Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ismo sanoi:Onkohan nuo ihan laillisia ? Tulee mieleen yksityisyyden suoja, minä en ainakaan anna rekisterinumeroani mihinkään. Jos muuten en saa pysäköityä niin sitten menen muualle. Ihmiset luovuttaa omia tietojaan ja käytöstapojaan joka paikkaan ilman mitään kyseenalaistamista. En halua että tietojani läytetään mihinkään tutkimuksiin ja markkinointiin, ne olen saanut hyvin blokattua ja en ala jakamaan tietojani ilmaiseksi mihinkään.
sami1024 sanoi:Käsittääkseni lainsäädännössä auton rekisterikilpi ei ole henkilötieto, joten tuskinpa sen tallentamista säädellään yhtään missään. Tilanne olisi toinen, jos samalla kuvattaisiin kuski, tai haettaisiin trafin rekisteristä ajoneuvon omistajatiedot. Rekisteriselostetta tai tietosuojaselostetta en löytänyt, mutta käsittääkseni pysäköinninvalvonnan järjestelmään tallentuu rekisterinumeron lisäksi tieto maksuvyöhykkeestä ja maksetun pysäköinnin päättymisaika, jotta lappuliisa voi rekisterikilpiskannerilla tarkastaa onko pysäköinti maksettu.
Itse olen sitä mieltä, että jos kaupungin pysäköintimittariin syötetyssä rekisterinumerossa kokee olevan yksityisyysongelman, niin sitten lienee parempi tulla kaupunkiin julkisella kulkuneuvolla. Nimittäin se rekisterikilpi tulee kuvatuksi helposti kymmeniin valvontakameroihin kaupungilla ajellessa joka tapauksessa.
ismo sanoi:En vain tykkää siitä että tietojani käsitellään ilman että tiedän siitä. Isoveli valvoo systeemi on jo ihan tarpeeksi käytössä. Tiedän asiasta jotain enkä pidä yhtään nykykehityksestä eikä tämä ole pelkkää vainoharhaisuutta.
Niinja mä ainakin käytän kännykässä, saa varmaan tietokoneeseenkin, tuota F-Securen tekemää Freedome vpn-softaa. Se on älyttömän simppeli taviksen käyttää ja salaa mun netinkäytön, ja vaikka espanjassa näyttää että surffaan espoossa. Toimii netti-tv yms.siraulu sanoi:Minulla sama ongelma, siis se etten tykkää tuosta seurannasta. Eniten ärsyttää se, että teen mitä vaan netissä niin mainostajat saa sen tiedon. Toki muutkin saa, mutta ne ei sitten lähesty minua mainoksilla. Tai jos käyn ravintolassa syömässä ja höylään S-korttia. Viimeistään viikon päästä sähköpostissa on kysely oliko hyvää ruokaa.
Pitäisi kai ladata se Tor-selain...
J@ck sanoi:Tuntuis, että tietoa menee myös puhelinmyyjille.. Romukullan parasta hintaa joskus etsiskelin, niin heti kohta soi puhelin ja kukapa muu kuin kullan ostaja se siellä. Netti- tai kännyliittymiä erehtyy tutkiskelemaan, niin pian on linjoilla on DNA:ta, Teliaa ja Elisaa.. Hesarin sivuilla pyörähtää, niin kohta soittaa lehtimyyjä.
3JJ sanoi:Juuri näin. Finlex sanoo:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267#P28a
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20151319
Eli kiekkoa ei ole edes mahdollista sijoittaa moottoripyörään siten että lain pykälä täyttyisi, ja lisäksi laki mainitsee yksiselitteisesti auton, ja moottoripyörä ei ole auto.
Kuin myös. Ei elämä siihe pariin euroon kaadu. Enemmä vituttaa lähteä vääntämään jostain parkkisakosta, syystä tai ei.jorkki sanoi:Onkohan tästä käyty rosiksessa asti. Sinänsä lakiteksti aika selkokielellä. Itse käytän kyllä EasyParkkia. Muutaman euron takia ei viitsisi ottaa riskiä.
ismo sanoi:Tulee mieleen yksityisyyden suoja, minä en ainakaan anna rekisterinumeroani mihinkään.
jorkki sanoi:Onkohan tästä käyty rosiksessa asti. Sinänsä lakiteksti aika selkokielellä. Itse käytän kyllä EasyParkkia. Muutaman euron takia ei viitsisi ottaa riskiä.
3JJ sanoi:Muistutan nyt vielä että kyse oli parkkikiekosta. Maksullinen pysäköinti koskee myös moottoripyöriä, samoin aikarajoitukset, mutta kiekkoa velvoitetaan käyttämään vain autossa.