• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paha mp-kolari Eurassa 2.4.09

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rauman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulin paikalle ennenkuin yksikään hälytysajoneuvo oli paikalla, ja olen sitä mieltä että uhri ja mopo oli niin lähellä sitä risteystä että ei ole kyllä kovinkaan suurta ylinopeutta tullut.
Siis tämän sinun tekstisi mukaan on kuitenkin tullut ylinopeutta mutta ei kovinkaan suurta sellaista.AIKASEN epämääräinen määre tuo KOVIN SUURI nopeutena.

Todella ikävä tapaus.. pitäis lähtee ajaan pyörää talvisäilöstä mutta kyllä tommonen syö niitä ajohimoja aika paljon. Omaisille osanottoni.

Jotenkin tämmönen ei yhtäkkiä tunnukaan niin huonolta ajatukselta.
ja siihen liiviin vielä vilkkuvia pieniä punaisia, keltaisia , valkoisia ja vaikkapa vihreitä ledejä niin johan pitäis ruveta näkymään mp-kuskit liikenteessä...
nixweiss.gif

Niin, se on nykymaailman malli, että ymmärtämättömien tai yltiöymmärtäjien sankassa joukossa totuuden tuoja tuomitaan ahdasmieliseksi asennevamma-rasistiksi.
Ja se totuushan oli...
Että kädettömille puusilmille ei pitäisi antaa ajolupaa, jos halutaan liikenne turvallisemmaksi. Ja että naisilla on luontainen taipumus sokeaan tumpelointiin huomattavasti suurempi kuin miehillä. Eli naisilta ajo-oikeus pois - kuten myös äänioikeus. Kummastakaan ei ole seurannut mitään hyvää...

Niin, se on nykymaailman malli, että ymmärtämättömien tai yltiöymmärtäjien sankassa joukossa totuuden tuoja tuomitaan ahdasmieliseksi asennevamma-rasistiksi.
Ja se totuushan oli...
Että kädettömille puusilmille ei pitäisi antaa ajolupaa, jos halutaan liikenne turvallisemmaksi. Ja että naisilla on luontainen taipumus sokeaan tumpelointiin huomattavasti suurempi kuin miehillä. Eli naisilta ajo-oikeus pois - kuten myös äänioikeus. Kummastakaan ei ole seurannut mitään hyvää...
Melkonen röllipeikko tää...

En tiedä tästä nimenomaisesta tapauksesta, mutta vikaa on kyllä nykyisissä autoissakin. Niistä alkaa olla todella vaikeaa nähdä ulos. Omassa Citroen C4:ssä etupilari on aika leveä ja lisäksi loivassa kulmassa eli peittää vaakatasossa ison alueen. Tämä on alkanut jo risoa, kun sen pilarin ympäri pitää ihan oikeasti aktiivisesti kurkistella.

Ja se totuushan oli...

Vain huonoilta voi lähteä mopo lapasesta ja vain tyhmä joutuu tilanteeseen josta ei enää taidoillaan selviä.
Jep. Totuus löytyy leikkaamalla toisten sanomisia irti yhteyksistään.

Pidä toi...

En tiedä tästä nimenomaisesta tapauksesta, mutta vikaa on kyllä nykyisissä autoissakin. Niistä alkaa olla todella vaikeaa nähdä ulos. Omassa Citroen C4:ssä etupilari on aika leveä ja lisäksi loivassa kulmassa eli peittää vaakatasossa ison alueen. Tämä on alkanut jo risoa, kun sen pilarin ympäri pitää ihan oikeasti aktiivisesti kurkistella.
Kait niistä nyt suoraan eteenpäin näkee.

