• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nopean ryhmän kuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kriisi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kelpo sanoi:
Millä vaihteella jenki ajaa viimisen kurvin Alastarossa? 600 ja 1000cc kiinnostaa

Riippuu vähän moposta ja välityksistä. Rivikoneisilla kakkosella tai ykkösellä, mutta esim Kotarin RC8 kuulema irtoo sieltä kivasti kolmosella.

Nitrous sanoi:
Riippuu vähän moposta ja välityksistä. Rivikoneisilla kakkosella tai ykkösellä, mutta esim Kotarin RC8 kuulema irtoo sieltä kivasti kolmosella.

RC8 alla ja kolmosta pienempää ei tarvi käyttää missään. Tosin välimallin kuski ollaankin, vaikka aika nyt hyvin riittääkin nopeaan ryhmään tolla vanhalla malmikasalla.

Viimeksi muokattu:
scuuba sanoi:
Lisäksi kun yksilöitä on moneen junaan, joillakin on neurologisia ongelmia (esim asperger), mielenterveysongelmia, persoonallisuushäiriöitä, luonnevikoja, jne mitä näitä kaikkia diagnooseja nyt löytyy. Niin koskaan ei tiedä miten joku tuntematon tai puolituttu, tai jopa ystäväksi luokiteltava henkilö käyttäytyy esim varikolla naamatusten, tai sitten eri nettipalstoilla viestitellessään. Jostain syystä tämä laiji on sellainen että se houkuttelee harrastajakseen kaikennäkösiä sekopäitä/ ainakin enemmän kuin mikään muu urheilulaji mitä olen tullut harrastaneeksi. Noh, eipä pääse liikaa tylsistymään siinäkään suhteessa.
Tällaiset kommentit ovat omiaan houkuttelemaan uusi harrastajia jalon harrastuksen pariin:thumbup:

Pet_M sanoi:
Tällaiset kommentit ovat omiaan houkuttelemaan uusi harrastajia jalon harrastuksen pariin:thumbup:

Onneksi paikan päällä varikolla on hieman letkeämpi meininki kuin tätä foorumia lukiessa voisi olettaa. :thumbup: Ja pahoittelut, olen näköjään väärässä ryhmässä, eihän mulla riitä vauhti tänne. :sad3:

Nyt kun täällä on päästy asian ytimeen niin en malta myöskään olla kommentoimatta.

Ostin siis viime kesänä 20v vanhan cbr:n ja torista halvat ajokamat ja päätin toteuttaa haaveeni ja kokeilla prätkää radalla.

Kysyin neuvoja tyypiltä johon törmäsin ja tiesin hänen harrastaneen ratahommia, hänen ensimmäinen neuvo oli välttää orgin päiviä joille olin suunnitellut meneväni.

Kävin muiden järjestäjien päivillä ja varikolla tosiaan on ollut hieno ilmapiiri lukuunottamatta yhtä tapausta joka orgin huppari päällä tuli naureskelemaan mun kalustolle.

Ps: ensi kesän tavoite on ajaa nopean ryhmän aikoja, siksi mä tännekkin eksyin mutta ei varmaan olisi kannattanut 😁

Mitäpä sitä suotta omia mielipiteitä hankkimaan, kun ne saa valmiina ja ilmaiseksi joltain puolitutulta? :)

Epäilen viestiä trolliksi. Miksi kukaan naureskelisi vanhalle cebarille, ja orggilaiset eivät edes hymyile. Sitä paitsi vanhat cebarit ovat hienoja ja huokeita.

Nyt nimiä, niin erotetaan se!

Täällä otetaan asiat vakavasti. Riittää jos ajajakokouksen aikana pieraisee äänekkäästi, niin ajot loppuu siihen.

Marcus84 sanoi:
, hänen ensimmäinen neuvo oli välttää orgin päiviä joille olin suunnitellut meneväni. 
Kysyitkö syytä tälle mielipiteelle?

Ainoat syyt minkä voisin keksiä ettei orgin päiville kannata mennä on
- se että olet sm sarjan kärkikuski ja nopea ryhmä on tällöin sama kuin pujottelurata ettei ehjiä kierroksia saa kunnolla
- se että olet niin surkea kuski ettet kehtaa näyttää sitä julkisesti

Mitään muuta syytä en oikeasti keksi. Orgin päivillä saa aina apua vaivaan kuin vaivaan kun vain menee kysymään, kertaakaan en ole töykeää kohtelua saanut.

Jos jokin syy miksi ei menisi pitää löytää, niin luultavasti ruuhkaisimmat päivät. Eikä tarvitse olla nopein vaan ryhmänsä nopeimpia, niin välillä voi ahdistaa.

