• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paha mp-kolari Eurassa 2.4.09

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rauman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tunnen paikan, kun tässä naapurissa asutaan.
Se tässä kummastuttaakin kun tuossa on vielä alamäki risteykseen tultaessa ja suoraa monta sataa metriä, mikä ei mielestäni ainakaan huononna havaitsemista...

Ei nähny! No en mäkää sit enää jaksa nähä rekan ratiin takaa henkilöautoja! kyl taas sylettää!  
mad.gif
Kortti pois soikeilta niinku ruottissa tehää! Ja takas sit ku on lääkäri todennu näkökyvyn riitäväks!
Pysytään kuitenkin terveinä ainakin mieleltä.

Joka syksy koulujen alkaessa on suojateiden luona kylttejä, missä lukee älä aja ekaluokkalaisen päälle. Tätä samaa ideaa vois alkaa toteuttaa keväisin risteyksissä, kylteissä muistutettais, että älä aja motoristin päälle. Jotain tän tyyppistä projektia vois vaikka lähtee toteuttamaan, jos sillä säästäis sitten vaikka sen yhdenkin hengen kesässä.

sad_orig.gif
 kriisityötä tekevänä tiedän, että molemmissa perheissä tehdään tällä hetkellä surutyötä, eikä kumpaakaan tässä tilanteessa auta syyttely puolin eikä toisin.
Me voimme vain omalta osaltamme vaikuttaa niin motoristeina kuin autoilijoina, että mahdollisilta tulevilta kuolonkolareilta vältyttäisiin.

Itse toivon, että kevään ensi hurma ei olisi kenenkään surma. Muistetaan itse nopeusrajoitukset sekä se, että ratin takana voi olla kuski promilleissaan, huumeissaan, juuri kortin saanut, juuri saanut tiedon omaisensa kuolemasta ja menossa vainajaa katsomaan, juuri saanut tiedon, että on 1. lapsenlapsi syntynyt ja menossa katsomaan, kännykkä soi, kännykkä putosi lattialle yms yms yms...

Niin kyllähän ne autokuskit vois pikkuhiljaa tajuta et prätkät ilmestyy liikenteeseen samaan aikaan ku kesäkumit kotiloon. Itellä ollut niin monta läheltä piti tilannetta, et himmaan vauhtia ja risteystä lähestyessä oikein odotan et se perkele tulee eteen.
Pitäis varmaan alkaa vilkuttaa aina pitkiä tästä lähin aina ku tulee risteykseen.

Ensimmäisen Maailmansodan Hävittäjälentäjän ohje: Sinut ampuu alas se jota et näe, pätee tänäkin päivänä!

sad_orig.gif
 kriisityötä tekevänä tiedän, että molemmissa perheissä tehdään tällä hetkellä surutyötä, eikä kumpaakaan tässä tilanteessa auta syyttely puolin eikä toisin.
Me voimme vain omalta osaltamme vaikuttaa niin motoristeina kuin autoilijoina, että mahdollisilta tulevilta kuolonkolareilta vältyttäisiin.

Itse toivon, että kevään ensi hurma ei olisi kenenkään surma. Muistetaan itse nopeusrajoitukset sekä se, että ratin takana voi olla kuski promilleissaan, huumeissaan, juuri kortin saanut, juuri saanut tiedon omaisensa kuolemasta ja menossa vainajaa katsomaan, juuri saanut tiedon, että on 1. lapsenlapsi syntynyt ja menossa katsomaan, kännykkä soi, kännykkä putosi lattialle yms yms yms...
+1 samaa mieltä

Eihän tuo varmaankaan suuri investointi(palkkojen suhteen) olisi uutistoimistolta, jos siellä vaikka keväisin mainittaisiin moottoripyöräilijöiden paluusta liikenteeseen.

Mitenkäs paljon uutisissa toitotetaan alkavia ylioppilaskirjoituksia ym... muuta asiatonta paskaa.

Eihän tuo varmaankaan suuri investointi(palkkojen suhteen) olisi uutistoimistolta, jos siellä vaikka keväisin mainittaisiin moottoripyöräilijöiden paluusta liikenteeseen.

Mitenkäs paljon uutisissa toitotetaan alkavia ylioppilaskirjoituksia ym... muuta asiatonta paskaa.
Niinpä. Taikka missä ja milloin on ekat perunat kylvetty tai jotain muuta todella tärkeetä. Taikka mistä Matti69 on nyt taas vitsaillut yms. tulee kyllä joka tuutista. Jos sen ilkeästi sanois, niin jonkun tunnetun ihmisen pitäis kuolla prätkän selässä, ja sitten pitäis toisen tunnetun ihmisen olla puhumassa asiasta motoristin näkökulmasta.

Jonkun sinnekin pitäisi olla yhteydessä, joten syyttävä sormi lienee moottoripyöräilijoiden asiaa eteenpäin vieviin. smotot sun muut...

Tää harmittaa tosi lujaa kun alko tälläsillä uutisilla jo näin aikasin.. voimia omaisille.

Mun eteen käännyttiin tänään kanssa, joskin pääsin ohi "kiilaajasta" Olen tietoinen että joku päivä voi oma henkikulta olla historiaa tällaisen autoilijan vuoksi, mutta silti en jaksa ajatella että eteen kääntyvä on tappaja, ihminen on erehtyväinen ja se kohtalokas virhe voi käydä kenelle tahansa
bawling.gif

Nuo on inhimmillisiä erehdyksiä... Koskaan ei voi olla varma. Kaikille osapuolille tiukka tilanne
sad_orig.gif

Nuo on inhimmillisiä erehdyksiä... Koskaan ei voi olla varma. Kaikille osapuolille tiukka tilanne
sad_orig.gif
Tuota niin. Olen eri mieltä. Liikenteessä VOI olla varma. Ei kaikesta, mutta kyllä vasemmalle kääntymisestä ja vastaantulevasta liikenteestä pitää olla varma. Pelottavaa, jos monikin ajattelee toisin...
sad_orig.gif

Mitä tähän onnettomuuteen tulee, niin odottelen itse tarkempia tietoja. Ensireaktio oli toki, että ¤&tun puusilmä, mutta kuunnellaan nyt, josko joku tietäisi millaiset varusteet oli, mitkä vauhdit, mistä aurinko jne. Tässä on monta yksityiskohtaa, mistä ainakaan minä en tiedä mitään enkä siten järkiperusteisin syin voi tuomita kumpaakaan.

Back