Tervehdys arvoisat Xxxxxxxxx:n edustajat!
Toivottavasti jaksatte lukea viestini loppuun asti.
SMOTO (Suomen Motoristit ry) teki meidän motoristien keskuudessa kyselyä veron vaikutuksista ja sen haittavaikutuksista ja tuli siihen tulokseen, että vaikutus on niin työllisyyteen kuin muuhunkin negatiivinen!
Itse ainakin käytän mieluummin moottoripyörää kaikkeen tarvittavaan liikkumiseen koskien työ-, kuin kauppamatkojakin, koska se on ensinnäkin ympäristöystävällisempi ja kuluttaa myös vähemmän polttoainetta kuin henkilöauto, jota tässä maassa on talvella kuitenkin pakko käyttää. Omalla kohdallani ”Huviajeluksi” voidaan laskea kesäisin parissa kokoontumisajossa käynti, jossa tapaa tuttuja ja kavereita, toisaalta joku voisi kutsua sitä myös kotimaan matkailuksikin!
On paljon asioita jotka ns. ”katkaisee kamelin selän” ja ainakin omalla kohdallani se tulee olemaan tuo riistovero!
Jos minulta nyt sitten viedään mahdollisuus harrastukseen sen turhalla ja ylisuurella verottamisella, niin ainakin itse lopetan veron tullessa kokonaan moottoripyöräilyn.
Tähän päivään asti olen pyrkinyt ostotottumuksillani ostamaan mahdollisimman paljon kotimaista niin ruokakaupassa kuin muutenkin jos ja kun se on ollut vaan mahdollista, mutta äkkiä se ostotottumus kääntyy tulevaisuudessa siihen halvimpaan mahdolliseen mikä pääsääntöisesti ainakin ruokakaupassa merkitsee ulkomailla valmistettuja tuotteita jotka olen pääsääntöisesti tähän asti jättänyt kaupan hyllylle! Enkä ole ainut ajatukseni kanssa mitä olen keskustellut kavereideni kanssa esim. keskustelupalstoilla jne.
No samaan asiaan liittyen sitten kyllä suunnittelin ulkomaan reissua esim. Latviaan josta samalla reissulla voisi tuoda vaikka 400 pulloa viinaa omaan käyttöön. Tämän hetkisen tiedon mukaan siellä maksaa 40% vodka 4,5 € joka tekisi tuolla määrällä vain 1800 € kun vastaava määrä Alkossa maksaa Dry Vodkana 5880€. Ja omaan käyttöön kun saa tuoda, Kiitos EU:n.
Siitä voi laskea paljonko valtio tulee kohdallani häviämään verotuloja ruoka ja muiden ostosten lisäksi, ja kun on halvempi ruoka myös ALV kertymä on valtiolle pienempi! Niin ja rahoitushan tulee tietysti tuohon ”hakureissuun” pyörän pois myynnistä, joko suomeen tai ulkomaille!
No kun muita harrastuksia ei ole, niin saattaahan tuossa noita juodessa alkoholistiksi tulla, mutta täytyyhän ihmisellä joku ”harrastus” olla, jos se ei ole mieluisa, niin olkoon sitten epäterveellinen.
Toivottavasti olette yhdessä tuumin kyseistä veroa vastaan!