• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Päissään mp:llä Kotkassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja massma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Oliko pyörä se kustomi siinä Merituulentien ja Rajakalliontien risteyksessä parkissa ? Jos oli, niin ei ollut mennyt edes rikki.

Saunan taakse sais viedä kaikki rattijuopot
mad.gif

Vai liekkö moiset ali-eliöt edes luodin arvoisia
kaboom.gif

Rattijuoppoja jää autolla kiinni joka päivä. Varmasti pyörillä ajetaan suhteellisesti vähemmän,tai ainakin aiheutetaan muille vahinkoja vähemmän. Ihmeellistä jeesustelua. En toki hyväksy tekoa,mutta ole yksittäisistä tapauksista huolissani.
nixweiss.gif

Mikäli promillerajaa alennetaan,nämäkin uutiset olisi jokapäiväisiä,eikä asiaan suhtauduttaisi ollenkaan paheksuvasti.
033102beer_1_prv.gif

Rattijuoppoja jää autolla kiinni joka päivä. Varmasti pyörillä ajetaan suhteellisesti vähemmän,tai ainakin aiheutetaan muille vahinkoja vähemmän. Ihmeellistä jeesustelua. En toki hyväksy tekoa,mutta ole yksittäisistä tapauksista huolissani.  
nixweiss.gif

Mikäli promillerajaa alennetaan,nämäkin uutiset olisi jokapäiväisiä,eikä asiaan suhtauduttaisi ollenkaan paheksuvasti.
033102beer_1_prv.gif
Tuo sana "jeesustelu" pistää edelleen silmiin tällaisissa tapauksissa. Jos joku pitää rattijuoppoutta vastuuttomana ja erittäin tyhmänä tekona, ja pitää tekijänä idiottina tms, niin siinä ei mielestäni ole mitään v#tun "jeesustelua"!
Enemmän minua huolestuttaa nimenomaan se, että asiasta kukaan ei olisi moksiskaan, ja teko muuttuisi pikkuhiljaa ja huomaamatta "vähemmän pahaksi"...
Tottahan se on, että jokaisesta kiinnijäänneestä rattijuoposta on turhaa kirjoitella, silloin täällä olisi enemmän kirjoitusta rattijuopoista kuin kirjoitusta vittumaisista virkaintoisista kytistä, tai onko öljyissä eroa.
Minä arvostan taparattijuoppot yhtä paljon kuin pedofiilit ja raiskaajat (tms)...eli en kovin paljon.

nixweiss.gif

033102beer_1_prv.gif
Tuo sana "jeesustelu" pistää edelleen silmiin tällaisissa tapauksissa. Jos joku pitää rattijuoppoutta vastuuttomana ja erittäin tyhmänä tekona, ja pitää tekijänä idiottina tms, niin siinä ei mielestäni ole mitään v#tun "jeesustelua"!
Enemmän minua huolestuttaa nimenomaan se, että asiasta kukaan ei olisi moksiskaan, ja teko muuttuisi pikkuhiljaa ja huomaamatta "vähemmän pahaksi"...
Tottahan se on, että jokaisesta kiinnijäänneestä rattijuoposta on turhaa kirjoitella, silloin täällä olisi enemmän kirjoitusta rattijuopoista kuin kirjoitusta vittumaisista virkaintoisista kytistä, tai onko öljyissä eroa.
Minä arvostan taparattijuoppot yhtä paljon kuin pedofiilit ja raiskaajat (tms)...eli en kovin paljon.

Tähän rattijuopumusasiaan minulla on yksi ainut mielipide ja se on,
että kannatan ehdottomasti promillerajaa 0,2 tai pienempää. Se olisi
lainsäätäjältä kertakaikkinen viesti, että kännissä ei ajeta .. ei 0,5
eikä millään muullakaan promillemäärällä. Mikäli sitten tulisi enempi
kiinnijääneitä, niin sitten tulisi ja se olisi ihan oikein. Ei tarvitsisi
arvuutella, että joko ajan ja onko kahden vai kolmen kaljan
jälkeen 0,5 vai mitä on. Viesti olisi, että jos ajat, niin et edes
yritä juoda.

Silloin tällöin kuulee, että ei se yksi kalja mitään vaikuta. No
perskules, jos se ei kerran vaikuta niin miksi helskutissa se sitten
on pakko juoda.

Saksassa on niin, että siellä on rajana 0,5, jos mitään ei satu,
mutta jos sattuu ja verestä löytyypi 0,2-0,5 tai tietenkin
enemmän, niin käry käy justiinsa.

