• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MT 09 Tracer Tekniikan Maailman 40 000 km käyttötestissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GSR600
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Takajousen vielä ymmärtää kun ne on vakiona keskimäärin kaikki vähän hepposia näissä budjettiluokan vehkeissä mutta moottori voisi olla kyllä kestävämpikin, tutkimuksiin vaan ja jammulta selityksiä odotellen. Onneksi on fjr joka ei vie edes öljyä :)

Ettei mene aivan mollivoittoiseksi, niin pari hyvää asiaa, maalipinta oli hyvä ja jarrupalat levyineen alkuperäiset 40tuhannessa. Tosin noissa kilsoissa motti jo syöpynyt alta, että eipä ne paljon lohduta.

seppo02 sanoi:
Takajousen vielä ymmärtää kun ne on vakiona keskimäärin kaikki vähän hepposia näissä budjettiluokan vehkeissä mutta moottori voisi olla kyllä kestävämpikin, tutkimuksiin vaan ja jammulta selityksiä odotellen. Onneksi on fjr joka ei vie edes öljyä :)

Sama täällä! Ja ajettu kohta kolme kertaa tuo 40 tkm rupeama...

Re: MT 09 Tracer Tekniikan Maailman 40 000 km käyttötestissä

Go-Za sanoi:
Ja toisekseen MP Maailma sai pari vuotta sitten Gessun koneen totaalisesti paskaksi ennen testin loppua... että kyllähän näitä sattuu!

Vesi-Gessusta meni vaihteen siirtäjän haarukka poikki. Se tietysti irrotti vaihteistosta rautaa joka öljyn mukana kiersi joka puolelle, saaden koneen aika huonoon kuntoon.

TripleTwin sanoi:
No millä osastolla tällaista pääsee ihmettelemään? Tuskin Yamahan kuitenkaan.

Tekniikan Mailman osastolla on Yamaha purettua esillä ja käyttötestikuljettajia voi siellä myös haastatella.

Mun naama ei punoita. 10k mittarissa ja eiköhän toi vielä ensi kesän jaksa laulaa.
Toi moottori on ollut jo ainakin kolme tai neljä vuotta tuotannossa. MT-09 vehkeessä siis ihan sama kone.
Luulisi että kilsoja on tullut aika monella vähintään tuon 40k verran.
Maailmalla ollut aika suosittu, ehkä niitä on levinnyt tai sitten ei. Kuukkeli varmaan kertoisi jos viitsii nähdä vaivaa.
Vähän kyllä ihmettelen että artikkelissa kehuivat pleksiä, se on oikeasti paska.
Ehkä lähes kaikki testaajat on olleet alle 165 pitkiä.
Turbulenssia löytyy vakiolla aika hyvn, riippumatta asennosta.
Yleensä tracerista jengi on valittanut alustaa, pleksiä ja istuinta.
Mulla toi laite saa virneen naamalle, se riittää.

kyseessä on uusi malli. Useimmat ajossa olevat pyörät ovat vielä sisäänajossa. Muutaman hassun tonnin ajettuna.

Itse asiassa 40 000 km on sekin vielä sisäänajoa...

rotanpaska sanoi:
Ettei mene aivan mollivoittoiseksi, niin pari hyvää asiaa, maalipinta oli hyvä ja jarrupalat levyineen alkuperäiset 40tuhannessa. Tosin noissa kilsoissa motti jo syöpynyt alta, että eipä ne paljon lohduta.

Toisaalta tuo alleviivaa sitä että mopoa on pidetty kestotestissä nätisti.. mitenkähän olisi käynyt jos olisi annettu hanaa isommin?
Paskaxi alle 10 tḱm? No onhan jammulla ollut ennenkin noita todella huonoja vehkeitä kuten TL 1000, joten ei suuri yllätys. Muistaakseni jopa "ikiliikkuja", jos nyt 100tkm kestävää matalaviritteistä 1300cc patarautavehjettä sellaiseksi sensaatioksi voi nimittää, FJRässä kardaanit paukkuvat suunnitteluvirheiden vuoksi, saati sitten noissa "halpiksissa". Japanin pyöräthän ovat Suomessa paljon kalliinpia suhteessa muihin kuin muualla, siksi "halpis" lainausmerkeissä. Sama ilmiö kuin muutamissa automerkeissä kuten tojo; kehitysmaissa tehty kehitysmaa-auto onkin lippalakeille "preemium" kunhan myyjä lupaa ilmaiset kumimatot eikä tinkaa hinnasta :D

TL oli Suzukin. Kardaani ei kuulu moottoripyörään, joten havahduttuaan akseli luonnollisesti yrittää poistua itselleen vieraasta ympäristöstä.