Tulin paikalle ennenkuin yksikään hälytysajoneuvo oli paikalla, ja olen sitä mieltä että uhri ja mopo oli niin lähellä sitä risteystä että ei ole kyllä kovinkaan suurta ylinopeutta tullut.
Siis tämän sinun tekstisi mukaan on kuitenkin tullut ylinopeutta mutta ei kovinkaan suurta sellaista.AIKASEN epämääräinen määre tuo KOVIN SUURI nopeutena.
Nimenomaan välimatkat todella lyhyet ja kaverin mukaan pyörä suurinpiirtein "ajokuntoinen". Kovasta nopeudesta törmätessä ei pyörästä todellakaan jää paljoa jäljelle! Mutta tapahtuma, mitä ei saa koskaan muutettua!

Nimenomaan välimatkat todella lyhyet ja kaverin mukaan pyörä suurinpiirtein "ajokuntoinen". Kovasta nopeudesta törmätessä ei pyörästä todellakaan jää paljoa jäljelle! Mutta tapahtuma, mitä ei saa koskaan muutettua!
monesti näissä on just se, että pyörä lähestyy risteystä sopivalla nopeudella ja tilanne kehittyy niin, että kun autoilija katsoo tuleeko, niin pyörä on niin lähellä, ettei sitä näe. autoilija toteaa katsomalla kauemmaksi tietä, että ei tule ja lähtee samantien, jolloin ei jää mp:llekään aikaa jarruttaa.

sopivassa kohdassa lähestyessä, pyörä on koko ajan a pilarin takana. tämä oikeastaan pitää pyöräilijän vain hoitaa ja olla uskomatta siihen, että hänet nähdään.

vastaavia näkee niin, että tilanne alkaa noin 100metriä ennen risteystä. auto tulee sivulta kohti risteystä. itse lähestyt kanssa. jos kohtaaminen on suunnilleen risteyksessä on hyvä mahdollisuus, että jäät huomaamatta. jos ei tule ketään muuta, niin auto ajaa eteesi. ainoita vaihtoehtoja on kiihdyttää ja uskoa ehtivänsä ennen tai hidastaa, jotta auto varmasti voi huomata, ja pystyt pysähtymään.

surkea juttu joka tapauksessa. itse olen autolla meinannut ajaa toisen auton eteen, ja se mahtui täysin a pilarin taakse.

Ei herneitä, mutta jollei jaksa sen vertaa itseä liikuttaa, jotta näkee toiset ajoneuvot risteyksissä ja vetelee risteyksiin "ehkä osui ehkä ei, vahinkoja sattuu" mentaliteetilla. voi minun puolestani siirtyä julkisen liikenteen käyttäjäksi ja luovuttaa ajokortin poliisille.

Tässä ketjussa on puhuttu paljon siitä vilkunkäytöstä. Asiahan on nyt kuitenkin siten, että liikenteessä kun seuraat muiden vilkunkäyttöä, 10-20% käyttää sitä vilkkua niin että siitä on hyötyä muillekin kuin itselle. Joten tässäkin ketjussa noin 8 hlöä kymmenestä ei sitä osaa käyttää - ikävää. Itseni jäävään.

Tässä ketjussa on puhuttu paljon siitä vilkunkäytöstä. Asiahan on nyt kuitenkin siten, että liikenteessä kun seuraat muiden vilkunkäyttöä, 10-20% käyttää sitä vilkkua niin että siitä on hyötyä muillekin kuin itselle. Joten tässäkin ketjussa noin 8 hlöä kymmenestä ei sitä osaa käyttää - ikävää. Itseni jäävään.
Välillä tuntuu, että fiksusti vilkuttavien määrä on kymmenesosa noista mainitsemistasi lukemista. Porukka ei tunnu välittävän pätkääkään sujuvasta liikenteestä.

Itse yritän vilkuttaa sellaiset viisi kertaa ennen kuin muusta toiminnasta arvaa, että olen kääntymässä. Tosin joissain tiukoissa risteyksissä tosta tulee tingittyä, kun ei viitsi ihan kävelyvauhtiin nopeutta sen takia pudottaa. Toivottavasti jollekin on ollut hyötyä. Mulle olis ainakin ollut satoja kertoja jo tänäkin vuonna, jos muut olisivat vaivautuneet tekemään samoin.

