Tätä legendaa vaan jaksetaan työntää. Poistaako apsi jotenkin mystisesti pidon? No ei.
mutta jarruja se pidoton tienpinta abs;eilla heikentää,kun apsi yrittää saada pidettyä pyörät pyörimässä...
pitävällä tienpinnalla onkin ihan eri juttu...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tätä legendaa vaan jaksetaan työntää. Poistaako apsi jotenkin mystisesti pidon? No ei.
ei ohitaVoin olla tuhannen väärässä mutta eikös raju jarrutus ohita ABS:in toiminnan?
Sulla näyttäis olevan apsipyörä. Kokeile joskus. Tarvitaan raju jarrutus että apsi käynnistyy. Bandito tosin saattaa nostaa takapyörää apsista huolimatta, toteutuksia kun on erilaisia, eli pienemmästä nopeudesta aluksi.Voin olla tuhannen väärässä mutta eikös raju jarrutus ohita ABS:in toiminnan?
Tavallaan... tavallaanEnnen 2-tahti miehet piti sormia kytkinkahvan päällä,kun nykäsi kiinni niin sai kytkimen auki nopeasti! Tää on siitä uusi sovellutus.![]()
Jaa-a...Automaailmassa on nyt kovasti tulossa läpi järjestelmät, jotka tietokonetekniikkaan pohjautuen tekevät jarrutuksen, kun tietokoneen mielestä muuten tulee törmäys. Jonkinlainen sormet kahvalla systeemi sekin. Tuossa liikutaan sellaisen sumean logiikan alueella, että epäilyksiä voi jo heittää, vaikka optimioloissa systeemi voikin auttaa välttämään onnettomuuksia.
Jankuttamisesta jankuttavalle arvoisalle kolleegalle toistan vielä kysymyksen: mitä olen tehnyt väärin, kun en ole niitä selkeitä ongelmia kohdannut? Ei ole kakat eikä pissat tulleet yllättävästi alle liikenteessä (eikä muutenkaan). Ei ole ihan pakko vastata!![]()
Ajellaan turvallisesti.![]()
Hei...ihmeellistä vänkäämistä.
en minäkään ole koskaan tikkailta/tellingeiltä pudonnut - eli turvavaljaat on perseestä, varsinkin kun olen netistä lukenut että joku joskus pudotessaan niihin hirttäytyi?
![]()
Ei mun töppösormet onneks jää väliin ei kesä- eikä talvihanskoil, sen verran oon testannu (viime vuonna 47tkm:n verran) ja toimii. Mulla riittää myös yks sormi jarrutukseen. Tehokas etujarru kait sitte.Tässä on vaan se vika, että joissain tapauksissa saattaa kahvan muotoilu aiheuttaa säpinää, kun etusormi sitten jää ekana tupen ja kahvan väliin....Mulla on aina keskari jarrukahvalla (vain keskari siks etten o jaksanu säätää kahvoi niin et ylttäis myös etusormi). Tämä kouluttajan vinkkelistä napattu kikka. Ja sitte, onpahan keskari valmiina actioniin tarvittaessa![]()
Sama.Olen niin tottunut ajamaan sormi jarrukahvalla että ilman sitä ajaminen tuntuu oudolta. Omasta mielestäni kaasunkin säätely on paljon tarkempaa sillä tavalla, kotarin kanssa ainakin meno tuntuu itsellä paljon nykivämmältä jos etusormi on kaasukahvan ympärillä.
Noiden hiilarijarrujen pito on sitä luokkaa, että jarruvoiman säätelyssä on käytettävä hieman tarkempaa instrumenttia, kuin koko käsi (Tämä siis tarkennuksena. Jokainen saa jarruttaa minun puolestani niin monella sormella kuin haluaa).Kun katotte jotain motogeepeetä, niin kuinka moni kuski jarruttaa koko kädellä ja kuinka moni vain kahdella sormella? Ja kuinka moni meistä on kilpakuskia parempi jarruttaja?
Rossi ainakin joskus jarrutteli neljällä sormella. Mutta useimmathan siellä taitaa käyttää kahta... tosin ei niistä siellä käytettävistä jarruistakaan varmaan parane puhua edes samana päivänä katupyörien jarrujen kanssa!Noiden hiilarijarrujen pito on sitä luokkaa, että jarruvoiman säätelyssä on käytettävä hieman tarkempaa instrumenttia, kuin koko käsi (Tämä siis tarkennuksena. Jokainen saa jarruttaa minun puolestani niin monella sormella kuin haluaa).Kun katotte jotain motogeepeetä, niin kuinka moni kuski jarruttaa koko kädellä ja kuinka moni vain kahdella sormella? Ja kuinka moni meistä on kilpakuskia parempi jarruttaja?
Tältä foorumilta voisi kaikki absien olemassa oloa epäilevät vetää tuon mainitun vauhdin absittomalla ja kokeilla miten kantti kestää puristaa...Ei edes takarengas noussut senttiäkään näissä pyörissä. Sehän siitä juuri teki niin helppoa. Vauhdit max 190km/h.eikö nykypyörä mene etukautta ympäri jos puristaa jarrukahvaa liikaa? vai vedittekö hallitussa endossa?Koko harjoitus meni siinä mielessä puihin, että mitään opastamista vaativaa ei tapahtunut, kun jengi vaan veti kahvan pohjaan ja odotti pysähtymistä.
Seuraavaksi taitaa tulla kysymys, että mitä pyöriä. No alkaa B:lla ja päättyy W:een. Kolme kirjainta.![]()