• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olettehan käyneet dynossa, pistäkää käyrät nettiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eetu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
CBR600 -01 ajettu 30tkm. Micronin slipari, powercommander ja suodatin. Eilen KX-Centerin dynojetin jarrussa.

Käyrät

Alempi käyrä ennen säätöjä mutta samat kamat kiinni ja ylempi sitten kun pyörä oli säädöissä.
SAE heppoja löytyi 102 kpl. Vertailun vuoksi niin uudesta R6:sta akran putkella irtosi 104 bhp samasta penkistä.
Nyt on huomattavasti parempi ajaa, Vastaa kaasuun paljon nopeammin ja sen huomaa varsinkin osakaasulla.
Mulla oli PCssä dynojetin eurokartta micronin putkelle mutta se oli aivan liian laihalla kuten näkyy kuvasta.
Suosittelen kyllä kaikille että käy säätämässä powercommanderin kuntoon.
Kauanko niillä pyörän säätämisessä meni? Ja oliko miten arvokas toimenpide??

Ohessa Busan käppyrät takarenkaalta:

Käppyrät

No niin, nyt rupee jo hiuksetkin tippumaan päästä.
sad_orig.gif

Tässä mun Kwaka vakiona http://www.mp-foorumi.com/gallery....cf4.jpg
Vähemmän vakio käyrä pitäisi saada lähipäivinä jakoon, kunhan mopo ehtii penkkiin.
Tässä tämä vähemmän vakio käyrä sitten ompi
http://www.mp-foorumi.com/gallery....293.jpg

Täältä löytyy toisen klassisen 750:sen käyrä. Nämä siis pelkällä Micronin sliparilla varustettuna muuten kaikki vakiota jopa ilmanputsari
biggrin.gif
Käyrien erot johtuvat siitä, että mennessä pyörä kävi jonkin verran rikkaalla. No jos kaikki suunnitelmat ja viritykset menee putkeen, niin ens kesään mennessä haetaan sitten uudet paprut
062802jumpie_prv.gif

eilen vihdoin sain mopon kärrättyä penkkiin. kuvaakin koitin ottaa mutta ei kännykkäkamerasta saa mitään selvää. laitan kuitenkin huonon kuvan tuonne signatuuri linkkiin.
measured by solon mopo ja pyörä on the MJP 2000 dyno.

takarenkaalta.
maxhp 138,10
maxnm 119,72
maxrpm 10594
STP corr.f. 1,055

käyrä loikkii hullun lailla ja mun lyttyyn kanttarinreunaan ajettu täysputki tappaa ylätehon mutta kyllä tämä tästä yli sen maagisen 140hpn menee
mikän mopon tehot nuo ovat?

143.36 Hp
104.99 Nm takikselta

-04 ZX-9R Devilin OVO Race carbooni putkella + K&N ilmafiltteri ja Dynojetin suuttimet. Saas nähdä miten käppyrä muuttuu syttypyörän asennuksen jälkeen.. Ja mittauspaikkana Salon Mopo ja Pyörä.

todella epäselvä kuva

Korpiaholla tuli käytyä.

FZS600 '03, slipari ja K&N filsu.
86,51 hevoista ja vääntöä oli 61,65Nm.

Tehdas lupaa 95 hepoa koneesta.

No, oli siellä joku vakio FZS ollut penkissä ja sille tuli 75hv.

Tossa kuva jos joku saa selvää
http://predator.bikepics.com/pics/yamaha-fazer-03-bikepics-204633.jpg
Kappas! Oletko pyörän vaihtanut ?
cool.gif

Käyrästä päätellen fazerisi teho on pari-kolme hevosta vakiota parempi. Tuo käyrä on takarenkaalta mitattu teho.

Terv. ULoop

Korpiaholla tuli käytyä.

FZS600 '03, slipari ja K&N filsu.
86,51 hevoista ja vääntöä oli 61,65Nm.

Tehdas lupaa 95 hepoa koneesta.

No, oli siellä joku vakio FZS ollut penkissä ja sille tuli 75hv.

Tossa kuva jos joku saa selvää
http://goldwing.bikepics.net/yamaha-fazer-03-bikepics-204633.jpg
Kappas! Oletko pyörän vaihtanut ?  
cool.gif

Käyrästä päätellen fazerisi teho on pari-kolme hevosta vakiota parempi. Tuo käyrä on takarenkaalta mitattu teho.

Terv. ULoop
No en oo vaihtanut.

Onhan se pari-kolme heppaakin jo jotain ja mun mielestä toi vääntökäyrän muoto on aika hyvä.

On tainnut se 75hv:n vakiofazeri olla aika tukkoinen, en minä ainakaan usko että slipari+filsu tois 11 heppaa.

Tossa olis vakiosta, vihreet käyrät
grafFZS600.gif

Noni, mulla meni siis kellot ja veljekset sekaisin.

Vaikkei noilla kilkkeillä kauheasti teho nousisikaan, niin monesti saa kierrosalueen teho- ja väntökuopat tasoitettua. On silti ollut aika nuhainen se vakiopeli. Yksilöero + vääränlainen sisäänajo, veikkaan.
Vääntömomentista oon ihan ylpeä, nyt tulee renkaalta enemmän (61,65Nm@8000 vs 61,2Nm@9500) ku tehdas lupaa koneesta, tosin 1500 kierrosta alempana. Teho kun on väännön ja kierrosluvun funktio niin vois kummastuttaa miksei se oo noin paljon noussut. Paitti että vääntöhuipun kierrosten lasku sen selittää.

Jaahas, herätelläänpä nyt tätä topiccia näin kevään kynnyksellä
smile_org.gif

Elikkä -03 R1:en vakiopilli sai väistyä ja tilalle tuli Arrowin kokoputki + PC3usb, BMC filsu ja velocity stackit.
Viime viikolla kävi laite KX-centerin paljon kehutussa penkissä ja ainakin käyrien perusteella näyttää ihan lupaavalta
-> käppyrä

Eli 144Hp ja 103,5Nm takarinkulalta.
Varsinkin vääntökäyrästä tuli oikeinkin näppärä.

Vakiona ei penkitetty, joten tehonnoususta ei ole tietoa. Ainakin ääniosasto tuli kerralla kuntoon
biggrin.gif

Sais kesä jo minun puolesta tulla
062802moto_prv.gif

Back