Nojoo...tähän minun mielipiteeni.
Ennen kun suomessa voitais nostaa nopeusrajoitukset, niin suomalaisten käyttäytyminen ja asenne liikenteessä pitäis muuttaa. Mä en TODELLAKAAN uskaltais lähteä moottoripyörällä motarille tällä hetkellä, kun ajattelee mikä asenne ihmisillä tuntuu olevan. Täytyy oppia huomioimaan muita, eikä ajatella omaa etua koko ajan, silloin korkeammat nopeudet voisivat olla jopa mahdollisia.
Toinen ongelma, suomen tiet ovat PEESTÄ! Jos ajelet esim hesan ja porvoon välillä 140, ainakin yhdessä kohdassa kulloon jälkeen(?) auto nousee ilmaan, koska siiinä on sen verran iso kuhmu tiellä. Sanotaan sitten että joku ajaa siihe, ja auto lähtee ilmaan. Moniko osaa rehellisesti sanoa että tietää miten tehdä kun ajoneuvo irtoaa tienpinnasta? Luulen että aika moni ei osaa. Ja nyt tarkoitan autoja, rätkä kun jostain syystä ei niiin helposti irtoa..en minä ainakaan ole onnistunut.
Se olisi suomessa niin hemmetin kallis toimenpide nostaa nopeusrajoja, että ei taida olla mahdollista. 80 > 100 ei ole niinkään mahdotonta, mutta motarien nopeudet vaatis aikamoista satsaamista paikoittain, ja jostain niitäkin rahoja olisi pakko vetää.
Olen kyllä sitä mieltä että nopeudet voisi nostaa, mutta em seikat vaikuttaa myöskin mielipiteeni. ...eli en usko että ne tulee nousemaan MONEEN vuoteen...ehkä paikoittain...
Tää ei tainnu tulla selväksi