Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ööö... Aika pelottavaa.. Siis tuo sinun asennoituminen. Itsekin vaihdan kaistaa vasemmalle, jos oikealla on jonoa. Tuskinpa tuossakaan tilanteessa nyt ihan tarkoituksella haettiin motoristin kiilaamista.Olette varmasti panneet merkille, että jos jonoa on vähänkin esm kehä ykkösellä, kotilokuski vaihtaa kaistaa väkisillä mopomiehen eteen. "Kyllä se heikompi väistää".
Viime viikolla kaksi kertaa härskisti eteen minun ja emännän turvallisuudesta mitään välittämättä. Ja kiivaita kun olemme, välittömästi splittaamalla eteen ja viittilöintiä tien sivuun keskustelemaan.
Eivät tulleet. Peltilootassa kai niin mukava kyhjöttää turvassa huligaanien aiheettomilta raivonpurkauksilta.![]()
Siitä tässä ei toki olekaan kysymys. Kuten sanoin, jos tilaa on sitä annan. Sen sijaan jos itse olen ohittamassa muuta liikennettä ja perään tulee sentin päähän joku urpo pitkiä vilkuttelemaan, niin ei se ainakaan minun ohitustani ripeytä. Joustaa pitää ja ottaa muut huomioon, ei tuo muuten suju tuo liikenne. Samoin se "toinen ohittaja" voisi ottaa ensimmäisen huomioon ja antaa tämän suorittaa oma ohituksensa kaikessa rauhassa.Joustamaton ja itsekeskeinen ajotapa on pahinta mitä tiedän.
Aivan! Joustaminen ei koske ainoastaan hitaammin ajavia...Siitä tässä ei toki olekaan kysymys. Kuten sanoin, jos tilaa on sitä annan. Sen sijaan jos itse olen ohittamassa muuta liikennettä ja perään tulee sentin päähän joku urpo pitkiä vilkuttelemaan, niin ei se ainakaan minun ohitustani ripeytä. Joustaa pitää ja ottaa muut huomioon, ei tuo muuten suju tuo liikenne. Samoin se "toinen ohittaja" voisi ottaa ensimmäisen huomioon ja antaa tämän suorittaa oma ohituksensa kaikessa rauhassa.Joustamaton ja itsekeskeinen ajotapa on pahinta mitä tiedän.
Tämä hyvä ilmaus.Hetken jo luulin joutuvani tanssimaan miestentanssit.
En jaksa alkaa kirjoittamaan mitään romaania tilanteesta.Ööö... Aika pelottavaa.. Siis tuo sinun asennoituminen. Itsekin vaihdan kaistaa vasemmalle, jos oikealla on jonoa. Tuskinpa tuossakaan tilanteessa nyt ihan tarkoituksella haettiin motoristin kiilaamista.
Riippuen toki tilanteesa mikä on ollut. Nyt ymmärsin sen niin, että saavutaan liikennevaloihin ja siitä sitten toinen tulee vasemmalle kaistalle. Haluatko hiukan tarkentaa tilannetta, että voidaan myötäelää porukalla tuo hetki?
Jos kummallakaan kaistalla ei ole muita, ei edessä eikä takana, niin eikö se nimenomaan ole tahallinen kiilaus kun tullaan eteen? Ja kuljettaja oli selvästi havainnut minut enkä ajannut missään katveessa tms.No on nähty, taas oli helsinki kotka motarilla perjantaina oikeella kaistalla busseja ja vasemmalla kaistalla "ohitettiin" 2km/h lujempaa tätä letkaa. Jos olet ohituskaistalla ohita, jos joku tulee takaa kovempaa anna tilaa!'
Helvetin tyhmäähän tollanen väliin/perseeseen änkeäminen ja vittuspäissään liikenteessä ajelu on mutta et kyllä ittekää mikää lasse liikenneesimerkki ole![]()
Osa ei taida ymmärtää eroa ajetaanko vasenta kaistaa jonossa reipasta vauhtia oikeaa kaistaa kulkevan jonon ohi vai jääkö sinne vasemmalle kaistalle köröttelemään joku yksittäinen auto/mp/jne., vaikka tilaa olisi oikeallakin kaistalla.Aivan! Joustaminen ei koske ainoastaan hitaammin ajavia...Siitä tässä ei toki olekaan kysymys. Kuten sanoin, jos tilaa on sitä annan. Sen sijaan jos itse olen ohittamassa muuta liikennettä ja perään tulee sentin päähän joku urpo pitkiä vilkuttelemaan, niin ei se ainakaan minun ohitustani ripeytä. Joustaa pitää ja ottaa muut huomioon, ei tuo muuten suju tuo liikenne. Samoin se "toinen ohittaja" voisi ottaa ensimmäisen huomioon ja antaa tämän suorittaa oma ohituksensa kaikessa rauhassa.Joustamaton ja itsekeskeinen ajotapa on pahinta mitä tiedän.
PikkuNeiti Kawailija Lunastar on oikeassa. Juuri nämä persreiät ovat ilmeisesti juuri ne samat pätemiskipeät paskakasat jotka soittavat suutaan vain asiakaspalveluissa toimivien edessä. Muualla ollaan niin nöyrää nautaa, että...Ovat sarjassa niitä, jotka ovat kotona tossun alla ja jossain pitää sitten päästä pätemään. Joko auton ratissa tai sitten asiakaspalvelijoille.
