• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pikku Viragoon puhtia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Mikäs olisi teillä immeisillä parannuskeino tohon mun pikku viragon (125) nuhaisuuteen? Mitään hyvää "settiä" millä tulisi jo vääntöä ja huipputehoa lisää? Mun tietääkseni tota ei ole kuristettu mitenkään.

Hyvä lääke on n. 3000-6000 euroa eli uusi mopo
wink.gif

Turha noita pikkuviragoita on lähetä piristämään, sillä niistä on otettu jo kaikki irti mitä koneesta lähtee. 1-5 heppaa sinne tai tänne ei ole edes kuskin havaittavissa. Tuo kommentti kokeneen viripajan kavereiden suusta, ei oma mutu-tuntuma.

Jep, samoilla linjoilla oon Jussin kanssa.
Kerran oon tollast satapiikkii saanut kokeilla, eikä suhteessa paljonkaan isoveljistään jälkeen jää.
Jos kortti isompaan ei riitää, kannattanee odottaa ja ostaa sitte isompi.
Onnittelut hyvästä merkkivalinnasta.  
wink.gif

062802moto_prv.gif

Olisi kait pitänyt vaan hommata joku 125 2-T ja kyykky!
biggrin.gif

biggrin.gif
Ei missään nimessä!

Kunhan kortti antaa myöten ja jos kustomit kiinnostaa niin alle saa sellaisia pelejä että oksat pois!

Tyyli ennen kaikkea  
cool.gif
ja tehoja saa aina sen verran isompiin kustomeihin (jos vakio ei riitä) että perhenissanit jää kuin tikku siihen itteensä jos tarve vaatii.

Kyllähän nuo "seepeeärrät" kulkee ja vinkuu, mutta niitä mahtuu 13 tusinaan - kustomistit on sitten ihan oma lajinsa  
cool.gif
kun puhutaan että missä on tyyliä ja missä ei  
wink.gif

biggrin.gif
Ei missään nimessä!

Kunhan kortti antaa myöten ja jos kustomit kiinnostaa niin alle saa sellaisia pelejä että oksat pois!

Tyyli ennen kaikkea
cool.gif
ja tehoja saa aina sen verran isompiin kustomeihin (jos vakio ei riitä) että perhenissanit jää kuin tikku siihen itteensä jos tarve vaatii.

Kyllähän nuo "seepeeärrät" kulkee ja vinkuu, mutta niitä mahtuu 13 tusinaan - kustomistit on sitten ihan oma lajinsa
cool.gif
kun puhutaan että missä on tyyliä ja missä ei
wink.gif
Jussi, veit jalat suustani!
biggrin.gif

Näinhän se on, että aika turha on ruveta noita nelari piikkejä virittelemään. Tai siis voihan sitä, mutta tehoerot eivät huimia ole. Ja tarpeeksi, kun viilaa ja virittää niin luotettavuus katoaa sen sileän tien. Ja tämä siis ihan todettu juttu...

Ite tuossa hommasin BSM:n ukkosputket ja suuttimet vaihoin suurempiin, ehkä jotain pientä eroa väännössä? pieni tehomonttu tossa keskialueella myös tasoittui. Ja en, en hommannu putkia tehojen takia, vaan äänen ja ulkonäön.
bowdown.gif

Kyllä se valitettavasti niin on että tuohon pikku virreen ei välttämättä kannata uhrata noita viri palikoita jos tehojen perässä on.
Toki jos ulkonäköä lähdet samalla hakemaan niin mikä jottei..luulenpa vaan että petyt jos laitat viriä kiinni väännön ja tehon toivossa.

confused_orig.gif

Juuh, isompaa suutinta oon vaihtanut, modannut ilmanputsaria ohjeiden mukaisesti jne. Mutta syvempää ja muhkeampaa soundia tuo kaipaa, äänet on vakiona kuin mankissa
bawling.gif
Pitäisi uudet vaimentajat tai putkisto setti hommata, mutta budjettikaan ei mikään kummoinen ole juuri nyt noita vaimentajia & putkia varten 200-350€, kun tuli toi pyöräkin ostettua kesätöiden, säästöjen voimalla ja pienellä faijan avustuksella..

sanoi:
Näinhän se on, että aika turha on ruveta noita nelari piikkejä virittelemään. Tai siis voihan sitä, mutta tehoerot eivät huimia ole. Ja tarpeeksi, kun viilaa ja virittää niin luotettavuus katoaa sen sileän tien. Ja tämä siis ihan todettu juttu...

