Tangetin algoritmi on siis syytä kerrata ja harjoitella päässälaskua, jotta se tarpeen tullen käy ravakastiTörmäyskurssissa suuntima lasketaan: TAN(toisennopeus/omanopeus)
Iku
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tangetin algoritmi on siis syytä kerrata ja harjoitella päässälaskua, jotta se tarpeen tullen käy ravakastiTörmäyskurssissa suuntima lasketaan: TAN(toisennopeus/omanopeus)
Olisikohan tilanne ollut juuri tuollainen kuten tuossa ylempänä kirjoitan? Eli, sun vauhti suhteessa siihen toiseen, teki havaitsemisen mahdottomaksi ja vasta kääntyessäsi palkin katve siirtyi samalla pois edestä? Jos tämä pitänee paikkaansa niin olit ilmeisesti havaitessasi paltiarallaa siinä vasemmalta tulevan kaistan päällä ja kääntämässä autoa tien suuntaiseksi, eikö?Ja toki niitä voi itellekin sattua. Ei ole kun pari aamua taaksepäin, olin liittymässä isommalle tielle risteyksestä kolmion takaa. Tarkoituksenani kääntyä vasemmalle. Jotenkin vain oikealta tullut auto jäikin autoni palkin taakse, enkä sitä nähnyt. Onneksi huomasin sen ennen kuin ehdin tuolle kaistalle, ois muuten ottanut nokat aika hyvin yhteen.
Ja tosiaan, katsoin kyllä molempiin suuntiin..
Ai niinkö ? No maksa sitten mun bensat.Toihan nimenomaan oli noiden videoiden pointti.Kyllä mä tosta sen 20 syöttöä laskin. Mutta ei tartte maksaa mun bensoja. Tolla ei juurikaan ollu aiheen kanssa suoraa tekemistä, näin puhdasta keskittymistä yhteen asiaan kun ei liikenteessä voi tehdä. Paitsi ne "emmä nähny -tyypit" jotka voi keskittyä mihin muuhun vaan liikenteessä, paitsi itse liikenteeseen.Jos pystyt laskemaan syöttöjen määrän varsinkin tosta ekasta videosta, niin tarjoon sulle vuoden kesän mopoilubensat:Miten saatanan sokea pitää olla, ettei näe edestä päin tulevaa moottoripyörää jossa on valot päällä? Saattaa jäädä muutakin tärkeää näkemättä..
Tosin tällä foorumilla tuokin varmasti kääntyy jossain vaiheessa prätkäkuskin syyksi.
http://www.youtube.com/watch?v=nkn3wRyb9Bk
http://www.youtube.com/watch?v=VNdekYNzvzA
http://www.youtube.com/watch?v=9NSBPBkTfS8
...tana että ottaa aivoon tällaset uutiset.![]()
Satakunnan Kansassa kirjoitettiin:Eikös legenda kannattaisi lukea juttu ensin ajatuksella ja alkaa sitten vasta törmäyskursseja laskemaan. Auto kääntyi vasemmalle ajoradan yli ja VASTAAN TULEVA moottoripyörä törmäsi kohtalokkain seurauksin sen keulaan!![]()
Joskus on vaikea ymmärtää mitä toinen tarkoittaa, mutta lähestyvän ajoneuvon suurikin meteli (esim hälytysajoneuvo) kuuluu hyvin heikosti. Se liittyy sellaiseen doppler-ilmiöön. Ja jos niitä kierroksia oikein käytetään, niin kyllähän sieltä nopea ajoneuvo tulee. Siis ylinopea, taas on riskit suuremmat. Ja toisaalta vaikkapa 80km/h ajava auto ja mp ovat yhtä nopeita.Olen aiemminkin sanonut, että ÄÄNI ON MOOTTORIPYÖRÄSSÄ TURVALLISUUSVARUSTE. Käytetään niitä kierroksia ja ilmoitetaan, että täältä tulee nopeampi ajoneuvo...
Mummoilu ei hyödytä ketään.
