Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On sattunut ja oikean käsityksen sait. Noiden lisäksi ainakin minä olen myös ajanut auton ulos monta kertaa ja mopon kerran.Isosta osasta tekstejä saa sellaisen käsityksen, ettei heiltä ole koskaan jäänyt huomaamatta esimerkiksi pyöräilijä, kävelijä tai jopa toinen auto liikenteessä. Eiköhän ton ainaisen uhoamisen vois vaihtaa siihen, että alkaa pistää palautetta sinne, missä siitä saattaa oikeasti olla hyötyä.
Esimerkkinä eilisen 12km kävelylenkin aikana kaikki noin 6 suojatieylitystä oli sellaisia että alle olisi pienempänä jäänyt vaikken todellakaan lähestynyt suojatietä tyyliin anteeksi että olen olemassa vaan reipasta kävelyäEn koko topsua jaksanut lukea, enkä haluis ketään provosoida, mutta..
Isosta osasta tekstejä saa sellaisen käsityksen, ettei heiltä ole koskaan jäänyt huomaamatta esimerkiksi pyöräilijä, kävelijä tai jopa toinen auto liikenteessä. Eiköhän ton ainaisen uhoamisen vois vaihtaa siihen, että alkaa pistää palautetta sinne, missä siitä saattaa oikeasti olla hyötyä.
Ikävä tapahtuma oli tämäkin, toivottavasti näitä ei ala tapahtua samaa tahtia kuin viime keväänä.
Itseasiassa varmaan kyllä.Olisikohan tilanne ollut juuri tuollainen kuten tuossa ylempänä kirjoitan? Eli, sun vauhti suhteessa siihen toiseen, teki havaitsemisen mahdottomaksi ja vasta kääntyessäsi palkin katve siirtyi samalla pois edestä? Jos tämä pitänee paikkaansa niin olit ilmeisesti havaitessasi paltiarallaa siinä vasemmalta tulevan kaistan päällä ja kääntämässä autoa tien suuntaiseksi, eikö?Ja toki niitä voi itellekin sattua. Ei ole kun pari aamua taaksepäin, olin liittymässä isommalle tielle risteyksestä kolmion takaa. Tarkoituksenani kääntyä vasemmalle. Jotenkin vain oikealta tullut auto jäikin autoni palkin taakse, enkä sitä nähnyt. Onneksi huomasin sen ennen kuin ehdin tuolle kaistalle, ois muuten ottanut nokat aika hyvin yhteen.
Ja tosiaan, katsoin kyllä molempiin suuntiin..
Herra toivoo seuraavaksi naisten kuolevan sukupuuttoon vai?Että kädettömille puusilmille ei pitäisi antaa ajolupaa, jos halutaan liikenne turvallisemmaksi. Ja että naisilla on luontainen taipumus sokeaan tumpelointiin huomattavasti suurempi kuin miehillä. Eli naisilta ajo-oikeus pois - kuten myös äänioikeus. Kummastakaan ei ole seurannut mitään hyvää...Ja se totuushan oli...Niin, se on nykymaailman malli, että ymmärtämättömien tai yltiöymmärtäjien sankassa joukossa totuuden tuoja tuomitaan ahdasmieliseksi asennevamma-rasistiksi.
Kyllä terveen ihmisen pää liikkuu niin, että näkee jos kurkkii pilarin molemmin puolin. Myös risteyksiin tullessa voi alkaa seurata mitä risteävällä tiellä tapahtuu.En tiedä tästä nimenomaisesta tapauksesta, mutta vikaa on kyllä nykyisissä autoissakin. Niistä alkaa olla todella vaikeaa nähdä ulos. Omassa Citroen C4:ssä etupilari on aika leveä ja lisäksi loivassa kulmassa eli peittää vaakatasossa ison alueen. Tämä on alkanut jo risoa, kun sen pilarin ympäri pitää ihan oikeasti aktiivisesti kurkistella.
