Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mihin tuossa tarvitaan Perimeter-sensoria? Normaali liikkeen tunnistin jo reagoi pyörän räpläämiseen. Ainakin minulla...eipä ole tullu vielä yhtään turhaa hälyä tosta perimeter sensorista. oikein säädettynä toi on ihan ehdoton juttu yleisellä parkkiksella, ei kukaan roplaa pyörän katkaisijoita eikä myöskään pysty ruuvaamaan sliparia tai vilkkuja irti yön pimeimpinä tunteina.
Kaikki eivät halua että pyörää edes räplätään.Mihin tuossa tarvitaan Perimeter-sensoria? Normaali liikkeen tunnistin jo reagoi pyörän räpläämiseen. Ainakin minulla...
Uskallan väittää, että pyöräni räpläääminen laukaisee jo sen liiketunnistimen. Itse onnistun toistuvasti tekemään jo omassa tallissa vaikka pyyhkäisemällä ohi kävellessäni peiliä tai tankoa.Kaikki eivät halua että pyörää edes räplätään.Mihin tuossa tarvitaan Perimeter-sensoria? Normaali liikkeen tunnistin jo reagoi pyörän räpläämiseen. Ainakin minulla...![]()
Ja varmasti on hyvä, mutta tuon lähianturin tuoma etu näkyy siinäkin, ettei sitä liiketunnistimen herkkyyttä tarvitse vetää niin kireälle että ohi ajavat autot ja ylilentävät lokitkin sen laukaisisi. Kyllä mulla hermot menis jos noin pienestä, mitä kuvailit, hälytin jo huutaisi..Uskallan väittää, että pyöräni räpläääminen laukaisee jo sen liiketunnistimen. Itse onnistun toistuvasti tekemään jo omassa tallissa vaikka pyyhkäisemällä ohi kävellessäni peiliä tai tankoa.Kaikki eivät halua että pyörää edes räplätään.Mihin tuossa tarvitaan Perimeter-sensoria? Normaali liikkeen tunnistin jo reagoi pyörän räpläämiseen. Ainakin minulla...![]()
Kyllä minun pyörästä voi ruuvata vaikka vilkut irti ilman, että kallistusanturi aiheuttaa hälytyksen. En halua säätää noita antureita, niin herkälle (jos edes voi), että ohi ajavan rekan ilmavirta tms. aiheuttaa hälytyksen. Sitten vasta, kun pyörää oikeesti kallistetaan, niin sitten vasta häly.Mihin tuossa tarvitaan Perimeter-sensoria? Normaali liikkeen tunnistin jo reagoi pyörän räpläämiseen. Ainakin minulla...eipä ole tullu vielä yhtään turhaa hälyä tosta perimeter sensorista. oikein säädettynä toi on ihan ehdoton juttu yleisellä parkkiksella, ei kukaan roplaa pyörän katkaisijoita eikä myöskään pysty ruuvaamaan sliparia tai vilkkuja irti yön pimeimpinä tunteina.
Onhan noita ollut markkinoilla jo ainakin pari vuotta....Lähetät vain SMS-viestin Tramigoon ja se palauttaa sinulle SMS-viestinä senhetkisen sijaintinsa.
Tätä eivät taida muut hälyt tehdä.
terv Tapio K
Joo. Tollanen on jo asennettu ajonestoin. On myös ratkottu Tramigon teknisen tuen avulla parit haasteet, eli jos tulee ongelmia, niin ota yhteyyttä.Itse asentelen parhaillaan Suomalaisten suunnittelemaa Tramigo T22 laitetta. Vehje on pääosin GPS-paikannin, jossa GSM-Modeemi. Laitteessa on myös liiketunnistin varkaita varten, sekä mikrofoni "salakuunteluun".
Laitteen voi ohjelmoida ilmoittamaan SMS viesteillä ( tekstiviesteillä), jos sen paikka muuttuu X metriä annetusta sijainnista tai jos liiketunnistin laukeaa. Laitteen voi myös laittaa ilmoittamaan jos se kulkee liian lujaa tai annetun aluerajauksen ulkopuolella. Varkaustapauksissa laite ilmoittaa GPS-sijaintinsa, jolloin varastetun/lainatun mopon (tai muun kulkuneuvon) voi helposti paikallistaa.
Tramigoa ohjataan SMS-viestein ja se vaatii ainoastaan SIM-kortin, jolla voi lähettää/vastaanottaa SMS-viestejä.
Eli, jos mopo varastetaan ja olet osannut piilottaa Tramigon niin ettei varas huomaa sitä, niin mopon paikantaminen on helppoa. Lähetät vain SMS-viestin Tramigoon ja se palauttaa sinulle SMS-viestinä senhetkisen sijaintinsa.