Pitäisi tuon Kehä-I:n keskisormettajan mennä takaisin autokouluun. Kehä I on tavallinen monikaistainen tie (tarkalleen ottaen seututie 101), jossa saa ajaa oikealta ohi ihan niin paljon kuin haluaa.Topicin aloittajalle, mulla kävi kanssa noin.
Kotilokuski oli vaan muija, ja mä tyhmä hidastelin Kehä1 lauantai-iltana vain 97km/h (yammun mittarissa).![]()
Se ajoi Opelisa mun oikealle puoleelle rinnalle, ja näytteli keskaria ja kaiken näköisiä merkkejä...![]()
Alkoi pelottaa ja poistuin paikalta nopeasti ottaen kilometrin "pelivaraa" Opeliin.
Niistä ei koskaan tiedä...
No, yleensä splittaamisissa kyse on kai ollut tilanteista, joissa liikenne seisoo tai matelee 20-30 km/h ja ajetaan hieman nopeammin ohi. Noissa nopeuksissa lain sallima ohitus samaa kaistaa käyttäen on huomattavasti turvallisempaa kuin ajaa 120 km/h rinnakkain samalla kaistalla. Kyseessä kun on kuitekin hieman suurempi nopeus kuin se puolet polkupyörän nopeudesta, jolla kehäteiden ruuhkat liikkuvat.-Ja samaa on täälläkin puhuttu motoristien splittauksista. Miksi ei autoilija saisi splitata motoristia? Itse ainakin ohittelen autolla mopoilijoita taajamassa autolla 60 alueella,jos mopoilija antaa tilaa.
Mutta eihän tätä nyt tarvitse ymmärtää. Tietyille ihmisille on olemassa vain yhdenlaista splittaamista, laitonta. Oli tilanne mikä hyvänsä.No, yleensä splittaamisissa kyse on kai ollut tilanteista, joissa liikenne seisoo tai matelee 20-30 km/h ja ajetaan hieman nopeammin ohi. Noissa nopeuksissa lain sallima ohitus samaa kaistaa käyttäen on huomattavasti turvallisempaa kuin ajaa 120 km/h rinnakkain samalla kaistalla. Kyseessä kun on kuitekin hieman suurempi nopeus kuin se puolet polkupyörän nopeudesta, jolla kehäteiden ruuhkat liikkuvat.-Ja samaa on täälläkin puhuttu motoristien splittauksista. Miksi ei autoilija saisi splitata motoristia? Itse ainakin ohittelen autolla mopoilijoita taajamassa autolla 60 alueella,jos mopoilija antaa tilaa.
(silloin kun mittaustadataa vielä sai netistä, niin Haagan suora - Leppävaara -välin keskinopeus oli 6:45-9:15 16-18 km/h.)
Ehdottomasti kyllä!Aivan! Joustaminen ei koske ainoastaan hitaammin ajavia...Siitä tässä ei toki olekaan kysymys. Kuten sanoin, jos tilaa on sitä annan. Sen sijaan jos itse olen ohittamassa muuta liikennettä ja perään tulee sentin päähän joku urpo pitkiä vilkuttelemaan, niin ei se ainakaan minun ohitustani ripeytä. Joustaa pitää ja ottaa muut huomioon, ei tuo muuten suju tuo liikenne. Samoin se "toinen ohittaja" voisi ottaa ensimmäisen huomioon ja antaa tämän suorittaa oma ohituksensa kaikessa rauhassa.Joustamaton ja itsekeskeinen ajotapa on pahinta mitä tiedän.
mitä tarkoittaa "reps"? Lollin tiedän jo.Anteeksi kovasti tämä offtopic, mutta en mitenkään voinut olla...ja *reps* ja vielä *lol*![]()
Samoin. Pyrin edestä tupeksimasta jos nopeampi haluaa ohi. Saatan kiihdyttää huomattavastikin lisää, että pystyn vapauttamaan kaistan sujuvasti ilman että ohittajan tarvitsisi oleellisesti hidastaa. Kiihdyttelyhän on kaiken lisäksi kivaa joko prätkällä tai vääntävällä kotilolla. Sakkoja pelkäävien kannattaa pysytellä niiden rekkojen peesissä ja jättää ohittelut niille, jotka siihen kykenevät.Ehdottomasti kyllä!Aivan! Joustaminen ei koske ainoastaan hitaammin ajavia...Siitä tässä ei toki olekaan kysymys. Kuten sanoin, jos tilaa on sitä annan. Sen sijaan jos itse olen ohittamassa muuta liikennettä ja perään tulee sentin päähän joku urpo pitkiä vilkuttelemaan, niin ei se ainakaan minun ohitustani ripeytä. Joustaa pitää ja ottaa muut huomioon, ei tuo muuten suju tuo liikenne. Samoin se "toinen ohittaja" voisi ottaa ensimmäisen huomioon ja antaa tämän suorittaa oma ohituksensa kaikessa rauhassa.Joustamaton ja itsekeskeinen ajotapa on pahinta mitä tiedän.
Toisaalta jos joku tulee taakse ja näyttää valoilla tarpeen ohitukseen itse ainakin lisään omaa vauhtia ja päästän heti kun mahdollista ohi. Minä kun vakaasti uskon, että tälläisessä tapauksessa kiire on todellinen.
Tosin eipä ole koskaan valojen vilkuttajia ilmestynyt perään. Ohitettavat kyllä on vilkuttaneet. Mitähän nekin sillä haluavat?