Äh, tuo on sitä tavallista viisastelua, joka ei perustune suureen kokemukseen. Tottakai jokainen yrittää keskimäärin katsoa ettei törmää kehenkään, mutta käytännössä tällaiset pilarit tai jokin muu aiheuttaa sen 'pimeän' hetken. Paljon kun ajaa, niin joskus oikein hämmästyy ettei ensin nähnyt jotain hyvinkin ilmiselvää. Riittävällä pään pyörityksellä kuitenkin lopulta useimmat uhkat huomaa. Mutta vain useimmat.Kyllä terveen ihmisen pää liikkuu niin, että näkee jos kurkkii pilarin molemmin puolin. Myös risteyksiin tullessa voi alkaa seurata mitä risteävällä tiellä tapahtuu.
Auton voi myös valita sen mukaan millä kykenee ajamaan turvallisesti.(ostaako 150cm ihminen urheiluauton josta ei näe kuin taivasta)![]()
Juu, olen aika varma, että suuri osa näistä kolareista selittyy silmän eri näköalueiden toimintaperiaatteella ja sillä, kun törmäyskurssilla ollessa suuntima kohteeseen ei tosiaan muutu ja kohde näyttää olevan paikallaan, tai sijaitsee osittain palkin tms katveessa.Itseasiassa varmaan kyllä.Olisikohan tilanne ollut juuri tuollainen kuten tuossa ylempänä kirjoitan? Eli, sun vauhti suhteessa siihen toiseen, teki havaitsemisen mahdottomaksi ja vasta kääntyessäsi palkin katve siirtyi samalla pois edestä? Jos tämä pitänee paikkaansa niin olit ilmeisesti havaitessasi paltiarallaa siinä vasemmalta tulevan kaistan päällä ja kääntämässä autoa tien suuntaiseksi, eikö?Ja toki niitä voi itellekin sattua. Ei ole kun pari aamua taaksepäin, olin liittymässä isommalle tielle risteyksestä kolmion takaa. Tarkoituksenani kääntyä vasemmalle. Jotenkin vain oikealta tullut auto jäikin autoni palkin taakse, enkä sitä nähnyt. Onneksi huomasin sen ennen kuin ehdin tuolle kaistalle, ois muuten ottanut nokat aika hyvin yhteen.
Ja tosiaan, katsoin kyllä molempiin suuntiin..![]()
Mulla vauhtia noin 20km/h. Ja toinen auto tuli oikealta varmaan 50-60km/h (rajoitus muuttuu vähä ennen tota kohtaa 60 --> 50km/h).
Ja aika hyvin kyllä aiemmassa viestissäsi kuvasit myös sen paikan, jossa olin huomattuani tuon oikealta tulevan auton.
(Mun nyksän auton palkit on tosi p*skoissa paikoissa, peittää paljon, edessä ja takana.Ja tuota mainittua "sorsailua" on pakko harrastaa, sieltä ei näe muuten mitään. Edellisessä moista en ees nähnyt ongelmana, kun hyvin näki..)![]()
Viisastelua tai ei, mutta olen ajanut autoilla pelkästään jo 2milj.km se ei synny viisastelusta vaan kokemuksesta. 2 kaveriani on kuollut mootoripyöräonnettomuudessa ja he olisivat voineet vaikuttaa omalla asenteella niihin. VUONNA 1987 MENEHTYNEIDEN KAVERIENI MUISTOLLEÄh, tuo on sitä tavallista viisastelua, joka ei perustune suureen kokemukseen. Tottakai jokainen yrittää keskimäärin katsoa ettei törmää kehenkään, mutta käytännössä tällaiset pilarit tai jokin muu aiheuttaa sen 'pimeän' hetken. Paljon kun ajaa, niin joskus oikein hämmästyy ettei ensin nähnyt jotain hyvinkin ilmiselvää. Riittävällä pään pyörityksellä kuitenkin lopulta useimmat uhkat huomaa. Mutta vain useimmat.Kyllä terveen ihmisen pää liikkuu niin, että näkee jos kurkkii pilarin molemmin puolin. Myös risteyksiin tullessa voi alkaa seurata mitä risteävällä tiellä tapahtuu.