Sippe sanoi:
Jos jokin syy miksi ei menisi pitää löytää, niin luultavasti ruuhkaisimmat päivät. Eikä tarvitse olla nopein vaan ryhmänsä nopeimpia, niin välillä voi ahdistaa.
Eikä ruuhkaisilla päivilläkään ole ruuhkaa kuin tyyliin klo 15 asti tms jonka jälkeen ihmiset lähtee jo pois jonka jälkeen radalla on enemmän tilaa

Marcus84 sanoi:
Kysyin neuvoja tyypiltä johon törmäsin ja tiesin hänen harrastaneen ratahommia, hänen ensimmäinen neuvo oli välttää orgin päiviä joille olin suunnitellut meneväni.

Kävin muiden järjestäjien päivillä ja varikolla tosiaan on ollut hieno ilmapiiri lukuunottamatta yhtä tapausta joka orgin huppari päällä tuli naureskelemaan mun kalustolle.
Kaikkien järjästävien tahojen, ei pelkästään orgin, sekaan mahtuu erityyppisiä peräreikiä, jokaisella kun kuitenkin on se omansa.
Ja sitten kun kaksi täysin erityyppistä peräreikää sattuu naamatusten varikolle, niin soppa onkin valmis.

Sen 12 vuotta mitä radalla ja varikolla kävin putkeen, niin suurin piirtein samat naamat siellä viihtyy, oli järjestävä taho sitten mikä tahansa.

Oikeastaan ainoa ero on järjestelyjen sääntöjen hienosäätö ja/tai joustavuus. Ts järjestelytkin on pääpiirteittäin samat, ja vain joissakin yksityskohdissa on selkeitä eroja.

Yksi mukava asia kaikissa orgin päivissä on se että lanssi on AINA paikalla. Vaikkei sattuisi mitään ni se luo turvallista oloa pelkästään tietää että tarvittaessa apu on minuuttien päässä.

Tossa viime kesänä yksillä ratapäivillä jäin lopussa yksin radalle ni suoraan sanoen pikkasen jännitti lähtee just yrittää ennätystä tekemään uusilla renkailla ku sit jos jotain sattuisi ni ei ole ketään paikalla :D

Re: Nopean ryhmän kuskit

JMH sanoi:
Epäilen viestiä trolliksi. Miksi kukaan naureskelisi vanhalle cebarille, ja orggilaiset eivät edes hymyile. Sitä paitsi vanhat cebarit ovat hienoja ja huokeita.
.

Pitäis naureskella meidän kouluttajillekin kun nekin ajaa vanhoilla cebareilla...

Marcus84 sanoi:

Ps: ensi kesän tavoite on ajaa nopean ryhmän aikoja, siksi mä tännekkin eksyin mutta ei varmaan olisi kannattanut 

:thumbup:
Nih. Pahoitit sitten mieles jo ennen kuin kävit .org'n päivillä. Ja muiden päivillä oli leppoisampi tunnelma kuin .org'n päivillä millä et käynytkään:kääk:
Nyt et voi olla tosissas?

Marcus84 sanoi:
on ollut hieno ilmapiiri lukuunottamatta yhtä tapausta joka orgin huppari päällä tuli naureskelemaan mun kalustolle. 
Jos puen päälle vihreiden vaaliliivit ja ostan aseen ja käyn kellotornista ampumassa 10 ihmistä, tarkoittaako tämä sitä että tekemiseni edustaa vihreitä ja että tein tämän teon vihreiden periaatteiden pohjalta?

Vain koska hillopurkin ympärille on laitettu kirjan kannet ei tee hillopurkista kirjaa.

Ainoastaan se huppari tyyppi oli vähän tökerö, ja ratapäiville tulen osallistumaan sen mukaan missä ja milloin niitä järjestetään.

Päätin vain kertoa uuden harrastajan ensivaikutelman kun lähti tässä ketjussa toi muiden dissaaminen vähän lapasesta mielestäni.

Marcus84 sanoi:
Päätin vain kertoa uuden harrastajan ensivaikutelman kun lähti tässä ketjussa toi muiden dissaaminen vähän lapasesta mielestäni.

Antaa noitten kahden puupään paukuttaa päätään toisilleen, ei kannata siitä välittää muuten ku nauraa vieressä. :grin:

Kylläpäs täällä provosoidutaan helposti.

Se on vain niin, että seuraavassa hallituksen kokouksessa on perustettava komitea tämän hupparihemmon löytämiseksi. Karkottaa saatana kaikki asiakkaat. Vieläpä nopeimmasta päästä tirskumalla väärässä paikassa väärään aikaan. Kyseessä voi olla Touretten syndrooma, joten ehkä vastaisuudessa ennen jäsenyyden antamista on syytä pyytää lääkärintodistus.

Back