Aikaisemmin oli vääntöä, että pitäisikö kokoontumisbailupaikkojen
järjestäjillä olla kunnolliset mittarit ja että tulisiko heidän tarjota
mahdollisuutta tarkistaa kunto ennen tienpäälle lähtöä niin
mielestäni tulisi. On joskus käynyt (ei edes kerran eikä kaksi),
että poliisi on ollut kilometrin päässä fakittamassa ja se jos mikä
on sitä, että annetaan tahallaan rikoksen tapahtua sen sijaan,
että rikos pitäisi ennalta estää. Sinne kilometrin päähän riittää
mainiosti poliiseja, mutta yrittävät selitellä, että sinne bailupaikan
portille mukamas ei riitä -- valetta ja pelin politiikkaa sanoisi
Vennamo vainaa. Jummalavita .. siellä bailuportilla ei tarvittaisi
kuin yhden ainoan poliisin, mutta siellä kilometrin päässä ei edes
bussillinen riitä niitä ruuhkia hoitelemaan. Se olisi taloudellinenkin
kysymys kaiken muun goodwillin lisäksi. Sitäpaitsi portilla tulisi
porukka vapaaehtoisesti puhaltelemaan, kun siellä fakituspaikoilla
vittuilu on sitten molemminpuolista .. sitäkö sillä tavoitellaan?
Kaiken kukkuraksi tukitaan yleinen maantiekin.
Ihan oikeasti odotan, että tänä vuonna viisaus voittaisi.

Tietenkin aina voidaan väittää, että älkää juoko, mutta sehän on
mahdoton vaatimus .. ja se tiedetään kokemuksesta, mutta se,
että poliisi tulisi ennaltaehkäisevästi vastaan ei olisi mikään iso
juttu .. ei todellakaan.

Aikaisemmin oli vääntöä, että pitäisikö kokoontumisbailupaikkojen
järjestäjillä olla kunnolliset mittarit ja että tulisiko heidän tarjota
mahdollisuutta tarkistaa kunto ennen tienpäälle lähtöä niin
mielestäni tulisi. On joskus käynyt (ei edes kerran eikä kaksi),
että poliisi on ollut kilometrin päässä fakittamassa ja se jos mikä
on sitä, että annetaan tahallaan rikoksen tapahtua sen sijaan,
että rikos pitäisi ennalta estää. Sinne kilometrin päähän riittää
mainiosti poliiseja, mutta yrittävät selitellä, että sinne bailupaikan
portille mukamas ei riitä -- valetta ja pelin politiikkaa sanoisi
Vennamo vainaa. Jummalavita .. siellä bailuportilla ei tarvittaisi
kuin yhden ainoan poliisin, mutta siellä kilometrin päässä ei edes
bussillinen riitä niitä ruuhkia hoitelemaan. Se olisi taloudellinenkin
kysymys kaiken muun goodwillin lisäksi. Sitäpaitsi portilla tulisi
porukka vapaaehtoisesti puhaltelemaan, kun siellä fakituspaikoilla
vittuilu on sitten molemminpuolista .. sitäkö sillä tavoitellaan?
Kaiken kukkuraksi tukitaan yleinen maantiekin.
Ihan oikeasti odotan, että tänä vuonna viisaus voittaisi.

Tietenkin aina voidaan väittää, että älkää juoko, mutta sehän on
mahdoton vaatimus .. ja se tiedetään kokemuksesta, mutta se,
että poliisi tulisi ennaltaehkäisevästi vastaan ei olisi mikään iso
juttu .. ei todellakaan.
mielestäni tapahtuman järjestäjän tulisi järjestää se puhallutus, ei poliisin.

edit:mutta tästa paskastahan on jo jauhettu ja jauhettu

Yksi nollatoleranssi, kiitos.
Nollatoleranssi on ehkä ilmailussa kaunis periaate, mutta ihan kotisimoissa voi olla sen verran, että 0.1 promillea ylittyy.

Lentoliikenteessä tuo ei ole ongelma, kun nuo lentämiseen osallistuvat eivät ole makkaragrillauspartyissa siinä lentokentän vieressä.

Itse olen kerran juonut kotikaljaa (ruokajuomana - seurueessa, jossa kaikki olivat jäämässä nukkumaan samaan mestaan) siten, että jossain vaiheessa tuli epäilys kotikaljan käymistilasta. Tietty kaikki juotiin välittömästi loppuun...
smile_org.gif

Edit: tarkoitan tietysti sitä, että jos sinä haluat pitää nollatoleranssia, niin se on täysin ok. Mutta lainsäädännössä mun mielestä alhaisin mahdollinen järkevä raja kaikissa olosuhteissa on 0,2 o/oo...

Yksi nollatoleranssi, kiitos.
Nollatoleranssi on ehkä ilmailussa kaunis periaate, mutta ihan kotisimoissa voi olla sen verran, että 0.1 promillea ylittyy.

Lentoliikenteessä tuo ei ole ongelma, kun nuo lentämiseen osallistuvat eivät ole makkaragrillauspartyissa siinä lentokentän vieressä.

