• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Norjan reissu kesä-heinäkuussa 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Webbis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ookkei, eli aika klo 12.30 ja paikkana vaikkapa se matkailukortteli mikä siellä on.. Ja sieltä vaikka osastona se peter pan maailma
smile_org.gif
!! Ainaki pitäs kaikkien muistaa!
Käviskös se?

EDIT:Aika

Matkailukorttelissa TouringFinlandian osastolla kovasti kuvia, filmejä sekä infoa prätkällä ulkomailla matkaamisesta.
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
TFMK

Asia ei ollukkaan vielä niin pihvi
biggrin.gif
!

Eli siis ehdotuksena tuli vielä tällänen paikka.

Mitäs mieltä piipu?

Ja ajaksi tasan klo 12.00!

Käviskös tällänen?

Pari linkkivinkkiä, vaikka todennäköisesti ovatkin jo olleet esillä aiemminkin ja monta kertaa.

RoadMC tarjoilee korkeatasoista videota mm. norjan reiteiltä. Yleistä tietoa esim nopeusrajoituksista. Tulee näköjään helposti vauhdinhurma kalliiksi!

Norske turistveger. Ilmeisen otolliset kohteet yhdellä sivulla helposti karttoineen ja kuvineen päivineen.

Ainiin, itsekin olen tulossa messuille lauantaina, joten jos vaan ehdin, niin tulen sanomaan porukoille päivää. Pistäkääpä neilikka rintaan
smile_org.gif

Kiitoksii jussi vinkistä, onhan nuitaki tullu kuolattuu jo
smile_org.gif
!
Ei varmaan montaa saittia norjasta enää löydy mitä ei ois tullu tutkailtua
smile_org.gif
!

Saa nähdä miten me toisemme sieltö löydetää ku siellä voi tosiaa olla muitaki.. Kai sitä etsivä löytää
smile_org.gif

Noissa isojussin pistämissä linkeissä on kyl niin komeita maisemia et täytyy kyl sanoo että muutamissa noista on kyl ihan pakko käydä!!

ootteko piipu ja timberline tutustuneet?

Joo paikat näytti tosi hienoilta. Kyllä alkoi mieli maantielle ja pahasti. Mitähän nuo messut viikon päästä saakaan aikaan mielentilassa. Pakko jättää masteri kotiin ettei tuuuutta mopoa mukaan
biggrin.gif

Mutta mites tällainen aloitteleva motoristi pärjää noissa reissuissa. Viime vuonna tuli päälle 15000 km ajettua, mutta siinäpä ne ajot sitten onkin.
Nopuus rajoitukset kuulemma pitänee ottaa tosissaan tuolla... ovat aika ankaria rangaistuksissaan kuulemma.
Paljon muitakin kysymyksiä heräsi... niistä sitten lisää messuilla.

No mullakin lähtee nyt toinen kokonainen kausi prätkän kanssa, viime vuotta ei oikein voi laskee ku ostin pyörän vasta syksyllä ja montaa tonnia ei tullu ajeltua. Eli kilometrejä mulla on aikalailla samoissa ku sulla, mut kyllä mä luulen, ettei onkelmia pitäs tulla.
Joo tuolla ollaan ilmeisen tarkkoja noista nopeuksista, eli niitä pitää noudatella. Muita erikoisempia liikennesäädöksiä tuolla ei ilmeisesti sit olekkaan.
Kyselin omat liikennevakuutukseni eilen,että niiden pitäs olla ainaki kunnossa meidän osalta.

Ollaan pikkuhiljaa alettu hankkimaan kaikenlaista matkatavaraa mitä ei vielä oo niin tuota reissua varten. Esim, lämpökerrastoa,telttaa, kunnon makuupusseja jne jne.

Tuolta messuilta ois sit tarkotus vähä bongailla vielä ajokamppeita ja miksei muutaki hyödyllistä ja vähemmän hyödyllistä tavaraa
biggrin.gif

Hyvä että porukassa on kokemus samaa tasoa niin ei tule ongelmia siitä, mutta tuo teltta majoitus ei oikein oo mun juttu. Juttelin tuossa kaverin kanssa joka oli norjassa pari kesää sitten ja muistasin että sanoi ettei viettänyt yhtään yötä teltassa
nixweiss.gif
... Kun eimitään ylimääräistä oikeen halua ja ei oikeeen mahdukkaan kyytiin.
Onkohan jollain Norjaa kiertäneellä ajatusta siitä telttajutusta ??

Me aateltiin kyllä että se teltta otetaa kyytiin. Jos on semmosia kelejä että voi nukkua teltassa ni sit nukkuu, mut jos tulee vettä ja pitää saada kamat kuivumaan ni sitte ilman muuta kattoa päänpäälle.

