• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olinko Se Minä ?

Hienoa, ensi keväänä sitten  
062802moto_prv.gif
Ens keväänä kurvaillaan sitten Kytäjän mutkateillä ja poiketaan kahvikioskilla?
062802moto_prv.gif

joka pääsi päivällä ajamaan töistä kotiin vesisateessa ilman sajekamppeita.Kyllä se olin minä,ja pääsenkö nyt ajamaan töihin syysmyrskyssä? Kyllä,sekin olen minä
biggrin.gif

On tämä mukava harrastus!

joka katsoi aamu kuudelta ulos ikkunasta ja päätti lähteä
062802moto_prv.gif
vaikka oli säkkipimeää ja noin 4 astetta "lämmintä" . Kotimatkalle odotettavissa lämmintä ja aurinkoista
smile_org.gif

joka oli lähellä ensimmäistä kaatoaan viime viikolla. Tehnyt itselle selväksi, että tuntemattomilla pikkuteillä ajetaan viimeiseen asti varovasti, mutta kyllähän se sitten kuitenkin tuli se mutkavaroitusmerkki jätettyä huomiotta, kun "eihän ne mutkat koskaan jyrkkiä ole". Olikin sitten jyrkempi mutka ja hätähän siinä meinasi tulla.

Kaikki klassiset aloittelijan virheet ja pelko, ettei käänny, joten enemmän hiljentämistä, vähemmän kaarreajoa. Samalla, kun tie tuntui loppuvan kesken, ulkokaarre oli vielä täynnä irtosoraa, josta sitten alkoi eturengas vielä hyppimään ja käännös ja jarrutus vielä entisestään tippui.
Noh, toinen jalka maassa onnistui kuitenkin pysyä pystyssä ja tilakin riitti, vaikka asfaltin reunan yli käytiinkiin aivan ojan reunoilla. Onneksi kesti penger painon.

Vauhtia tuossa nyt ei paljo edes ollut. N. 80km/h, mutta rajoitus taisi kyllä jälkikäteen mietittynä ollakin se 60, jonka takia mutkan jyrkkyys yllättikin. Ulos jos oltaisiin menty, olisi se tapahtunut jotakuinkin kävelyvauhtia.
Ihan hyvä muistutus joka tapauksessa ja jospa sitä ensi kerralla osaisi vähän nohevammin virhettä korjata.

joka oli lähellä ensimmäistä kaatoaan viime viikolla.  Tehnyt itselle selväksi, että tuntemattomilla pikkuteillä ajetaan viimeiseen asti varovasti, mutta kyllähän se sitten kuitenkin tuli se mutkavaroitusmerkki jätettyä huomiotta, kun "eihän ne mutkat koskaan jyrkkiä ole".  Olikin sitten jyrkempi mutka ja hätähän siinä meinasi tulla.

Kaikki klassiset aloittelijan virheet ja pelko, ettei käänny, joten enemmän hiljentämistä, vähemmän kaarreajoa.  Samalla, kun tie tuntui loppuvan kesken, ulkokaarre oli vielä täynnä irtosoraa, josta sitten alkoi eturengas vielä hyppimään ja käännös ja jarrutus vielä entisestään tippui.
Noh, toinen jalka maassa onnistui kuitenkin pysyä pystyssä ja tilakin riitti, vaikka asfaltin reunan yli käytiinkiin aivan ojan reunoilla.  Onneksi kesti penger painon.

Vauhtia tuossa nyt ei paljo edes ollut.  N. 80km/h, mutta rajoitus taisi kyllä jälkikäteen mietittynä ollakin se 60, jonka takia mutkan jyrkkyys yllättikin.  Ulos jos oltaisiin menty, olisi se tapahtunut jotakuinkin kävelyvauhtia.
Ihan hyvä muistutus joka tapauksessa ja jospa sitä ensi kerralla osaisi vähän nohevammin virhettä korjata.
Kuulostaa täysin samalta kuin oma läheltä piti tilanne viime syksynä.
omg.gif