Tätä eivät taida muut hälyt tehdä.
terv Tapio K
Jokainen tulkoon autuaaksi omalla uskollaan ja €uroillaan. Kunhan yritin ymmärtää, josko tuossa olisi joku sellainen etu, jota en ole tullut ajatelleeksi. Ei ole.Kuka väittää vastaan?
Voitko jo uskoa kun itse kerran pyysit perustelemaan...
Ihan kaikki ei halua että pyörää ylipäätään räplätään. SIIS OLLENKAAN
Ei edes pikkuisen peiliä hipaisten.
Tarvitseeko tuo Tramigo näkymän taivaalle, jotta toimii? Eli tarvitseeko tuo paketissa mukana tuleva antenni asentaa pyörän ulkopuolelle, jos itse laite on vaikka penkin alla? Kiljuuko tuo laite mitenkään, vai onko täysin silent-alarm juttu?Mulla on toi T22 ja vanha perus-Spy. Suojan katson olevan kohtuullisen kattava. Ja Tramigo ei muuten ole pelkästään "perus-paikannin" vaan siinä on myös liiketunnistin. Itse olen kytkenyt vielä hälärit ristiin, joten kumman hyvänsä hälytys tulee tiedoksi kännyyn saman tien. Sen jälkeen voin avata puheyhteyden mopoon ja kuunnella mitä sen ympäristössä tapahtuu.
Tramigo (tai sen antenni) tarvitsee saman näkymän taivaalle kuin mikä hyvänsä navigaattori. Näkymän ei tarvitse olla suora vaan gaattori tai antenni voi olla kohtuullisessa piilossa. Navigaatoorilla ei sinänsä ole tekemistä liiketunnistimen tai virtatunnistimen kanssa. Eli riippuen asetuksista hälyttää myös noista. Navigaattori vaan tarjoaa keinon kysyä "missä moponi on". Tramigo itsessään ei kilju, eikä karkoita mahdollista varasta. Se tekee "hiljaisen hälyn" kännyysi ja mahdollistaa esimerkiksi mopon "kuuntelun".Tarvitseeko tuo Tramigo näkymän taivaalle, jotta toimii? Eli tarvitseeko tuo paketissa mukana tuleva antenni asentaa pyörän ulkopuolelle, jos itse laite on vaikka penkin alla? Kiljuuko tuo laite mitenkään, vai onko täysin silent-alarm juttu?Mulla on toi T22 ja vanha perus-Spy. Suojan katson olevan kohtuullisen kattava. Ja Tramigo ei muuten ole pelkästään "perus-paikannin" vaan siinä on myös liiketunnistin. Itse olen kytkenyt vielä hälärit ristiin, joten kumman hyvänsä hälytys tulee tiedoksi kännyyn saman tien. Sen jälkeen voin avata puheyhteyden mopoon ja kuunnella mitä sen ympäristössä tapahtuu.
Ikävä kyllä näin on, mutta jos edes joku kuulisi äläkän ja saisi tuntomerkit.Aimopamaukselle kommentti
Jos varkailla on mainitsemasi
"Muutaman dollarin gps/gsm jammeri pakuun ja keikka-auto" niin ne kyllä vievät minkä tahansa huutavan tai hiljaisen vehkeen tai vaikka olisi pultattu kiinteästi 10 tonnin ankkuripainoon.
Varmaan menee johonkin FJR:ään ihan nätisti, kun muovia on mihin sovitella, mutta S-Dukessa mahtuu penkin alle about se sen oma työkalupussukka ja lisäksi yksi banaani, jos sen survoo kuution muotoon. Tramigon sinne saa varmaan mahtumaan, mutta mihis laitat tuon antennin. Näkymättömiin sitä ei saa kyllä juuri mitenkään tuossa. Sepä kiinnostaakin, että jaksaako tuo ottaa signaalin penkin lävitse?On nyt tullut pari kuukautta leikittyä ja testailtua tuota Tramigo T22'ta ja sitä voi kyllä vilpittömästi suositella. Täysin ongelmaton tuokaan ei ole. Lähinnä ongelmat ovat kuitenkin liittyneet laitteen laajaan toiminnallisuuteen ja sen vaatimaan parametrointiin. Tramigon suomalainen tuki toimii kuitenkin erittäin hyvin ja lähetettyyn sähköpostiin vastaavat yleensä puhelulla arkisin muutamassa tunnissa. Hieno Suomalainen tuote, jota mielellään hieman promoaa...