JarmoB sanoi:Olen pahoillani jos olen loukannut epäilemällä että bemarin boxerissa voisi olla jotain vikaa. Pidän jatkossa kokeiluni pelkästään omana tietonani.
Älä pienistä suutu. Täällä on moni joka kiinnostuneena seuraa asiallista keskustelua.
Mulla on kanssa R1100S, toisin ei singletulppakannella. Saman tapaisia oireita on siinäkin, sitä on vaikea saada täydelliseen säätöön. Joskus 30tkm sitten säätö oli helpompi. Kyselin ja ihmettelin aikoinaan asiaa erään moottori&ruisku spesialistin kanssa ja hän totesi, että yksi syy on että moottorit ja ruisku viritetään toimimaan uutena, jolloin kone on kireä, paikat jämptit ja toleranssit pienemmät. Ajankanssa kone norjistuu, jolloin säätäminen menee vaikeammaksi, etenkin kapeakaista lambda-ohjatuissa. Kuulemma nykyaikaisemmissa ruiskuissa koneen kuluminen/norjistumien osataan ottaa huomioon, mutta tämän generaation puimurit ovat vielä 'tyhmiä' ruiskuja.
Mene ja tiedä pitääkö 'gurun' puheet paikkansa? Mutta joka tapauksessa pientä nypytystä tuossa mun mopossa on enemmän kuin nuorena, mutta kaikkeen tottuu.
Kesää odottaessa.

Asentoanturin speksit löytyy täältä: