• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp-hälytin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adrenaliini
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Noniin, jätetään Spyball sikseen ja katsellaan tuota Scorpiota.

Scorpio SR-i900
3-stage perimeter sensor
Factory plug-in connector kit
Eu-Charger

Onko muuta mitä pitäisi ottaa huomioon ennen tilauksen tekemistä? Onko tuo factory johtosarja turha vai onko todella helpompi vetää tolla parinkympin satsilla piuhat kiinni.

Hinta olisi valmistajalta tilattuna $443 ja siihen $30 postikuluja eli $470 yhteensä. Todennäköisesti maahantuotuna ja tullattuna hinta lähes sama euroissa eli tuo 470e.

Korjatkaa jos olen väärässä. Viikonlopun aikana lähtee häly tilaukseen!  

- Pasi

Huomasitko "kesä tarjouksen" ??  
wink.gif

Mulle tuli sama setti + anti hijack kit = 440$ posteineen
Ja tulli otti 70€

Kertokaas miten toi spyball toimii?
Mulla on mopossa joku spyball häläri ajonestolla.Ei viitsi testailla kauheesti ihan naapurisovun kannalta,ainakin ääntä lähtee...:)
Jos se kaiutin on yhtään sopivassa paikassa, niin vaimenna sitä ääntä laittamalla vaikka pyyhkeitä, tyyny tms. sen päälle. Sitten voi pudota meteli jo sille tasolle, että kehtaa testailla.

Sitten on nuo kalliimmaat kaksisuuntaiset hälyt joista ei itselläni kokemuksia.
Minulla on kokemusta pyöräpuolelta Scorpion lippulaivasta ja muutamista muista hälyistä, Scoprion RFID on näppärä mutta ei hintansa arvoinen.

Halvimmat kaksisuuntaiset Ebay:ssä alta 50€ ja ihan samat pikku kiinalaiset ne kaikki "merkkivehkeetkin" kasaa.
Vakoojapallon hinnalla ostaa jo 2-suuntaisen kaverillekkin sekä pari pesismailaa.  
kaboom.gif
Onko sulla omia kokemuksia noista halpiskiinalaisista? Osaisitko suositella jotain toimivaksi osoittautunutta halpista?

Jos halvalla haluaa päästä niin http://www.xenasecurity.com/home/current/lock/ ja sieltä Bullet-Lockalarm. Mulle on tulossa tommonen isoin u-lukko, voin vähän kertoa kokemusta sitten kun saapuu. Noissa etuna on halpa hinta, monikäyttöisyys, eikä mene pyörän mukana kun se vaihtuu. Xenat on VAT-hyväksyttyjä, vakuutuksesta omavastuu pois ilkivalta tai varkausvahingossa.

Maksoi jotain satasen postien kanssa kun briteistä tilasin. Tuohon verrattuna nuo kiinteästi asennettavat "oikeat" on aika kalliita.

Täytyy tietenkin vähän mittailla, voiko tommosta käyttää pyörässä järkevästi. Onneks on montaa kokoa.

Onhan levylukot siitä hyviä että ne estävät pyörällä ajamisen, mutta tuolla hälyttimellä ei ole mitään lisäarvoa sen kun saa vaimennettua vaikka sormella...

Onko sulla omia kokemuksia noista halpiskiinalaisista? Osaisitko suositella jotain toimivaksi osoittautunutta halpista?
No esimerkiksi Carpalin kaksisuuntaiset tekeleet tuntuvat toimivan ihan ok. Tarkemmin sanottuna M800TS ja M668F.
Esimerkiksi tuo 800 malli maksaa noin 80-100€ joten ihan halppiksesta ei ole kyse.

Noita saa ebayn kautta <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Motorcycle-Alarm-2-Way-LCD-Pager-Alarms-Remote-Starter_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec

0Q2em14QQhashZitem2ea6d0952eQQitemZ200367183150QQptZRaceQ5fCarQ5fParts" target="_blank">SPY merkkisenä</a> = 79€ kuluineen + tulli eli vajaa satku.
Tai sitten Saksalaiselta jobbarilta tiedustelemalla sähköpostilla (englanniksi) okomm@alice-dsl.net
Olen ostanut Oleg Komm:in kautta nuo pari ja voin suositella ko. myyjää.

HUOM! Mallia myydään yhdellä ja kahdella kakella. (M800TS-1 ja M800TS-2)

PS: Scorpio ja ainakin nämä laitteet toimivat lupavapaalla kaistalla 433-434Mhz

Multa saa sitte tarvitseva noutaa Scorpion R1:een ja/tai R6:een sopivan pyöräkohtasen johtosarjan.. Piti sopia myös FZ1:een muttei käynykkään.

Onhan levylukot siitä hyviä että ne estävät pyörällä ajamisen, mutta tuolla hälyttimellä ei ole mitään lisäarvoa sen kun saa vaimennettua vaikka sormella...
Jos joku aikoo pyörän viedä, niin viekööt. Ellei tommonen neljäkiloinen teräskahle sitä pidä paikoillaan niin sitten saa vakuutusyhtiö tuoda uuden pihaan. Puhun siis tuosta u-lukosta.

