• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MT-07. The dark side of Japan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaff
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
6fb9fed5dd0a3a4a20bda0a7cff00d0f.jpg
d941d78ea9bb3ce5f7da56ec7e6790be.jpg
80c58abe2e0f1b9b72a8bb931d9dbb88.jpg
c206fc4d435a682debb52df076583922.jpg

Yammun orkkis sporttipleksi. Helppo oli asentaa ja ei se niin rumakaan ollut. Ihan kehtaa jo 30 ikävuoden puolella ajella :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja huomattava muutos ajomukavuuteen. 179 senttisellä ei paukuta tuuli enää vaan hyppää just sopivasti kypärän yli.

Mä ostin just tänää Raumalta uuden mt-07 35kw rajotettuna. Onko kellään tietoa millanen se pyörä on ajaa kuristus kiinni, kun oon aatellu loppukesän totutella uuteen pyörään se kuristin kiinni ja onko kukaan jääny kiinni kuristuksen poistamisesta. Mitä lisävarusteita muut kyseisen pyörän omistajat suositteelee?

mat125 sanoi:
Mä ostin just tänää Raumalta uuden mt-07 35kw rajotettuna. Onko kellään tietoa millanen se pyörä on ajaa kuristus kiinni, kun oon aatellu loppukesän totutella uuteen pyörään se kuristin kiinni ja onko kukaan jääny kiinni kuristuksen poistamisesta. Mitä lisävarusteita muut kyseisen pyörän omistajat suositteelee?

Tuskinpa siitä kiinni jää, mutta itte kyllä odottaisin sitä isoo A:ta; ajettiinhan sitä joskus mopollakin. Saatto kyllä olla PV:ssä kaikki osat muuta ku vakiot *köh köh*

Itellä harkinnassa iPhone-docci ja LED-vilkut tuon pleksin lisäksi nyt ainakin. Ja toki putkisto kunhan rahaa taas tulee töistä reilummin. Ihan onnettomat nuo mopoäänet. Niin ja tietysti Pyramid plasticsin huggerin jatke.

Kysymys: naapurin mies kivenkovaan väittää, että power commander pakollinen putken vaihdon kanssa. Itse ymmärtänyt, että sillä saa vaan lisäjerkkua irti pyörästä keskialueelle, eikä pitäisi pyöränkään sen kummemmin kärsiä jos pelkän putken laittaa.

Viimeksi muokattu:
On se komia

Yammun orkkis sporttipleksi. Helppo oli asentaa ja ei se niin rumakaan ollut. Ihan kehtaa jo 30 ikävuoden puolella ajella :)

Sent from my iPhone using Tapatalk[/QUOTE]

Peck4 sanoi:
Kysymys: naapurin mies kivenkovaan väittää, että power commander pakollinen putken vaihdon kanssa. Itse ymmärtänyt, että sillä saa vaan lisäjerkkua irti pyörästä keskialueelle, eikä pitäisi pyöränkään sen kummemmin kärsiä jos pelkän putken laittaa.

Tämä totta, pelittää ainakin tuon SC:n kanssa hyvi ilman commanderia. Oli sitte killeri kiinni tai ei.

Alkas olee tonnin huolto edessä. Mistä ootte käyneet öljyt ja suodattimen ja mitä öljyy ootte laittanu? Motul sen 14,95e/l, että saisko halvemmalla?

A88 sanoi:
Onko joku testannut tuota Sumomoton takapukkia?

Mielessä oli takapukin hankkiminen, mutta meikäläisellä ei mitään hajua minkä kokoiset lankarullat tuon mukana pitäisi ostaa? :tyhmäminä: 6mm 8mm vai 10mm?
http://m.motonet.fi/fi/tuote/807516/MP-huoltopukki-taakse

Hyvin nousee tuollakin, eikä tarvii ostella mitään lisäksi. Ainoo miinus, niin nostokohtien suojakumit ihan perseestä. Piti liimata sikaflexilla ne paremmin kiinni ja nyt pelaa kuin ajatus.

Ois sellanen koira haudattuna että pääsis eurobikerin 30e lahjakortista eroon. :)-

A88 sanoi:
Onko joku testannut tuota Sumomoton takapukkia?

Mielessä oli takapukin hankkiminen, mutta meikäläisellä ei mitään hajua minkä kokoiset lankarullat tuon mukana pitäisi ostaa? :tyhmäminä: 6mm 8mm vai 10mm?

Minulla taitaa olla tuollainen liikuteltava versio (se vähän kalliimpi). Lankarullista R6 Yamahaan käy 6 mm, muista merkeistä en uskalla mennä sanomaan.

Tänään ois tonnin öljynvaihto edessä. Motoxit tuli otettua kun kohtahan se ajokausi loppuu, eikä noilla kerkee ajaa kauan.