Ite tuossa hommasin BSM:n ukkosputket ja suuttimet vaihoin suurempiin, ehkä jotain pientä eroa väännössä? pieni tehomonttu tossa keskialueella myös tasoittui. Ja en, en hommannu putkia tehojen takia, vaan äänen ja ulkonäön.  
bowdown.gif
Katos vaan, nuorimies nastolasta puhuu asiaa !
Kalj... siis limpparit tarjoon, jos joskus törmäillään.  
wink.gif

sanoi:
Mutta syvempää ja muhkeampaa soundia tuo kaipaa, äänet on vakiona kuin mankissa

Oisko siel putkis mitään pois otettavaa...
wink.gif

062802moto_prv.gif

sanoi:
Putket katoin tutun autoasentajan kanssa, toisen sylinterin pakoputken alussa oli "kuristinholkki", otettiin se pois ja tsekattiin muutenkin koko putkisto. Taainmaisen sylinterin pakoputki on kyllä niin kiemura että huh'huh...
Tarkotin sieltä loppupäästä... Jos "jytinää" kaipaat.
Kaikki mikä näkyy - pois? Jos näin teet, tarkistuta myös seossuhteet.

062802moto_prv.gif

Jos saundia haetaan niin siihen ei ole kuin yksi lääke!

Ajelin alkuun itse 250cc Viragolla samoine murheine ja "ongelmaan" tuli helpotusta vasta kun hyväksyin asian fysikaalisen selityksen: mitä isompi sylinteri, sitä isompi jyske!

Sori - siinä EI ole kiertotietä. Papatilla ja tykinjysäyksellä on aina korvinkuultava ero
wink.gif

sanoi:
"ongelmaan" tuli helpotusta vasta kun hyväksyin asian fysikaalisen selityksen: mitä isompi sylinteri, sitä isompi jyske!

Tsot, tsot, Jussi. Mun "katu-uskottavuus" ainaskin nousi, kun kairasin perästä liiat pois, nyt isot pojatkin jo morjestaa..  
biggrin.gif

ps. Oho...  neljäs viesti tähän aiheeseen, mun osaltani riittänee...  
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

Tsot tsottia ittellenne - face the truth! Sen tein minäkin ja ei siitä muuta kuluja tullut kuin rahaa ja sitähän painetaan lisää joka päivä
wink.gif
tounge.gif

Jos jotain muuta keksitte, niin olisi kiva kuulla ratkaisu ihan näin julkisesti
biggrin.gif

Ja lopuksi: jokaisen äänentarve & kokosyndrooma on vain ja ainoastaan omien korvien välissä. Minua eräät asiat häiritsivät ja ostin isohkon mopotin ja muut sitten tekevät oman valintansa. Nostan niille hattua jotka eivät kuutioita kumarra, vaan ajavat sillä millä haluavat
bowdown.gif

Tsot tsottia ittellenne - face the truth! Sen tein minäkin ja ei siitä muuta kuluja tullut kuin rahaa ja sitähän painetaan lisää joka päivä
wink.gif
tounge.gif

Jos jotain muuta keksitte, niin olisi kiva kuulla ratkaisu ihan näin julkisesti  
biggrin.gif

Ja lopuksi: jokaisen äänentarve & kokosyndrooma on vain ja ainoastaan omien korvien välissä. Minua eräät asiat häiritsivät ja ostin isohkon mopotin ja muut sitten tekevät oman valintansa. Nostan niille hattua jotka eivät kuutioita kumarra, vaan ajavat sillä millä haluavat  
bowdown.gif
... ja sit viides..  
biggrin.gif

Oliks tää mul vai...    
eek.gif

mitäs kuluja peräpään kairaamisesta tulee -  paitsi perhe-elämässä?

Ja oletan, että isompaan vaihtaminen ei onnistu threadd... perr...- aiheen aloittajalta koska kortti ei riitä

wink.gif
wink.gif

Mulla on viragosi isosisko (vau, pääsinpä kerrankin sanomaan noin tuplapiikilläni!
biggrin.gif
) ja hyväksi koettu vinkki tehottomuuteen: unohda motarit ja suorat maantiet. Mitä enempi mutkaa ja mäkeä, sitä vähemmän on väliä tehoilla ja enemmän taidoilla. Ja jos et ole turhantarkka pölystä ja kuraroiskeista, takaan, että kun jätät asvaltinkin taaksesi, et tee tehoilla sen enempää kuin  ruuhkaisessa kaupunkiliikenteessäkään. Mutta sen sijaan, jos näprääminen on itsessään jutun juju, ei muuta kuin askartelemaan, vaikka et sillä varsinaisesti muuta voittaisi kuin tekemisen ja oppimisen ilon.

Back