PoS
Super Retard
Aakku sanoi:Mulle ei mene jakeluun tämä liikenteestä poisto.
Jos rekisteröityjä pyöriä on jotain 250 tuhatta ja liikennekäytöstä poistettuja lienee jotain vajaa 30 tuhatta, niin miksi keskellä talvea maksetaan liikennevakuutuksia 200 tuhannesta pyörästä. Ei ne ainakaan liikenteessä ole.
Onko niin, että nämä kaikki pyörät ovat ympärivuotisessa vakuutuksessa, josta ei saa seisottamisesta vapautusta?
Tämä olisikin ollut vakuutusyhtiöltä nerokas keksintö.
Itse laskin, että vakuutus, josta saa poiston ajalta täyden palautuksen, on paljon vähemmän kahlitsevaa. Olkoonkin, että omassakin sopimuksessa kesäkuukaudet ovat kalliimpia. Toisaalta, jos otan kesällä vaikka pariksi sadeviikon ajaksi pois käytöstä, niin tulee reippaasti takaisinkin. Se 6€ kuittaantuu nopeasti. Tämä mahdollisuus vain korostuu, jos on tarkoitus ajaa vaikkapa kahdella pyörällä.
Mulla on kaksi pyörää projektina, molemmat oli seisonta-ajallisella, liikennekäytössä mutta seisonnassa. Kolmas on ympärivuotisessa, koska sillä olen ajellut aina sopivan kelin sattuessa, viimeksi marraskuussa. Nyt otin kaikki pois liikennekäytöstä. Onneksi löytyy myös yksi vironkilpinen, jos sattuu tulemaan kovat ajohalut.

mut voipa rakennella ihan millasen haluaa ,eikä tarvi välittää mistään säännöistä