Itse olen kerran juonut kotikaljaa (ruokajuomana - seurueessa, jossa kaikki olivat jäämässä nukkumaan samaan mestaan) siten, että jossain vaiheessa tuli epäilys kotikaljan käymistilasta. Tietty kaikki juotiin välittömästi loppuun...
smile_org.gif

Edit: tarkoitan tietysti sitä, että jos sinä haluat pitää nollatoleranssia, niin se on täysin ok. Mutta lainsäädännössä mun mielestä alhaisin mahdollinen järkevä raja kaikissa olosuhteissa on 0,2 o/oo...
Joo, oli vähän kärjistetty tuo mun ilmaus. 0,2 olisi ihan hyvä lukema. Jos ajatellaan tuota 0,5 johon tarvitaan useamman keppanan juomista, jokainen voi päätellä kuinka se itsekullakin jo vaikuttaa. Saatikka nämä k***päät jotka lähtevät rattiin/sarviin reilummassa tuiskeessa. Mun mielestä rattijuopolta pitäisi ajoneuvo viedä valtiolle jo ensimmäisestä rikkeestä.

Kyllä tämä 0,5 on ihan hyvä. Menee liioitteluksi, jos yhden ruokajuomana otetun ison oluen jälkeen lähtee autolla ajamaan ja kortti kuivumaan 9 kk. Koittakaa nyt JEESUSTELIJAT miettiä noita kohtuuttomuuksia
033102ass_1_prv.gif
.

Kunnon kännissä ajelijat sitten vaikka linnaan mun puolesta.

Mielestäni on aivan turhaa siirtää poliisien voimavaroja rattijuoppojen valvonnasta (=yli 0,5 puhaltavat) ja pyrkiä käräyttelemään näitä "yhen ottaneita". Näinhän tulee käymään,mikäli rajaa lasketaan,koska näitä alle 0,5 puhaltajia on liikenteessä kymmenkertainen määrä. Samalla törkeiden rattijuoppojen riski jäädä kiinni pienenee.
Ja jeesustelua on mielestäni kaikki pilkun-nussi*ta,mikä ei ole millään muotoa hyödyllistä. Suurempi huolenaihe on nuo yli 400 rattijuoppoa,kun tuo yksittäinen pyöräilijä.
confused_orig.gif

Mun mielestä tuon rattijuopumusrajan voisi nostaa yhteen promilleen. Vähenisi "rattijuopumuksetkin" jonkin verran, eikä ole kummempaa vaikutusta suoritukseen. Ympäripäissään kaasuttelut onkin sitten toinen juttu. Nopeusrajoituksetkin on niin naurettavia, että samantien voisi nostaa rajan kahteen promilleen.

Kyllä tämä 0,5 on ihan hyvä. Menee liioitteluksi, jos yhden ruokajuomana otetun ison oluen jälkeen lähtee autolla ajamaan ja kortti kuivumaan 9 kk. Koittakaa nyt JEESUSTELIJAT miettiä noita kohtuuttomuuksia
033102ass_1_prv.gif
.

Kunnon kännissä ajelijat sitten vaikka linnaan mun puolesta.
TÄMÄKÖ on mielestäsi kohtuullista jeesuksella tai ilman ..
Omasta mielestäni porukoilla näyttää olevan melkoisesti
epäselvyyttä milloin voi ajella ja milloin ei.
Juttu on niin, että noista viinallaläträäjistä vain pitää päästä eroon.
Sitä en ymmärrä lainkaann, että miksi juurikin silloin, kun on
juonut, pitää välttämättä päästä ajamaan. Tämän, kun pystyt
järkevästi selittämään. Sanotaan, että "Ei se yksi kalja mitään
vaikuta." - niin vissiinkin, jos se ei kerran vaikuta, niin miksi se
sitten pitää juoda ja juuri silloin, kun on lähdössä ajamaan?
Tähän liittyy joko alkoholi addikti tai lapsellista kieltojen uhoa
elikkä keskenjäänyttä puberteettia.
Itsekin dokaan, mutta kerroppas, että miksi minun juuri silloin
pitäisi ajella?
Alkoholi ei tee kenestäkään yhtään tippaa aikuisempaa eikä
miehisempää. Kun katsoo monien örveltämistä, niin pikemminkin
päinvastoin - katoaa se vähäkin järki, jos sitä on edes sattunut olemaan.

Kokeilkaapa muuten tuolta paljonko 0,5 on. Suuntaa antava, mutta kuitenkin. Esim. itse joudun juomaan 5 olutta siihen 0,5 rajaan ja voin sanoa, että ajokunto ei ole enää kohdallaan. Tämän asian kanssa voin vetää vaikka kukkahatun päähäni.

mielestäni tapahtuman järjestäjän tulisi järjestää se puhallutus, ei poliisin.
Mistäs siviilit saa sellaisia mittareita, jotka oikeasti näyttävät oikein?
Kysy esim TÄÄLTÄ, myyvät samat alcometrit kuin poliisilla on. Edelleen taitaa olla se vanhempi malli enemmän käytössä, helpompi käyttää ja nopampi kuin Liitin Oy:n myymä Dräger, mutat sitä ei ilmeisesti tuoda maahan enää. Mutta sieltä ainakin niitä saa.

Back