• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nouseeko lapanen kevarille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Squirrel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Nouseeko lapanen kevarille? -

• Aina

Ääniä: 1 50,0%
  • Sillointällöin fiiliksen mukaan

Ääniä: 0 0,0%
  • Joskus vahingossa

• Tervehdin takaisin jos minua tervehditään

Ääniä: 1 50,0%
  • En koskaan

• Olen itse kevarikuski ja tervehdin muita aina

• Olen itse kevarikuski ja tervehdin muita silloin tällöin

• Olen itse kevarikuski ja tervehdin joskus vahingossa

• Olen itse kevarikuski ja tervehdin takaisin jos minua tervehditään

• Olen itse kevarikuski enkä tervehdi koskaan

• Ääniä yhteensä
    2
Tottakai, eihän ne muuten opi ikinä tervehtimään
tounge.gif

Toisinaan on kyllä vaikea tietää, mikä on mopo ja mikä kevari...
Mutta ei se mopoilijan tervehtiminenkään pahasta ole, monesta tulee motoristi jatkossa  
062802moto_prv.gif

Itse morjestin kevarilla aina kun muistin. Varsinkin alkuun kun oli pyörän sarviin ensi kertaa päässyt oli niin innoissaan ettei kiinnittänyt muihin tien kulkijoihin sen suurempaa huomiota. Tästä syystä uskon kevaristien jättävän moikkailun vähemmälle. Saman ilmiön olen huomannut itsessäni kevään ensimmäisillä lenkeillä. Myös rekalla silloin tällöin ajaessa täytyy "opetella" vastaan tulijoille moikkailu

Isolla pyörällä tulee morjesteltua kevareita samoin kun muita kaksi pyöräisiä.
Hehheh, tästä tulikin mieleeni hieman OT-juttu, mutta ketjun aloittajana otan oikeuden kertoa. Olen vasta aloitteleva motoristi, viime kesänä eka mopo <3! Ja tuo muille motoristeille moikkaaminen kyllä meni heti selkärankaan kun ensimmäisistä ajokerroista tunsi kuuluvansa tähän "joukkoon", jotka moikkaavat toisilleen vaikkeivat edes tunne...
Iskostui jopa vähän liian hyvin, monta kertaa huomasin moikkaavani motoristia myös kotiloa ajaessa...  
biggrin.gif
Itseä kyllä aina nauratti ja pelkääjänpaikalla istuva saattoi hieman ihmetellä, että mitä mä huidon...  
blush.gif

Kyllähän niitä tulee tervehdittyä. Joskus sekoittaa mopoon, eikä aina siksi tule tervehdittyä. Mut on aivan sama onko se mopo, kevari vai isopyörä kun morjestaa niin aina morjestan takaisin. Joskus kyllä nostan tassua mopoillekkin ja pojat innoissaan moikkailee takaisin
biggrin.gif

Toki moikkaan.
Mä siinä äkkiseltään edes erota mikä on mikäkin ja välillä moposkootteritkin tulee moikattua.

Hehheh, tästä tulikin mieleeni hieman OT-juttu, mutta ketjun aloittajana otan oikeuden kertoa. Olen vasta aloitteleva motoristi, viime kesänä eka mopo <3! Ja tuo muille motoristeille moikkaaminen kyllä meni heti selkärankaan kun ensimmäisistä ajokerroista tunsi kuuluvansa tähän "joukkoon", jotka moikkaavat toisilleen vaikkeivat edes tunne...
Iskostui jopa vähän liian hyvin, monta kertaa huomasin moikkaavani motoristia myös kotiloa ajaessa...
biggrin.gif
Itseä kyllä aina nauratti ja pelkääjänpaikalla istuva saattoi hieman ihmetellä, että mitä mä huidon...
blush.gif
Heh, tuttu juttu. Ite meinannu siitä kotilon pelkääjänpaikaltaki heilutella
biggrin.gif
Ei tarvinnu muuten ite opetella tohon morjestamistapaan kun ajotunnilla kuulu radiosta opettajan ääni "Noniin, sieltä tulee moottoripyörä vastaan, morjestappas sitä"
biggrin.gif

Nousee lapanen. Pikkupojille voi nostaa välillä vaikka rengastakin, kuitenkin sitä ovat aina vailla...  
biggrin.gif

Lapanen pystyssä aina kun se liikennetilanne huomioiden on mahdollista. Muuten sit ainakin niskan notkistaminen risteystilanteissa..
biggrin.gif

Onko harlikat kevareita?niillähän ei ikinä nouse?Käsi
tounge.gif

Minä morjestan kaikille,erityisesti AIXAM mopoautokuskeille,ne vasta on kovia jätkiä
bowdown.gif
niille vilkutan molemmilla käsillä ja joskus jopa tööttään mennessäni,ja joskus tekisi mieli kiilata ne ojaan
smile_org.gif

tokihan lapasta nostan jos kevarikuski tervehtii ensin, ja useasti olen kyllä itse se joka morjenstaa ekana
cool.gif
Harmi vain että eivät kaikki viitsi/kehtaa/uskalla/halua tervehtiä takaisin
nixweiss.gif

Eipä noita vastaantulevia kaks pyöräsiä ole paljon alettu erottelemaan.
Mutta joskus kun ihan selvästi näkee, et se on piikki kun tulee vastaan, ni morjestan kyllä ensin (kun muistaa omista piikki ajoista, kuin mageeta se oli kun isosta moposta moikattiin) ja usein siihen vastataan aika ilosinkin huiskautuksin
smile_org.gif

Parasta oli kuitenkin tänä kesänä n. 40-50 mopon (siis MOPON) teinijengi joka tuli vastaan ihan tässä kotinurkilla. Jokainen oli lapanen pystyssä jo kaukaa ja kylläpäs tuli vanhalle akalle hyvä mieli  
biggrin.gif

Pakko vastata että fiiliksen mukaan. Aloin sitä ihan oikeasti viime kesänä miettiä että miksi en morjestaisi ? Itsekin samassa tilanteessa aikoinaan ollut ja maasta se pienikin ponnistaa.

Uudenvuodenlupauksena nostan ensi kesänä lapaa kaikille kevarikuskeille
buttrock.gif

Itsellä kevari vielä tällä hetkellä ja sitä luullaan aina isommaksi mitä se oikeasti on. Kun katsovat nii voisi vannoa sen olevan isompi mutta kun näkevät kuskin nii alkaa arveluttaa immeisii....  
wink.gif
 Aina nostan kättä kaikille kuskeille missä tahansa ajotilanteessa jos vaan huomaan, vaikka eivät takas morjesta, ja joskus on mopoillekki tullu nostettua ku näyttäneet vähä kauempaa kyykyltä...  
tounge.gif

062802moto_prv.gif

Mopoille en nosta lapasta ainakaan tarkoituksella, ellen tunne sitä.

Aina lapasta pystyyn jos vain huomaan kaksipyöräisen tulevan vastaan,välillä tulee moikattua mopoillekin
biggrin.gif

Back