• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pienia kysymyksia aiheesta kuin aiheesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D-Iivil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tumppi sanoi:
Kai tuossakin on pinnoitetut sylinterit. Meinaatko ylikokoon porauttaa vai mikä meininki? Pinnoitteen voi uusia niin saa sylinterin vakiokokoon. Suomessa ei tosin taida hirveästi olla tekijöitä?

Ylikokoo poraus, yhes pytys sen verran jälkee

Luokaton sanoi:
Ylikokoo poraus, yhes pytys sen verran jälkee

Jos on pinnoitettu niin kantta tarkkaan tutkia että se naarmu on varmasti siinä pinnoteessa
eikä niin että siihen on jäännyt mänästä tms ainettaa mikä näytää naarmulta
samoin sekin että onko läpi pinnoiteen jos ei niin selvitellä onko hoonaus rajoissa
(tosin sen kovan pinoiteen hoonauskaan ei joka pajalla onnistu)

Ylikoko männät jo tilaukses 😎
Joo ens alkuu oli tarkotus hoonauttaa ja kattoo et riittääkö, mut haetaa nyt samal vaival vähä lisä potkuu. Männät olis menny joka tapaukses vaihtoo (ehkä vaa yks), ni melkee samal rahal isommat tilalle.

ts18056 sanoi:

Tarttin yhteen koneeseen yhden ylikoon pinnoitetun sylinterin. Poraus & pinnoitus 250 £. Männänrenkaat 75 £. 325 £ ja siihen ALV sekä tulli päälle -> ollaankin jo yli tuon 425 €/ sylinteri hinnan, männänrenkaiden kanssa tosin.

Männät, renkaat, tapit ja kannentiiviste päälle. Loppuhinta ei alkane kakkosella. Sen verran tämä leikki maksaa.

Varmaan poraajalla olisi hyvä olla aika tarkka näkemys tulevista männistä myös.

Olis tarvetta edulliselle tasapainotuspukkiadapterille jolla saa 2004 vuoden multistradan takavanteen Motonetin tasapainotuspukkiin kiinni...
Jos jollain käytettynä tällanen ylimääräsenä niin saa tarjota. Tai vinkkiä mistä tällasen sais ostettua/tilattua kohtuuhinnalla.

Genesis750 sanoi:
Olis tarvetta edulliselle tasapainotuspukkiadapterille jolla saa 2004 vuoden multistradan takavanteen Motonetin tasapainotuspukkiin kiinni...
Jos jollain käytettynä tällanen ylimääräsenä niin saa tarjota. Tai vinkkiä mistä tällasen sais ostettua/tilattua kohtuuhinnalla.

Näköjään Englannista löytyy eri merkkeihin ja malleihin jos joku muu kaipaa tällasta myös...

https://abbastands.co.uk/

Genesis750 sanoi:

Meinasin sanoo että käyt paikallisella sorvarilla kysymässä. Mä oon tehnyt itse. Mutta vaikka mulla onkin sorvi ja valmiina tallissa värkkiä tehdä noi joko alusta tai muovista, en tohon rahaan alkaisi kenellekään muulle kuin itselleni tekemään.

https://abbastands.co.uk/product-detail.asp?item=single-sided-adapter-a&pid=24

Voisiko olla liukuputken irrotukseen alajalasta? Putkissa on yläpäissä yleensä reiät ja ainakin WP:n manuskat ohjeistaa niistä kiertämään jos on tarvis liukuputki vaihtaa.Screenshot_20240302-205124.jpg

Outo homma kaikkiaan...

Jos saan kysyä, niin onko 'skuikka' joutunut kiipeliin viime aikoina? Sorry - piti kysyä onko 'skuikka' selvinnyt omin avuin kiipeleistä :grin:.

Pitäisi taas tutustua videotarjontaan - ja kadehtia. :blink:

Oon mie jokusen videon tässä taas tusannut ja pitäisi siellä kiipeliosastoakin olla tallentuneena. Vähän kyllä hävettää myöntää että ostin 450:n Temmin toiseksi mopoksi ja sekin siellä esiintyy.

^Olihan tuolla.

Jos taas uudestaan saan evästää, niin se yksi taito näkyy kuskeilta uupuvan? Eli kun ollaan esteen edessä stopattu, niin huonossa pidossa pitäisi pudottautua jaloiltaan satulaan ja siinä samalla antaa kytkimellä voimaa, joka vie pyörää muttei keuli. Niin helppoa - siis sohvalla kirjoitettuna.

Ei se ainakaan minulta onnistu noin. Pidon saan kyllä myös pudottautumalla mutta en voi sitä kaikkea hyödyntää koska pyörän keuliminen rajoittaa sitä kuinka lujaa voin kiihdyttää. Jos taas seisaaltaan tamppaan jaloilla pitoa, voin kiihdyttää reilusti lujempaa. Pyörä kyllä keulii mutta kun tamppaamisen jälkeen jatkan kropan liikettä keulan suuntaan, pääsen tönäisemään sitä kiipeävää keulaa vastapalloon.
Jos siis ymmärsin oikein että tarkoitit pudottautumisella istualleen pudottautumista.

Ei se isällekkään huonoa tee kuunnella eriäviä mielipiteitä, niistä monesti oppii uutta. Tosin meidän isäukko ei aina tätä usko :D

skuikka sanoi:
Oon mie jokusen videon tässä taas tusannut ja pitäisi siellä kiipeliosastoakin olla tallentuneena. Vähän kyllä hävettää myöntää että ostin 450:n Temmin toiseksi mopoksi ja sekin siellä esiintyy.

Temmin myötä verrokki on Jarvis :D

Tarviiko sitä rimaa jo valmiiksi tavoittamattomasta nostaa?
Vaan on kyllä paljon ajettu Italiaano ollut vähän harrastusintensiivinen laitos. Olen minä jonkun 50h ehtinyt sillä ajamaankin mutta varmaan enemmän on asennettu. Kytkin nyt johtuu vaan kuskista, ei 450:ia hardispyöräksi ole tehty, kauhea savotta virpoa sinne niin paljon öljynkiertoa että kestää luistattaa vaikka piiiiitkiä mäkilähtöjä jyrkältä kalliolta. Pakoputki oli syönyt takarungon puhki ja ja jousi pakoputken, ne hitsasin, samoin kahdesta kohti puhkiajetun ja huonosti hitsatun magneeton kopan. Nyt odottelen että huvittaa tilata uusi iskariputki takakeppiin. Oli paineet karanneet ja minä en sitä tajunnut, kämmäsin yhden hypyn kalliokynnykselle ja vedin suoraan linkku edellä kulmaan. Löi pohjamäntää sisään ja jousi kun aukesi, sokka irti ja iskarista kaikki pihalla.
Vaan hemmetti että se on hyvä peli ajaa. Uskaltaa vetää ihan uudella tavalla megatyperiä paikkoja ja se vaan menee.

Back