..joka ajeli tänään puoli kasilta illalla Kirkkonummelta kaverin kanssa Kehä III Länsi-Vantaalle (kaveri Korsoon) pimeessä ja sateessa! Olipa hupaa!!!  
tounge.gif

olinko se minä?no v....u joo olin.kävin pienen lämmittely lenkin ajelemassa ja ohittelin sitten jonossa ajelevia kotiloita ku tykkäsivät ajaa 100.n alueella 70.ä.oli semmonen 5km jono iisalmen pohj.puolella jota veti uuden karhee vulvo50 jonka perässä pari rekkaa ja asuntovaunua eikä kukaan uskaltanut purkaa jonoa,no minä lähin takaa ohittelemaan varovasti ku luulin,että jonossa lymyää joku jota kaikki pelkää,eikä mitä enää oli 2rekkaa ja se v50 edessä nappasin kerralla ohi ja katoin ettei ollut keltastaviivaa ylitettävänä nopeus nousi just päälle 100.en kun mutkan takkaa tuli näkyviin skeida ohitin kaikki ja huomasin skeida kuskin oli kauluslaput ja kaikki mitalit pojalla,katoin perään niin syttyi jarruvalot ja pari sinistä takaikkunan ylänurkkiin,ensi teki mieli vetää penkissä päästetyt huiput 280 mittariin mutta sitten ajattelin ettei kait tuosta nyt tule kun puhuttelua korkeintaan kirj.varoitus koska meidän väliin jäi kumminkin yli 200m ajelin rauhallisesti ja jopa 20km jälkeen pääsivät rinnalle ja liputtivat tien sivuun.harvoin tapaa tämmöistä kaljupäistä posliinia joka haluaa näyttää kouluttamalleen nätille tyttö smurffiinalle miten motoristien kanssa pitää asiat esittää.kuittasin turhasta 400€ valtiolle(on kuulemma edullista kun sinä ei ole alvia)vieläkin vituttaa niin että vetää silmiä kieroon
crazy.gif

:dunno:no lapussa lukee vaarallinen ohitus vaikka mnun ja skeidan väliin jäi 4 sähkötolppaa eli 200m,mutta kun tämä polliisi sanoi että joutui jarruttamaan minun takia niin minä hölmö vastasin sille,että niin sitä liikenteessä joskus joutuu jarruja käyttämään(silloin luulin vielä selviäväni varoituksella) :tyhmäminä:ei pitäis aina laukoo mitä ensin mieleen pamahtaa,vieläkin ottaa päähän vaikka ammuin tänään hirvenkin ja nyt saunomisen ja kaatajaisten jälkeen aloin katella orggia ja palautu mieleen otampa lissää
033102beer_1_prv.gif

joka sai ajettua vain karvan yli 4000 km. Jotenkin vain "ei napannut" niin kuin joskus ennen muinoin. Pitänee katsella vielä ensi suven mietteet ennen kuin miettii asiaa sen enemmän  
nixweiss.gif
nixweiss.gif
nixweiss.gif

Isänpäiväajeluun on hyvä päättää ajokausi. Kylläpä tuntui mukavalta; ei edes tullut kylmä ja kumpaakin vastaantuliljaa tuli moikattua...
062802moto_prv.gif

Eilen (14.11) tuli vielä työmatka päräytettyä mopolla. Illalla puol kymmenen aikaan ei ollut tiet vielä huurussa eikä turpa.  
biggrin.gif

Aamulla olikin sitten tiet jäässä. Kevveemmällä sitten....  
062802moto_prv.gif

Aamulla Keravalta Hesaan töihin, ei näkynyt .org-morotuksia tai muitakaan kelle voisi lapasta nostaa...
Muutama kotilokuski, jolle olisi voinut lapasen keskimmäistä osaa esitellä, oli mutta ainahan noita ruuhkassa riittää.

Olinko se minä kuka myöhästyi aikataulusta ja pääsi lähtemään kirkkonummelta motaria pitkin kohti lahtea vasta pimeän tullen??
Kylmä oli, minä se olin. Uusi pyörä taskussa, jotain positiivista.:thumbsup:

Olinko se minä joka heitti nurin tänään Virkkalassa, kyllä :(
Ajelin kahden auton takana 40 alueella ja pidin parin auton mittaista väliä, tasoristeyksen kohdalla sitten
päätä pyörittelen varmistaen ettei junaa tuu ja samassa huomaankin että edellä menijät vetäneet liinat kiinni.
Siinäpä sitte paniikissa jarruttelemaan metallisen tasoristeyksen päällä, pyörä nurin ja miltei auton perään :|

Oikea vilkku rikki, kate naarmuilla, tankkiin lontto ja se rupes vuotamaan saranoinnin kohdilta, pakoputken kiinnike vinoon, kypärässä hirveet jäljet (pari kk vanha R-PHA 10).

Kivaa oli, jep ;) No mutta pääasia kuitenkin, että ite säästyin naarmuilta ja kolhuilta.

Back