Ajoit juuri moottoripyörän eteen risteyksestä autolla, sulle mitään bensoja ostella...Ai niinkö ? No maksa sitten mun bensat.Toihan nimenomaan oli noiden videoiden pointti.Kyllä mä tosta sen 20 syöttöä laskin. Mutta ei tartte maksaa mun bensoja. Tolla ei juurikaan ollu aiheen kanssa suoraa tekemistä, näin puhdasta keskittymistä yhteen asiaan kun ei liikenteessä voi tehdä. Paitsi ne "emmä nähny -tyypit" jotka voi keskittyä mihin muuhun vaan liikenteessä, paitsi itse liikenteeseen.Jos pystyt laskemaan syöttöjen määrän varsinkin tosta ekasta videosta, niin tarjoon sulle vuoden kesän mopoilubensat:Miten saatanan sokea pitää olla, ettei näe edestä päin tulevaa moottoripyörää jossa on valot päällä? Saattaa jäädä muutakin tärkeää näkemättä..
Tosin tällä foorumilla tuokin varmasti kääntyy jossain vaiheessa prätkäkuskin syyksi.
...tana että ottaa aivoon tällaset uutiset.![]()
Lehdessä. Vilkaise vaikka Google-mapsista:Missä sanotaan, että mp tuli vastakkaisesta suunnasta? Paikkakuntalaiset tietävät ehkä paikan ja voivat päätellä tekstistä enemmän, mutta voi prätkällä osua myös auton keulaan, vaikkei vastakkaisesta suunnasta tulisikaan. Mälläät vaan siihen eturenkaan kohdalle ja osuma tulee "keulaan", vai?
Toisaalta ihan sama, kun se mitä tästä törmäyskurssista tuossa kirjoitin, pitää kyllä paikkaansa ja vaatii tänäkin vuonna vielä monta uhria.
Mökällä ei juuri ole oman turvallisuuden kannalta merkitystä. Ainoat tilanteet missä mökä auttaa on se, että ajat katveessa jonkun vieressä suurin piirtein tasanopeutta suhteellisen hiljaisella vauhdilla. Mikä taas itsessään on aivan älytöntä. Kaupungissa hitaalla nopeudella noin joutuu kuitenkin tekemään ja silloin mölystä voi olla apua. Jos autossa soi poppi vähänkin kovempaa, niin aina vaan huonommin kuuluu. Matalat taajuudet tuppaavat hukkua muiden matalien taajuuksien joukkoon, esimerkiksi rengasmeluun tai basson jytkytykseen.Olen aiemminkin sanonut, että ÄÄNI ON MOOTTORIPYÖRÄSSÄ TURVALLISUUSVARUSTE. Käytetään niitä kierroksia ja ilmoitetaan, että täältä tulee nopeampi ajoneuvo...
Mummoilu ei hyödytä ketään.
Jännittävä havaintoesimerkki havaintojemme puutteellisuudesta, mutta ei tuo selitä tällaisia onnettomuuksia.Jos pystyt laskemaan syöttöjen määrän varsinkin tosta ekasta videosta, niin tarjoon sulle vuoden kesän mopoilubensat:
Alle kaksitonnisten kuskit kitisevät loputtomasti rahtareiden ajamisista, mutta totuushan on, että jos rahtarit kohtelisivat pienempiään henkilöautoilijoiden tapaan, niin henkilöautoilijoiden kanta puoliintuisi parissa vuodessa.Ei nähny! No en mäkää sit enää jaksa nähä rekan ratiin takaa henkilöautoja! kyl taas sylettää!Kortti pois soikeilta niinku ruottissa tehää! Ja takas sit ku on lääkäri todennu näkökyvyn riitäväks!![]()
Niin, se on nykymaailman malli, että ymmärtämättömien tai yltiöymmärtäjien sankassa joukossa totuuden tuoja tuomitaan ahdasmieliseksi asennevamma-rasistiksi. Se ei kuitenkaan muuta miksikään sitä tosi asiaa, että puusilmätumpeloille ajo-oikeuden antaminen lisää onnettomuuksia, ja että kielitaidottomien elintasopakolaisten hotelleissa hyysääminen lisää yhteiskunnan verorasitusta. Näin se vaan on, oli asennevammaa eli ei.Joo ei kans millään pahalla mutta sulla on tai on kehitymässä hyvää vauhtia oikeen kunnon asennevammaToisille vaan sattuu enemmän kuin toisille. Ei millään pahalla, mutta naisille vaikuttaisi sattuvan erityisen paljon näitä inhimillisiä vahinkoja...Kyllä mä menen kanssa tolle linjalle, että valitettavasti noita inhimillisiä erehdyksiä ja vahinkoja tapahtuu.
