Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkentaisin vielä, että jätetään pois tuosta lauseesta sanat "vähänkään epäilyttävän näköinen" ja saadaan se silloin muotoon:Aina jos risteyksessä on vähänkään epäilyttävän näköinen auto, niin kannattaa varautua siihen että se tulee eteen. Eli kaasua pois ja tarkkailla kotilon liikkeitä.
Juuri näin. Itse meinasin ajaa pakettiautolla suoraan MP:n eteen tässä viikko takaperin. Pyörä oli melko kaukana ja normaalisti ei olisi ollut mitään piukkaa. Pyörän vauhti vain oli luokkaa 100km/h 50 alueella ja pyörä olikin hetkessä kohdalla. Sain kyllä aika pahat mulkaisut ja varmasti taas leimattiin "kotilokuskia". Niin, vasta 19. kesä pyörän päällä vasta menossaTaajama-alueilla ei autoilija ehkä osaa ajatella että pyörä (mopo!?) tuleekin 100 km/h tai enemmän... Vaikka näkisikin pyörän!
Osasyy näkemisen puutteeseen on varmaan se, että autolla ajava etsii silmillään alitajuisesti isompaa kohdetta eli auton kokoista. Silloin voi prutku jäädä huomaamatta. Samalla tavalla polkupyöräilijöitä jää näkemättä.Jotenkin se vaan on niin kumma, kun moottoripyörä on autolle kuin ilmaa.
Mun tähän asti paras tänä kesänä, tapahtui perjantaina.Olin kääntymässä ETUAJO-OIKEUTETULTA tieltä oikealla ja risteyksessä oli vasemmalla auto tulossa kärkikolmion takaa (kolmiomerkit on oikein korotettuna maalattu tiehen et autoilijat huomais) no minä käännyn ja auto jatkaa myös matkaansa....melkein minun päälleni..Koskapa tietysti käytin oman kaistani leveyttä, kun kallistin pyörää..
Ei kai se ilkeyttään...mutta miks ne ei yhtään varo??![]()
multa jäi kerran huomaamatta rekkaOsasyy näkemisen puutteeseen on varmaan se, että autolla ajava etsii silmillään alitajuisesti isompaa kohdetta eli auton kokoista. Silloin voi prutku jäädä huomaamatta. Samalla tavalla polkupyöräilijöitä jää näkemättä.Jotenkin se vaan on niin kumma, kun moottoripyörä on autolle kuin ilmaa.
Mun tähän asti paras tänä kesänä, tapahtui perjantaina.Olin kääntymässä ETUAJO-OIKEUTETULTA tieltä oikealla ja risteyksessä oli vasemmalla auto tulossa kärkikolmion takaa (kolmiomerkit on oikein korotettuna maalattu tiehen et autoilijat huomais) no minä käännyn ja auto jatkaa myös matkaansa....melkein minun päälleni..Koskapa tietysti käytin oman kaistani leveyttä, kun kallistin pyörää..
Ei kai se ilkeyttään...mutta miks ne ei yhtään varo??![]()
Onnea vaan kuljettajalle, kun on edelleen hengissä moisen jälkeen!Silminnäkijöiden mukaan mies ajoi sallittua suurempaa nopeutta. Hänellä ei ollut ajokorttia. Tapaus sattui hieman ennen kello kahta iltapäivällä."
Rauhoittikos kokemus omaa ajotyyliäsi 2-pyöräiselläJuuri näin. Itse meinasin ajaa pakettiautolla suoraan MP:n eteen tässä viikko takaperin. Pyörä oli melko kaukana ja normaalisti ei olisi ollut mitään piukkaa. Pyörän vauhti vain oli luokkaa 100km/h 50 alueella ja pyörä olikin hetkessä kohdalla. Sain kyllä aika pahat mulkaisut ja varmasti taas leimattiin "kotilokuskia". Niin, vasta 19. kesä pyörän päällä vasta menossa![]()
Laitas ny linkki toimiin niin näkis kuvatLinkki ei näköjään toimi, korjaan asian heti ehdittyäni...[/b]
Aika yllättävää sinänsä, sillä mopon kuin mopon saa pysähtymään parkkiruudun matkalla 40 nopeudesta...Näin Aamulehdestä tänään napattua:
Moottoripyörä ja auto kolaroivat rajusti Koskenmäessä
AAMULEHTI Henkilöauto ja moottoripyörä kolaroivat rajusti keskiviikkoiltapäivällä Nokian Koskenmäessä. Moottoripyöräilijä oli ajamassa Taivalkunnantietä Taivalkunnan suuntaan, kun tielle kääntyi kerrostalon pihasta henkilöauto.
Moottoripyörä osui auton etuosaan. Moottoripyöräilijä teki liki 30 metrin ilmalennon, mutta oli tajuissaan, kun hänet vietiin sairaalahoitoon. Myös henkilöauton apukuljettaja vietiin sairaalaan. Sekä moottoripyörä että auto vahingoittuivat lunastuskuntoon. Nopeusrajoitus onnettomuuspaikan kohdalla on 40 kilometriä tunnissa.
![]()
Näitä saa nyt jatkuvasti lukea.
Olkaa varovaisia.Ei tiedä kuka tulee mistä eteen.
Toivottavasti kuski jotenkin ehjänä.
*heh*Hmm.. On ollut aerodynamiikka kohdallaan, jos lentää 30 metriä 40 km/h vauhdissa..
Vapaa pudotus 1.5 metrin korkeudelta kestää noin puoli sekuntia, eikä siinä ajassa ihan 30 metrin päähän kerkeä![]()
On tietysti mahdollista, että kaveri on hypännyt kuin koripalloilija ja painopiste on käynyt 3 metrin korkeudessa, tai sitten paikalla on jyrkkä alamäki.