Auton voi myös valita sen mukaan millä kykenee ajamaan turvallisesti.(ostaako 150cm ihminen urheiluauton josta ei näe kuin taivasta)![]()
JOSKUS SORMET KIRJOITTAA MINULLA VÄÄRIN YMMÄRRETTÄVÄÄ TEKSTIÄNo nyt puhuit asiaa.![]()
Liikkuu toki. Mutta... Alkais liikenne aikasta kamalasti kyllä tökkiä, jos jokainen pysähtyisi kolmion takana samoin, kuin stopin takana. Ja se kuikuilu ihan TÄYSIN kunnolla vaatii kyllä jo paikoillaan olon. Sitten ehkä voi olla 100% varma.Kyllä terveen ihmisen pää liikkuu niin, että näkee jos kurkkii pilarin molemmin puolin. Myös risteyksiin tullessa voi alkaa seurata mitä risteävällä tiellä tapahtuu.
Mielestäni sinulla taitaa olla asennevamma, koska voit vaarantaa oman ja muiden turvallisuuden.Liikkuu toki. Mutta... Alkais liikenne aikasta kamalasti kyllä tökkiä, jos jokainen pysähtyisi kolmion takana samoin, kuin stopin takana. Ja se kuikuilu ihan TÄYSIN kunnolla vaatii kyllä jo paikoillaan olon. Sitten ehkä voi olla 100% varma.Kyllä terveen ihmisen pää liikkuu niin, että näkee jos kurkkii pilarin molemmin puolin. Myös risteyksiin tullessa voi alkaa seurata mitä risteävällä tiellä tapahtuu.
Ja luulisi sun 2milj.km kokemuksella tietävän, että joka risteyksessä (itseasiassa aika harvassa varsinkin taajamassa) ei tosiaan näe mitä risteävällä tiellä tapahtuu, ennen kuin on juuri tulossa risteykseen.
Mä vissiin oon sitten valinnut kyllä väärän auton. Mä kun oon 163cm ja ajelen 206 pökötillä. Sieltä tosiaan ei juuri näe. Eikä kyllä näe mua 12cm pidempi mieskään.![]()
Mulla taas ei ollut mitään näkemisongelmaa entisen urheilumallisen matalan auton kanssa...
Voi hyvänen aika.Kyllähä porukka kuolee kun tälläset terhit vetää kolmion takaa vaan tielle koska ei VIITSI pysähtyä. Onneks oot jossai eteläs nii en välttämättä aja sun kylkee![]()
Enhän minä suutu.Terhi elä suutu liikaa, kun kunnon keskustelua ei synny jos ei kirjoita räväkästi. Tarkoitukseni on herätellä kaikkia lukijoita, ja kyllä minulle sattuu OHOtilanteita joisssa olisi voinut sattua vahinko, mutta onneksi ei.![]()
Näkemys liikenteestä minulla on muuttunut sen jälkeen PALJON kun olen siirynyt ammattiliikenteen puolelle.
on vissi ero ajaako 2tkm, 20tkm tai 120tkm vuodessa yhteensä eri ajoneuvoilla.![]()
Totta on ajatuksessasi että meillä ammattiautoilijoilla on tunne että olemme lähes täydellisiä ratissa, esimerkiksi kun ajamme tasaista ja sakkorajoilla olevaa nopeutta![]()
Kyllä sellaiset autoilijat jotka ajaa kovempaa aina silloin kun voisi ohittaa käy hermoille ja ne jotka jäävät rekan perään letkaa rakentamaan (5 takana olevaa).
TURVALLISTAKESÄÄ sinullekin![]()
![]()