Uudemmissa autoissa yleistynyt kolmen vilkahduksen kaistanvaihtovilkkukin on useimpien käytössä aivan turha varuste. Ensimmäisen kerran vilkku välähtää, kun auto alkaa jo siirtyä toiselle kaistalle, ja loput kaksi on pelkkää silmänlumetta...

Itse yritän vilkuttaa sellaiset viisi kertaa ennen kuin muusta toiminnasta arvaa, että olen kääntymässä. Tosin joissain tiukoissa risteyksissä tosta tulee tingittyä, kun ei viitsi ihan kävelyvauhtiin nopeutta sen takia pudottaa. Toivottavasti jollekin on ollut hyötyä. Mulle olis ainakin ollut satoja kertoja jo tänäkin vuonna, jos muut olisivat vaivautuneet tekemään samoin.

Uudemmissa autoissa yleistynyt kolmen vilkahduksen kaistanvaihtovilkkukin on useimpien käytössä aivan turha varuste. Ensimmäisen kerran vilkku välähtää, kun auto alkaa jo siirtyä toiselle kaistalle, ja loput kaksi on pelkkää silmänlumetta...
Valitettavasti Suomessa on paljon niitä, jotka vilkun huomattuaan painavat kaasua ja vetävät välin tukkoon, jottei vaan viereiseltä kaistalta tuleva pääsisi edelle. Toi on kyllä muuten hyvä idea, mutta tällöin ei.

Tänäänkin Kuopiossa ajettuani noin viitisen kilometriä tapasin kaksi tämmöistä sankaria..

En koko topsua jaksanut lukea, enkä haluis ketään provosoida, mutta..

Isosta osasta tekstejä saa sellaisen käsityksen, ettei heiltä ole koskaan jäänyt huomaamatta esimerkiksi pyöräilijä, kävelijä tai jopa toinen auto liikenteessä. Eiköhän ton ainaisen uhoamisen vois vaihtaa siihen, että alkaa pistää palautetta sinne, missä siitä saattaa oikeasti olla hyötyä.

Ikävä tapahtuma oli tämäkin, toivottavasti näitä ei ala tapahtua samaa tahtia kuin viime keväänä.

Ja se totuushan oli...

Vain huonoilta voi lähteä mopo lapasesta ja vain tyhmä joutuu tilanteeseen josta ei enää taidoillaan selviä.
Jep. Totuus löytyy leikkaamalla toisten sanomisia irti yhteyksistään.

Pidä toi...
Lue viesti josta lainattu ja mieti uudestaan, onko se todellakin irti.

näitä tulee lisää ja vatvominen on loppujenlopuksi todella turhaa!
aja miten ajat ja jos paska mäihä käy,se käy-vaikka ajaisit miten.
oli sitten tolppaa autokuskilla kentässä tai mp-kuskilla kova vauhti...
Ei suinkaan turhaa, mikäli yksikin kuljettaja joka ei ole vielä tajunnut ryhmittymisen ja vilkun käytön merkitystä tajuaa sen nyt.

Huonoa tuuria ei voi eliminoida, mutta liikenne ei ole lottoa, vaan vakioveikkausta, jossa osaamisella voi merkittävästi parantaa omia mahdollisuuksiaan.

Ja vielä paremmin kuin veikkauksessa, se ei tapahdu huonompien pelaajien kustannuksella, vaan myös heidän edukseen.

En koko topsua jaksanut lukea, enkä haluis ketään provosoida, mutta..

Isosta osasta tekstejä saa sellaisen käsityksen, ettei heiltä ole koskaan jäänyt huomaamatta esimerkiksi pyöräilijä, kävelijä tai jopa toinen auto liikenteessä. Eiköhän ton ainaisen uhoamisen vois vaihtaa siihen, että alkaa pistää palautetta sinne, missä siitä saattaa oikeasti olla hyötyä.

Ikävä tapahtuma oli tämäkin, toivottavasti näitä ei ala tapahtua samaa tahtia kuin viime keväänä.
Asiaa.
bowdown.gif

Back