Tervehdys kaikille ja varsinkin mahdollisen K1200S pyörän ostajalle.
Omistan sitä kokemusta, koska ole ajanut tälläisellä ässällä vuodesta 2010 alkaen.
Itse 97000 kilsaa. Pyörässä niitä on 127000 km. Kaikki perushuollot on tehty ja korjattukin joitain vikoja. Onhan laite jo 14 vuotta vanhakin ja käytössä ollut koko ajan. Seikkaillut olen Norjassa ja Euroopassa monta reissua sekä tietenkin Suomen maassa. Mahtava ja nopea vääntävä matkapyörä. Monessako sport touring pyörässä on kardaani, erittäin simppeli. Ei tarvii rasvailla ketjuja ja vaihtaa niitä...
Omassani kardaani on huollettu ja ei ole vielä porsinut. Perälaakerit vaihdatin 2018 kilsamäärän takia, voi luottaa matkanteossa. Italiaan on matka tulevana kesänä.
Kytkimen vaihdatin 2018 täyshuollon yhteydessä, kytkinkorin jouset äänsi. Tyyppivika, ääni ei haittaa ajoa. Tyhjäkäynnillä äänteli.
Bensatankin bensa anturi on vaihdettu 5 kertaa, mutta viimeisin on toiminut jo kolmatta vuotta. Toivottavasti pelaa pyörän loppuun asti.
Abs servojarruissa ei ole ollut mitään vikaa. Vaikka niitä moititaan. Erittäin tehokkaat tehostetut abs jarrut. Hankala ajaa muiden pyörillä kun tuntuu ettei niissä ole jarruja ollenkaan. Heh.
Kaiken kaikkiaan tykkään pyörästä. Ei ole Esa sähköistä alustaa, mutta tää alusta toimii mulle oikein hyvin. Yksin matkailen muutenkin. Tunnustan sen, että 1300 mallin ecu toimii paremmin, alakierroksilla ei rytkytä alle 2000 r/min. Mutta oikealla vaihteenvalinnalla pärjään.
Jos vaihdan niin kardaani olla pitää. Se olisi 2015 vuoden motorsport K1300S jos vaihtaa rupean. Siinä on viimeinen tätä mallisarjaa.
Olen satavarma, että joka eka kerran ässää tai r mallia testaa niin varmasti tykkää. Näin on käynyt monelle kaverilleni kun ovat testanneet mun pyörää.