• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Peilie ja valon teippaaminen radalle?

Moro,

Olis heinäkuussa tarkotus mennä ekaa kertaa ajamaan radalle. Millä teippaatte nuo lasiset osat ennen radalle menoa?

Varusteet alkaa olee jo kasassa nyt vain lomaa odotellaan. Sitten lähtee ducati käymään radalla.

Jollain mikä pysyy mutta on sellaista minkä saa helposti irti. Sähkärin teipillä (Nitto) aikoinaan teippailin peilit.

Jake

Nykypyörissä ne valot on yleensä muovia, eli ei tarvi teipata. Peilit olen itse mielummin ottanut irti, mutta jos se ei helposti onnistu niin maalarinteippiä on itse tullut muinoin käytettyä.

Oon aina käyttänyt ilmastointiteippiä.
Sitä löytyy aina rulla jostain.
Hyvin on irronnut eikä koskaan mitään ole vaurioittanut.

Peilit tulee aika usein kanssa irroitettua.

Peilien irroittaminen on kannatettava vaihtoehto. Ainakin mulla ne oli mutkissa ikävästi näkökentässä. Voihan ne kääntää sivuun mutta samalla vaivalla kuin teippaus + vääntely ottaa jo irtikin.

Jake

Mutta jos muovisia valaisimia ei tarvii teipata niin miksi muoviset peilit pitää teipata?

Tää on varmaan jonkun mielestä ihan idiootti kysymys:D

Koheltaja sanoi:
Mutta jos muovisia valaisimia ei tarvii teipata niin miksi muoviset peilit pitää teipata?

Eikös se itte peili ole lasia?

Koheltaja sanoi:

Tällöin ei lähdetä väistelemään takaa tulevia nopeampia. Ohitettava ajaa omaa ajoaan, ohittava tekee ohituksen turvallisesti.
Ei kai itse peili missään pyörässä ole vielä muovia?

Se varsinainen asia on estää sirpaloituminen.
Siis kun lampuissa ja/tai peileissä on lasiosia niin ne irroitetaan tai teipataan niin ettei mahdollisessa kaadossa jää sirpaleita radalle.
Nähty myös sukka vedettynä peilin päälle, vilkku peilissä=vaikeampi irroittaa. Toimiihan sekin.
Henk.koht. irroitan peilit kun on vain kaksi ruuvia/peili. Ja lamput on mun laitteessa muovia.
T: Ehkä joskus vielä radalle :(

Edit. Ko. radan/tapahtuman järjestäjän ohjeet lukien etiäpäin. On se vaan niin opettavaista! Siis ajaa radalla.

hillomunkki sanoi:
Moro,

Olis heinäkuussa tarkotus mennä ekaa kertaa ajamaan radalle. Millä teippaatte nuo lasiset osat ennen radalle menoa?

Varusteet alkaa olee jo kasassa nyt vain lomaa odotellaan. Sitten lähtee ducati käymään radalla.

Jos sulla on Hyperin alkuperäiset peilit niin riittää kun käännät ne siihen tankoon kiinni. Ne on kyllä helppo nypätä kokonaan poiskin jos haluaa.

Koheltaja sanoi:
Eli, kun lamput ja peilit on muovia niin voi mennä sellaisenaan radalle ilman sukkia ja teippejä?

Ei, vaan peilit irti tai peittoon. Idea on ettei taakse vilkuilla. Turvallisinta kaikille

mulle ei mee jakeluun tää "peilie" teippaaminen,vaikka muutaman kerran radalla käynyt.
ainakin muoviluodin ratapäivillä nuo peilit olisi nannaa koska porukassa näytti olevan paljon nopeempia hitaassa.
olisi kätevä vilkaista ja antaa reilusti tilaa.

HondaCebari sanoi:
mulle ei mee jakeluun tää "peilie" teippaaminen,vaikka muutaman kerran radalla käynyt.
ainakin muoviluodin ratapäivillä nuo peilit olisi nannaa koska porukassa näytti olevan paljon nopeempia hitaassa.
olisi kätevä vilkaista ja antaa reilusti tilaa.

Tuo taaksevilkuilu ja tilan antaminen on varmasti vaarallisin temppu, jonka radalla voit tehdä. Vastuu on aina ohittajalla, ja siten ohittaja myös katsoo turvallisen paikan mennä ohi.

Itse olen meinannut kolmesti ajaa kolarin radalla sen takia, että edellä menevä päätti ryhtyä antamaan tilaa ohitukseen ja väisti suoraan sille linjalle, jolla oli aikonut ohituksen tehdä. Onneksi jokaisella kerralla selvittiin säikähdyksellä ja vain kerran noista jouduin ajamaan radalta ulos.

Ja samalla kun "annat tilaa" sille yhdelle jonka olet peilistä huomannut saatat poukata suoraan toisen kuskin eteen jota et olekaan nähnyt. Turvallisinta on koittaa pitää se johdonmukainen ajolinja, keskittyä omaan ajamiseen ja jättää se ohitus ohittajan huoleksi, jos se takaa tulija on paljon nopeampi niin ei se ohittaminenkaan niin ylivoimasta ole.

Toinen yhtä tärkeä pointti on Aamiehen jo tässä ketjussa mainitsema sirpaloituminen, kaadon jälkeen kaikille parempi kun rata ei ole lasinsirpaleita täynnä.

Nitrous sanoi:
Tuo taaksevilkuilu ja tilan antaminen on varmasti vaarallisin temppu, jonka radalla voit tehdä. Vastuu on aina ohittajalla, ja siten ohittaja myös katsoo turvallisen paikan mennä ohi.

Itse olen meinannut kolmesti ajaa kolarin radalla sen takia, että edellä menevä päätti ryhtyä antamaan tilaa ohitukseen ja väisti suoraan sille linjalle, jolla oli aikonut ohituksen tehdä. Onneksi jokaisella kerralla selvittiin säikähdyksellä ja vain kerran noista jouduin ajamaan radalta ulos.

ei siinä paljoo vastuut lohduta jos takaa tuleva ohittaja vetää sut kumoon?

Back