Tosin jos vaikka neljän hengen mökinki ottais niin tosi edullisesti noita sai, ei siinä tulis naamaa kohti ku alle 20€ ja useimmissa aika reilusti vielä.

Pitää sitä tässä nyt suunnitella kyl vielä, et millä meiningillä ja näkeehän sen sitte että paljon tässä tulee itelle tavaraa mukaan,että onko mahollista edes ottaa. Makuupussit kylläkin, niin säästää sit liinavaatemaksut mitä mökeissä on.

Minulla vaan on sallainen muistikuva että Norjassa on tosiaan mökkejä todella paljon, ja hinnat ihan ok. Mutta katsellaan ja kuunnellaan viisaampia näissäkin asioissa.
Mutta ei tuo Norjan reissu kuitenkaan mikään avaruusmatka ole. Kyllä siellä varmastii pärjää ihan kuin suomessakin.

muaki kiinostais ottaa pelkkä reppu ja makuupussi en haluis kauheesti raahata kamaa....mut leirintä aluiella voi olla teltalla sekä mökissä.....ei täst turhaa stressiä kannata ottaa,....jutellaa messuilla enemmän....webbis sä voisit päättää kellon ajan ja paikan ...ni me totellaa sua.....paitsi timppa joka kumminki makaa salomoneilla koomassa ainaki kolmeen asti..
biggrin.gif

Sovitaanpa sitten niin kuin tuo timppa ehdotti, eli timppaa lainaten "eteläisen sisäänkäynnin lähellä olevaa ikkunan tienoota, siinä heti ylänarikasta vasempaan ja klo 12.00"

Kartta ja aika on vielä tuossa ensimmäisessä viestissä, joten kuka tahansa tervetuloa paikalle ilmoittumattakin, jos reissu kiinnostaa
smile_org.gif
!

Pitää suunnitella ensin se reitti, sitte katella missä alueella suunnilleen majoituttas ja sitte katella ne majapaikat sen mukaan et siellä on hyvii mökkikyliä..TAI sitten katotaan ensin noi mökit ja niiden mukaan vähä suunnitellaan reittiä..

Jos teillä ei toimi messengerit, niin voitas jatkossa sit käyttää hyväksemme vaik tuota orgin chattia? Helpompaa sit pähkäillä siellä ku näin, eiköstä?

Norjassa on mahdollista nukkua katon alla lähes missä tahansa. Sieltä löytyy mökkejä, majataloja, vuokrattavia monta henkeä vetäviä huoneita kerrossänkyineen ihan perus omakotitalossa, mitä tahansa. Halpaa, kallista ja kaikkea siltä väliltä. Ei siitä kannata stressiä kantaa.

Se nyt vaan on kerta kaikkiaan hieno fiilis pystyttää teltta hieman sivummaksi tunturiin, tai mihin tahansa hienoon paikkaan, poissa pääväyliltä ja silloin kun huvittaa. Keitellä trangialla/nuotiolla pöperöä ja parit rommitotit päälle. Ainakin mulle se on vaan ihan puhdasta fiilistelyä ja vastapainoa toimistoarjelle. Pehmeäkätinen kaupunkilaispoika kun saa niin helposti kiksejä tällaisista asioista
smile_org.gif
Jos leirintäalueelle menee, niin sitten mökkiin.

muaki kiinostais ottaa pelkkä reppu ja makuupussi en haluis kauheesti raahata kamaa....mut leirintä aluiella voi olla teltalla sekä mökissä.....ei täst turhaa stressiä kannata ottaa,....jutellaa messuilla enemmän....webbis sä voisit päättää kellon ajan ja paikan ...ni me totellaa sua.....paitsi timppa joka kumminki makaa salomoneilla koomassa ainaki kolmeen asti..  
biggrin.gif
Mä en oo semmoinen kuin sä
biggrin.gif
. Mä käyttäydyn fiksusti aina vaikko joskus hiukan ottaisinkin.
Kyllä mä oon klo 12 paikanpäällä.

Se nyt vaan on kerta kaikkiaan hieno fiilis pystyttää teltta hieman sivummaksi tunturiin, tai mihin tahansa hienoon paikkaan, poissa pääväyliltä ja silloin kun huvittaa. Keitellä trangialla/nuotiolla pöperöä ja parit rommitotit päälle. Ainakin mulle se on vaan ihan puhdasta fiilistelyä ja vastapainoa toimistoarjelle....
JOVVAIIIIIIIIN ON !
sport05.gif

......Naaaaa, ISOJUSSILLE täten mcHUURTEEN ansioristi !

....Ettet osannu siis paremmin sanua tuota hommaa nuille !!!

th_MCauktyteUT.jpg

sport05.gif

Back