Noniin. Kertokaas nyt vielä tyhmälle, että paljon ootte laitellu näihin öljyä? Itse vaihdoin öljyt ja suodattimen, niin laitoin 2,7l öljyä säiliöön, mutta jäi aivan minimiin. Lisäsin vähän päälle ja tuntui, että vaihteet takkuili aivan hirveästi. Nyt siellä on tasan 3l uutta öljyä ja kaikki pelaa niinkuin kuuluukin. Voiko tuo ohjetta suurempi öljymäärä nyt sitten tehdä jotain hallaa? :no:

E: Öljynpinta on ihan 0,5mm yli sen maksimiviivan.

E2: Nyt kun tarkemmin katsoin niin öljypurkin kyljen mittari tasaannuttuaan näyttää, että n. 2,75l litraa mennyt säiliöön. Mutta silti on vähän yli tuon maksimikohdan öljyt. Katsoin eilen öljyjä vaihtaessani, että öljyä oli mennyt enemmän kuin oikeasti olikaan. Pitänee pieni tippa varmaan valuttaa pois? Tuo kurkistusikkuna on kyllä hyvin epätarkka keksintö. Ja epätarkka kaataja olen kyllä minäkin.

Hivenen paranoidiseksi vetää.

Viimeksi muokattu:
Kuten sanot itsekin, tarkistussilmä on hyvin epätarkka keksintö. Desilitra suuntaan tai toiseen ei varmasti aiheuta vahinkoa, eikä täsmälleen oikeaa tasoa pysty oikein mitenkään kotikonstein määrittämään.

Mitä vaihteiden takkuiluun tulee, niin käytäntö on osoittanut, että eri pyörissä eri öljymerkeillä on hyvin suuria eroja juuri vaihteiden toimintaan. Se selviää vain kokeilemalla että mistä oma pyörä tykkää eniten.

sami1024 sanoi:
Kuten sanot itsekin, tarkistussilmä on hyvin epätarkka keksintö. Desilitra suuntaan tai toiseen ei varmasti aiheuta vahinkoa, eikä täsmälleen oikeaa tasoa pysty oikein mitenkään kotikonstein määrittämään.

Mitä vaihteiden takkuiluun tulee, niin käytäntö on osoittanut, että eri pyörissä eri öljymerkeillä on hyvin suuria eroja juuri vaihteiden toimintaan. Se selviää vain kokeilemalla että mistä oma pyörä tykkää eniten.

Nyt sain mielenrauhan kun vielä kerran ajoin pyörän 77 asteeseen ja öljyntaso nyt tasan puolivälissä. Aika pitkään vajuttaa öljyä, kun kerkesin jo ajamaan ennen tätä 10km koelenkin. Eikä öljyvuotoakaan ole, joten taisi alunperin olla vain liian vähän öljyä ja lisäsin sen tarvittavan määrän.

3cfcb2533a68245ab7654329b6d4d672.jpg

Just kun kerkesin hehkuttaa niin eikös ne hommat kuse. Olin ajamaan lähdössä niin öljypohja halki ja vuotaa. Propun laittelin viel öljyy vaihtaessa alle 43nm, ettei oo niin älykiree niinku uutena.

Jokikoneeseen toivottavasti takuuhuoltoon menee, kun ei tuo nyt käsittelystä oo voinut syntyä [emoji20]

Moi, sellaista kyselisin kun A2 pyörää hankkimassa ollaan isän kanssa ja pitäisi olla sellainen että isä pystyy sen muutaman kerran kesässä ajaa. Itseä kiinnostaisi MT:n osto mutta isän mielestä tuntui heiveröiseltä ja pieneltä mitä Jyväs-Marinessa käytiin koe istumassa. Iskä siis jotain 186 pitkä ja sen nykyinen pyörä on tonninen Varadero joten voi se MT tuntua pieneltä:D . Sitä siis tarkoituksena kysyä että voisiko jossain Jyväskylän lähellä koeajaa pyörää niin voisi saada isän mielen pyörästä muuttumaan:p

KTM 1050 Adventure taitaa olla parasta mitä A2:kai saa, hintaa toki enemmän. Ei tuo M07 nyt ainakaan koeistumisen perusteella niin ahtaalta kuitenkaan tunnu, 188-senttisellekään. Onhan tuo kyllä vähän merkillistä palvelua jos liikkeessä on uusia pyöriä, mutta ei koeajettavaksi.

Se ainut 07 mt mikä siellä oli niin se oli vissiin varattu tai jotain ettei koeajolle olisi päässyt ja muutenkin oli vaan sellanen pikavisiitti sinne vilkaisemaan miltä pyörä näyttää kun iskän työpaikka siinä 100 metrin päässä:D Kotarit ei nappaa mua eikä iskää ja muutenkin ois hyvä jos on kevyt pyörä koska mukavampi käsitellä mun koska en mikään kauhean isokokoinen ole itse:paikallatuulee:

Jäi sanomatta, että EMCllä on ainakin nettisivujen mukaan MT07 koeajossa, mutta se on täällä Oulusa asti.

Back