• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ostamassa käytettyä Bemaria,mielipiteitä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arahi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aiemmin oli varoituksia servojarruista. Onko niitä myös jonkun vuosimallin RS:ssä?

Toinen RS kysymys: Kävin ottamassa kylmätyypit Vantaan BikeWorldissa -93 RS:stä ja ne vilkkukytkimet oli kyllä surkeat (pienet ja hankalassa paikassa). Tuliko jossain vuosimallissa niihin parannusta?

K1200rs ollut yhtenä suurimpana vaihtoehtona muttä tuon RS:n pysty ajoasento tuntuu erittäin miellyttävältä ja nyt on vaarassa alkaa mieli muuttumaan. Täytyy käydä myös oikeasti koeajolla.

Omasta mielestäni 1200rs vilkkukytkimet on sen verran isot, että melkein nyrkkeilyhanskat kädessä niitä pystyy käyttämään. Tosin tuo bemarin vilkkusysteemin muistaminen ottaa hetken aikaa.

Ymmärtääkseni noissa 1200rs malleissa on kaikissa servojarrut. Ei ne jarrut mihinkään katoa vaikka servoavustin pimeneekin. Sitten vaan kysytään hiukan puristusvoimaa, mutta tämän tiedostaen ei itseä päässyt ainakaan yllättämään, vaikka joskus servo lopettikin yllättäen toimintansa. Taisi syyksi selvitä huono akun varaus. Tuolloin tekniikka kytki myös absit pois.. Tietty hiukan kyseenalainen tällainen virransäästömalli.

Edittiä
Tosin jos se servo just sillä kriittisellä hätäjarruhetkellä paukahtaa niin voi seuraus olla huono. En tosin tiedä missään näin käyneen. Itse havaitsin ongelman heti lähdettyäni liikkeelle.. Jollain varmasti parempaakin tietoa asiasta.

henkka_mies sanoi:
Omasta mielestäni 1200rs vilkkukytkimet on sen verran isot, että melkein nyrkkeilyhanskat kädessä niitä pystyy käyttämään. Tosin tuo bemarin vilkkusysteemin muistaminen ottaa hetken aikaa.

Ymmärtääkseni noissa 1200rs malleissa on kaikissa servojarrut. Ei ne jarrut mihinkään katoa vaikka servoavustin pimeneekin. Sitten vaan kysytään hiukan puristusvoimaa, mutta tämän tiedostaen ei itseä päässyt ainakaan yllättämään, vaikka joskus servo lopettikin yllättäen toimintansa. Taisi syyksi selvitä huono akun varaus. Tuolloin tekniikka kytki myös absit pois.. Tietty hiukan kyseenalainen tällainen virransäästömalli.

Edittiä
Tosin jos se servo just sillä kriittisellä hätäjarruhetkellä paukahtaa niin voi seuraus olla huono. En tosin tiedä missään näin käyneen. Itse havaitsin ongelman heti lähdettyäni liikkeelle.. Jollain varmasti parempaakin tietoa asiasta.

No ei ne servot tulleet ennenkuin 2000-jotain (alussa). Ja kun se servo lopettaa, niin puristusvoimaa tarvitaan ihan oikeasti. Itse vaihdoin 2005/R1200RS:n veks kun meinasin päätyä betoniauton keulakoristeeksi servojen lopetettua toimintansa sopivasti risteyksessä, johon tyhmyyttäni tulin hieman liian kovaa.

C-A-D sanoi:
Hauska länkytyshän tästä saatiin aikaan :) Hyvä tapa valmistautua talven ryppyotsa-viha-änkyrä-vääntöihin(tm).

Oikeastihan noissa eko-autoissa suurimmat tehot otetaan E85:lla. Varmaan viinan paremman puristuskestävyyden vuoksi. Eli kyllä viinalla pääsee :) Suomessa muuten on ainakin yksi sivuvaunu-Puimuri, joka kulkee vissiin autokäyttöön rakennetun ja tarpeeseen modatun ECU-muunnossatsin voimin.
Tämä taitaa johtua suuremmasta oktaanista, oliko jopa RE85 106 oktaania.

Edit. kirotusvire

Viimeksi muokattu:
C-A-D sanoi:
No ei ne servot tulleet ennenkuin 2000-jotain (alussa). Ja kun se servo lopettaa, niin puristusvoimaa tarvitaan ihan oikeasti. Itse vaihdoin 2005/R1200RS:n veks kun meinasin päätyä betoniauton keulakoristeeksi servojen lopetettua toimintansa sopivasti risteyksessä, johon tyhmyyttäni tulin hieman liian kovaa.

No sepä oli hauskaa. Ovatkohan asentaneet servojarruja myös K-sarjan pyöriin?

Tannisto sanoi:
No sepä oli hauskaa. Ovatkohan asentaneet servojarruja myös K-sarjan pyöriin?

No tietysti. Kaikki K-sarjan pyörät toimivat tasan samoilla servoilla 2000-luvun alkuvuosista johonkin asti. Vissiin ainakin "vanhan liiton" K-bemareiden loppuun.

Laitanpa lusikkani tähänkin soppaan.

Älkää niitä servojarruja turhaan pelätkö. Ei ne kaikki niin huonoja ole. Minäkin olen ajanut nyt 7 kesää ja noin 80 000 km servollisella R1200GS:llä, ensin 4 kesää 2004-mallilla ja loput 2006-mallilla. Eikä ole koskaan ollut servoissa tai abseissa muutenkaan ongelmia.

Tai oli yhen kerran: koivunlehti oli menny etupyörän anturin ja abs-pulssikiekon väliin ja absit tippuivat pois päältä. Poistin koivunlehden. Mutta siis servojarrut ovat toimineet mulla koko ajan moitteetta.

Pitääkin lähteä tästä soratielle abseja herkistelemään! :cruising:

tapjar sanoi:
Laitanpa lusikkani tähänkin soppaan.

Älkää niitä servojarruja turhaan pelätkö. Ei ne kaikki niin huonoja ole. Minäkin olen ajanut nyt 7 kesää ja noin 80 000 km servollisella R1200GS:llä, ensin 4 kesää 2004-mallilla ja loput 2006-mallilla. Eikä ole koskaan ollut servoissa tai abseissa muutenkaan ongelmia.

Tai oli yhen kerran: koivunlehti oli menny etupyörän anturin ja abs-pulssikiekon väliin ja absit tippuivat pois päältä. Poistin koivunlehden. Mutta siis servojarrut ovat toimineet mulla koko ajan moitteetta.

Pitääkin lähteä tästä soratielle abseja herkistelemään! :cruising:

-04 LT niillä ihanilla yhden sormen servoilla ja 175.000 km ja yhä toimii...

t. pozo

Back