• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nouseeko lapanen kevarille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Squirrel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Nouseeko lapanen kevarille? -

• Aina

Ääniä: 1 50,0%
  • Sillointällöin fiiliksen mukaan

Ääniä: 0 0,0%
  • Joskus vahingossa

• Tervehdin takaisin jos minua tervehditään

Ääniä: 1 50,0%
  • En koskaan

• Olen itse kevarikuski ja tervehdin muita aina

• Olen itse kevarikuski ja tervehdin muita silloin tällöin

• Olen itse kevarikuski ja tervehdin joskus vahingossa

• Olen itse kevarikuski ja tervehdin takaisin jos minua tervehditään

• Olen itse kevarikuski enkä tervehdi koskaan

• Ääniä yhteensä
    2
Moikkaan kyllä, mutta tärkeintä on moikata niitä pikkukundeja siellä tien varressa, niinhän niistä tulee uusia motoristeja.
smile_org.gif

-eeko

Kevarihan on vain jonkinlainen byrokratian keinotekoinen raja "pikkupyöriin" ja "isoihin". Yhtähyvinhän se voisi olla joku muu kuutiotilavuuskin tai ei rajaa ollenkaan
nixweiss.gif
Joten kyllä morjestan kaikkia, kevarikuskit vaan ei aina vastaa. Niin kuin muutkin on sanoneet, joskus on tosi vaikea erottaa kuussatasta kevarista, eikä sillä ole väliäkään. Toivottavasti kevarikuskeistakin tulee joskus "oikeita" motoristeja.
sport05.gif

kyllä sitä tulee morjestettua kevareillekin.itsekin kun niillä aloitteli sillon vuonna yks ja kaks niin hyvältä se tuntu kun isotkin morjesteli vastaan tullessa.
buttrock.gif

Muutenkin hyvä meininki osalla noista 16-v kevari jampoista. Osa treenaa todella ahkerasti ja kovaa pyöränsä hallintaa. Löytyyhän noilta parkkipaikoilta noita pikku jeppejä, joilla on pyörä hanskassa paremmin kuin suurella osalla normi motoristeista ikinä.  
thumbs-up.gif

Olen itse kevarikuski ja tervehdin muita aina, vaikka olen yli viisikymppinen. Tai no, tervehdin muita aina jos muistan.
tounge.gif

Kuinkahan moni muu kuin minä ajaa edelleen samalla kevarilla jolla ajoi ollessaan kevari-iässä?
wink.gif

Mopopojat on mopopoikia.. mutta kyllä sitä niillekin aina välillä nolona moikkailee  
smile_org.gif

Kevareille joo, mutta jostain syystä aika harvan käsi heilahtaa takaisin, eikö ne oo vielä oppineet tavoille...?

ujoutta se vaan vielä on
biggrin.gif
tai sitä ettei halua kuin moikata vain tietyille luokille, esim kyykyt vain kyykyille, customit customeille ja piikit piikeille...??
omg.gif

Aina
smile_org.gif
Kiitos kaikille jotka ''kehtaavat'' meikäläisellekkin tassua nostella vaikka vanhalla TZR:n piikillä ajelen
smile_org.gif

Vastasin että morjestan kun mulle morjestetaan. Mutta kyllä sitä silloin tällöin tulee morjestettua jopa mopolle (vaikka siis ei morjestaisi minulle)
thumbs-up.gif

Yleensä morjestelen kaikkia 2-pyöräisiä mitä vastaan tulee tien päällä,pyörätielle en pyri erityisesti vilkuilemaan.Fiilispohjalta joskus voi jäädä moikkaamati,eikä aina huonos paikas tule välttämättä moikkailtua.Kaikille ei tunnu morjenstelu olevan tuttua,varsinkaan mopo-tai kevarikuskeille.Ehkä oppivat,ehkä eivät...

Morjestan kaikkia vastaantulijoita, mitä tuosta erittelemään kuka milläkin liikkuu.
Siehän sälli olet... Paree hommata irtoraaja huiskimaan KAIKKEA mikä tulee vastaan  
baaa.gif
Oikeassa olet, kun se nykyisin tuntuu taas alkavan tämä kunnon tervehtimiskeskustelu, siis kevät tulossa.

Ketä saa ja pitää motoristin tervehtiä, näyttää olevan aina yhtä vaikeaa. Kevarikuskit.... joku oli erehtynyt tervehtimään, kun oli luullut isommaksi pyöräksi. Harrikka miehet.... voi erehtyä luulemaan Viragoa Harriksi. No entäs mopoilijat..... voi erehtyä luulemaan piikiksi. Josko kohta vain punaisia moottoripyörän kuskeja tervehditään, no meneehän se kevään odotus näinkin, kunnes tulee eka ajokelit, silloin tervehtimiskeskustelu karkaa "käsistä".  Kiva keskustelu, kunhan ei vain tulee elämää suurempi elämys.

Olen tehnyt oman ratkaisuni, tervehdin kaikkia, siis aivan oikein kaikka, samanlaisia tienkäyttäjiä ne autoilijat, polkupyöräilijät ja kävelijtkin on. Lapa on koko ajan pystyssä, ei voi kukaan kirjoittaa että taas tuli Harrikkamies eikä tervehtynyt.

-h

syFiiliksen mukaan nousee.
Kerran on pitäny nostaa polkuautollekki kun oli kossi niin terhakkaana lapanen pystyssä tien laidassa
smile_org.gif

Käsi nousee kaikille motoristeille kaupunkialueen ulkopuolella, enkä jää odottelemaan moikkaako se vastaantulija ensin.

Loppujen lopuks tässähän on kyse kohteliaisuudesta. Tuskin kukaan stressaa kaupassa käyntiäkään, kun sitä kassaa on kohteliasta tervehtiä. Vai myöntääkö joku menneensä kauppaan paita päällä, jossa lukee "Mulla on jo ystävä, älä tervehdi minua" ja näyttävänsä keskaria vastauksena kassatädin hyvän päivän toivotukseen.
tounge.gif

Moikkaan takaisin ja itsekin kyllä ensin jos olen varma että kyse on kevarista eikä moposta. Nykyään ei nimittäin aina näe puusilmällä eroa. Jos joka mopolle moikkaa, niin seuraavaksi sitten mopoautoille ja sitten traktoreille, lyhtypylväille, postilaatikoille...

Moikataan joo!!
062802jumpie_prv.gif
 Tosiaan tuntuu että kevarikuskit eivät aina viitsi / kehtaa moikata takaisin.

Back