Näitä on valmistajalla kuin valmistajalla, paitsi Honda???

TM:n testit on jotenkin ihmeellisiä. Ainakin Yammun kohdalla.
Kuka muistaa FJR:n kestotestin? Kytkin sököksi, kardaani lämpenee voimakkaasti jne...
Kyseessä on kuitenkin yksi luotettavimmista laitteista maanpäällä.

" FJRässä kardaanit paukkuvat suunnitteluvirheiden vuoksi " en ole kuullut tai lukenut, että yhtään FJR:n kardaania olisi hajonnut missään, koskaan. ikinä!
ja TL 1000 oli Suzukin tuotos

O.L.M.I sanoi:
No onhan jammulla ollut ennenkin noita todella huonoja vehkeitä kuten TL 1000, joten ei suuri yllätys.

Ettei vaan olis toista japanilaista merkkiä.
Tietysti voi olla MT-9 maanantaikappale, jos on huonosta laadusta kyse niin eiköhän niitä tule pian ilmi.

TL oli Suzukin. Kardaani ei kuulu moottoripyörään, joten havahduttuaan akseli luonnollisesti yrittää poistua itselleen vieraasta ympäristöstä.

Näitä on valmistajalla kuin valmistajalla, paitsi Honda???

...ja Hondalla tulee 1200 VFR takaisinkutsua; kardaani (tai ainakin ristinivel) vaihtoon..
:D mistähän mä sen tiedän--

TiuSo sanoi:
...ja Hondalla tulee 1200 VFR takaisinkutsua; kardaani (tai ainakin ristinivel) vaihtoon..
:D mistähän mä sen tiedän--

No siinä meni sekin (Honda). Fiiatin kanssa ei tule tuollaisia yllätyksiä. Kaikki on odotettavissa.

MT:n yläkerran lahoaminen on kyllä aika mielenkiintoinen tapaus. Olikos tuossa, niin kuin muissa Yamahoissa, eka venojen tarkastus 40 tkm kohdalla?

Toisaalta tuo alleviivaa sitä että mopoa on pidetty kestotestissä nätisti.. mitenkähän olisi käynyt jos olisi annettu hanaa isommin?

Eli meinaat, että hanaa ei voi antaa jos mopoa pesee ja vahaa säännöllisesti? Omituinen ajattelumalli mun mielestä. Muutenkin oli kyllä faktat vähän hakusessa tossa sun viestissä.

Niin, suzukihan se olikin, muistin väärin :) Jarrupaloja ja levyjä tarkoitin enkä sitä vahausta. Mulla on jopa ollut jammu, ei huonoja muistoja vaikka parhaat liittyvätkin telttaan :D

Käyttötestistä otteita:
Iskunvaimentimen sylinterin sisäpinta on hoonaamaton, mistä johtuen männänrengas ei saa riittävää voitelua. Kitka johtaa renkaan kulumiseen.-->Lopuksi koko vaimennin levisi....

Minä en ole nähnyt vielä ainuttakaan hoonattua iskarin sisäpintaa ja ihmettelen myös miten öljyllä täytetyssä iskunvaimentimessa voi männänrengas kärsiä voitelun puutteesta.

micco sanoi:
Minä en ole nähnyt vielä ainuttakaan hoonattua iskarin sisäpintaa ja ihmettelen myös miten öljyllä täytetyssä iskunvaimentimessa voi männänrengas kärsiä voitelun puutteesta.

Sama pisti silmään, että tekniikan maailman tekniset faktat on paikkapaikoin hieman vaikeasti tulkittavia. Kai siellä on ollu huono koneistuspinta?

micco sanoi:

Kyllähän ainakin WP iskareissa on kovin sileä pinta sisäpinnoilla . Tiedä siitä onko hoonattu mutta eiköhän.

Vai uskoo joku vielä TM:n asiantuntemukseen, tyyliin tuo lelu ei ole mieleen niin silloin saa sikana kovaa kättä ja sitten ihmetellään autuas ilme naamalla kuis tuossa nyt tuolleen kävi.
Kyllä asiallinen sisäänajo ja lämmityskäyttö on tainnut unohtua.
Puolueettomana en ole tuon lehden testejä pitänyt juuri koskaan, siksi en ole tilannut enää muutamaan vuoteen sitä.
Tuo iskariasia on tosiaankin ns. budjettitason pyöriin tehty, harmillista mutta yleistä, yllättävää että valmistajat säästää tuommoisessa.

Back