, on HD hommassa jo ylen harvinainen individualisti:D.

Poikkeus aina vahvistaa säännön, ei siinä mitään.

omat kokemukset HD:stä ei kiihdy ei jarruja ...aina rekkojen edessä.... vaarallinen....sai paljon muttei laajalta alueelta..... kelpas varkalle onnex ei löytynyt...........ei tekemistä oikeiden moottoripyörien kanssa....... on kyllä jo pitkälti aikaa kokemuksesta

A59 sanoi:
omat kokemukset HD:stä ei kiihdy ei jarruja ...aina rekkojen edessä.... vaarallinen....sai paljon muttei laajalta alueelta..... kelpas varkalle onnex ei löytynyt...........

Hoitihan se kuitenkin perustehtävänsä:D.

Aika vähän jää pöydälle, jos perkaa elämästä pois kaiken, mikä ei liity mitenkään
saamiseen ja sen määrään:p.

mix muuten kannattais elää... sitä ei viel veroteta......mut kohta on paikannin ja kamera niin ...
tietää verottaja kuka saa ja mistä nuolasee..........

nyt kun vähän järkeilin ,,,, niin nykyään on hyvä olla parempi matkapyörä koska kolme kertaa yössä ei ole kuin vessa reissuja...

A59 sanoi:
mix muuten kannattais elää... sitä ei viel veroteta......mut kohta on paikannin ja kamera niin ...
tietää verottaja kuka saa ja mistä nuolasee.

Ainakin toistaseks näyttäis toi homma olevan kriminalisoitua:D.

Vaikka eihän sitä tiedä, miten sen yhden kaverin "pilotissa" käy tuolla käräjillä:grin:.

Kun tätä nykyistä pyrkyä ja suuntausta kattelee tukka pystyssä, niin ei kyllä leuka putoaisi.....
vaikka kaveri saisi rapsujen sijaan "edelläkävijän" kunniamaininnan ja prenikan rintaan
käräjäsalista:grin:.

Bone sanoi:
Nyt on pakko nykästä ihan kevyesti hätäjarrukahvasta:p.

Rehellisesti.... Tuleeko mieleen mitään muuta värkkiä kuin HD, jolla... ja jonka käyttäjillä olisi
"kokonaisuutta" tarkastellen yhtä vähän tekemistä vain moottoripyörän ja ajamisen kanssa.???

Itse tiedän moniakin noista HD porukoista joilla tulee kaudessa se 20-30 tkm, joten paljonko mielestäsi pitää ajaa, jotta asialla on tekemistä moottoripyörän ja ajamisen kanssa? On toki niitäkin, jotka käy vain kauniina kesäsunnuntaina kioskilla, mutta eiköhän se sama ole joka porukassa?

Pave. sanoi:
Itse tiedän moniakin noista HD porukoista joilla tulee kaudessa se 20-30 tkm, joten paljonko mielestäsi pitää ajaa, jotta asialla on tekemistä moottoripyörän ja ajamisen kanssa? On toki niitäkin, jotka käy vain kauniina kesäsunnuntaina kioskilla, mutta eiköhän se sama ole joka porukassa?

Ei se mitään, että et "tavoittanut" asiaa:D.

Siinä ei todellakaan ole kyse kilometreistä.
Ei HD:llä.... tai muullakaan "taikakalulla".

PyöräJussi sanoi:
Nyt kun nuo kelit edustaa Suomen juhannussäätä, moottoripyöräkuume nostaa päätään.

MUTTA: onko normaalia että mä saatan samana iltana selailla Nettimotosta Harrikoita ja Bemareita? Jos en olisi mies, epäilisin olevana raskaana.....?

Hommaa molemmat... niin on tehnyt moni muukin...
Nykyisillä hinnoilla ei edes mahdoton ajatus... :thumbup:

Bone sanoi:
Ei se mitään, että et "tavoittanut" asiaa:D.

Siinä ei todellakaan ole kyse kilometreistä.
Ei HD:llä.... tai muullakaan "taikakalulla".

Mistä sitten on kyse jos ajaa HD:llä Ironbuttajon,tai jollakin muulla vehkeellä?

Back