Ajokortin saadakseen pitäisi läpäistä jonkinlainen "puusilmätesti", jossa mitataan potilaan keskittymis- ja huomiokykyä. Nyt kuka tahansa puolisokea puusilmä pääsee liikenteeseen tumpeloimaan.![]()
Tuossa on kaksi puolta.Suomessa on pelkästään henkilöautoja 13 kertaa enemmän kuin moottoripyöriä kevarit mukaanlukien.
Jos verrataan henkilökilometrimäärää, niin henkilöautoilla se on ~70 kertaa suurempi.
Ts noku autokuski näkee esim 70 henkilöautoa ja yhden mopon siellä seassa. Onko kumma jos ei hahmota? Varsinkaan kun mopohavainnot keskittyy parille kolmelle kesäkuukaudelle.
"Kuvittele että oikeasti olet näkymätön"
"Kuvittele että ne kaikki oikeasti haluavat ajaa sinun päällesi"
"Mopoilubensat vetoa että elämästä et selviä hengissä"
Kun olet kustannuksista huolissasi, niin oletko edes miettinyt mitä merkitsisi kustannusmielessä ajotaitovaatimusten korottaminen? Mihin kaikkeen se vaikuttaisi? Mikä olisi sopiva vaatimustaso (ilmeisesti nykyinen ei ole)?Niin, se on nykymaailman malli, että ymmärtämättömien tai yltiöymmärtäjien sankassa joukossa totuuden tuoja tuomitaan ahdasmieliseksi asennevamma-rasistiksi. Se ei kuitenkaan muuta miksikään sitä tosi asiaa, että puusilmätumpeloille ajo-oikeuden antaminen lisää onnettomuuksia, ja että kielitaidottomien elintasopakolaisten hotelleissa hyysääminen lisää yhteiskunnan verorasitusta. Näin se vaan on, oli asennevammaa eli ei.
Ei se ole kohtuutonta, mikäli poliisitutkinta ei anna aihetta siirtää osasyytä motoristille vaikkapa ennalta-arvattavuusperiaatteen vuoksi.Aika kohtuutonta. Tuskin oli tahallinen teko. Liikenne on liikennettä ja siellä voi sattua mitä vain ja milloin vain aivan kenelle tahansa. Se on yksi sekunnin kymmenys ja turvallisesti sujunut ajelu päättyy katastrofiin.
Tasapuolisuuden vuoksi laitetaan sitten lehtiin kaikkien tötöilijöiden naamat, jos jotain laitetaan. Myös niiden motoristien, jotka itse ajavat auton alle. Niidenkin, jotka näin itsensä saavat hengiltä.
Kyllä. Ja valitettavasti täältä saa semmoisen kuvan viesteistä, että motoristi se on se syypää eikä se autoilija joka hänen päälleen ajaa. Ainakin näin tuossa eräässä toisessa ketjussa, joka koskee vakavaa motoristin loukkaantumista."HeavenSB" ja "vetomies" lienette hyvinkin ylpeitä postauksistanne, moinen p....n jauhanta ei vaan hyödytä ketään, korkeintaan kielii jonkin asteisesta asennevammasta. Ei ole muuta keinoa selvitä kuin uskoa, kuten jo aikaisemmin on sanottu, olevansa näkymätön ja toimia sen mukaan.![]()