Soitin juuri Pohjolaan ja siellä pitäisi homman toimia samalla tavalla kuin Tapiolassa eli pyörä näytille tarkastusasemalle
(avoinna Ma-pe 0800-1200  
crazy.gif
) ja jos tarkastaja hyväksyy asennuksen niin vakuutuksesta putoaa 5 pinnaa pois.

Minäkin asensin pyörääni Scorpion SR-I600 hälyn ja soitin Tapiolaan hälyttimen/asennuksen hyväksyttämistä varten. Käskivät soittaa SVT:lle tarkastusta varten, ei kuulemma maksa minulle mitään. SVT:llä sanoivat, että pyynnön pitää tulla Tapiolalta, jotta Tapiola suostuu laskun maksamaan. Noh, soitin takaisin Tapiolaan ja selitin jutun uudelleen - vastaus tällä kertaa: jos hälytin ei ole VAT:n hyväksymä niin sitten mikään ei auta, ei edes SVT:n tarkastus, alea ei heru. Asiakaspalvelija ei suostunut ymmärtämään asiaa, tällaista ei kuulemma ole koskaan tullut vastaan hänen eikä hänen kollegansa pitkällä uralla... Hämmentävää...

Sama vääntö pohjolan kanssa.
Pässit eivät tajua mikä on kaksisuuntainen ja itkevät jotakin VAT:tia aina.
(Ei se ole ko. työntekijän vika koska heidät ohjeistetaan toimimaan juuri noin)

Laitoin aika tiukkaa palautetta sähköpostilla.

Mulle tuli monia samankaltaisia vastauksia mutta lopuksi joku tekninen johtaja pisti homman ojennukseen.
" Hyvä asiakkaamme, olen lisännyt moottoripyörävakuutukseenne hälytin-alennuksen. Pahoittelen, että asiassa on ollut epäselvyyksiä.  "

Soitin juuri Pohjolaan ja siellä pitäisi homman toimia samalla tavalla kuin Tapiolassa eli pyörä näytille tarkastusasemalle
(avoinna Ma-pe 0800-1200  
crazy.gif
) ja jos tarkastaja hyväksyy asennuksen niin vakuutuksesta putoaa 5 pinnaa pois.

Minäkin asensin pyörääni Scorpion SR-I600 hälyn ja soitin Tapiolaan hälyttimen/asennuksen hyväksyttämistä varten. Käskivät soittaa SVT:lle tarkastusta varten, ei kuulemma maksa minulle mitään. SVT:llä sanoivat, että pyynnön pitää tulla Tapiolalta, jotta Tapiola suostuu laskun maksamaan. Noh, soitin takaisin Tapiolaan ja selitin jutun uudelleen - vastaus tällä kertaa: jos hälytin ei ole VAT:n hyväksymä niin sitten mikään ei auta, ei edes SVT:n tarkastus, alea ei heru. Asiakaspalvelija ei suostunut ymmärtämään asiaa, tällaista ei kuulemma ole koskaan tullut vastaan hänen eikä hänen kollegansa pitkällä uralla... Hämmentävää...
Johan on meininki. Oman tarinani tuolla aiemmin jo kerroin ja yksi Orggilainen sai itselleen alennukset voimaan Tapiolalle pelkästään referoimalla mun rekisterinumeron ja kertomalla hälyn olevan itsellään samaa mallia.
Asiakaspalvelu niillä on kyllä pihalla, älä luovuta. Kyllä ne lisäprosentit sieltä vielä tulee
thumbs-up.gif

Nykyään ATK aikaan tuota hattiVATtti listaa pystyisi kyllä päivittämään sitä mukaa kun hyväksyntä tulee jostakin päin.

Mutta tosiasiassa tämä VAT on vain maahantuojien juoni.
nixweiss.gif

Tänä iltana sai Kawakin hälärinsä mallia eBay ja kylläpäs muuten winkasee aika häjysti kun mopoa yrittää tuuppia
tounge.gif
Sinänsä ystävällinen malli että varoittaa ensin parilla winkasulla ennen kuin päräyttää palkeet auki
smile_org.gif

(avoinna Ma-pe 0800-1200  
crazy.gif

Johan on meininki. Oman tarinani tuolla aiemmin jo kerroin ja yksi Orggilainen sai itselleen alennukset voimaan Tapiolalle pelkästään referoimalla mun rekisterinumeron ja kertomalla hälyn olevan itsellään samaa mallia.
Asiakaspalvelu niillä on kyllä pihalla, älä luovuta. Kyllä ne lisäprosentit sieltä vielä tulee  
thumbs-up.gif
Minähän se olin. Muuta ei tarvittu kuin Tiggerin rekkari ja viittaus siihen tapaukseen ja alennukset tuli sillä puhelinsoitolla. Nyt oma vakuutus Turvassa ja siellä ei saa mitään alennuksia oli mikä tahansa hälytin. Ei saa alennusta edes ABS-jarruista
bawling.gif

No esimerkiksi Carpalin kaksisuuntaiset tekeleet tuntuvat toimivan ihan ok. Tarkemmin sanottuna M800TS ja M668F.
Esimerkiksi tuo 800 malli maksaa noin 80-100€ joten ihan halppiksesta ei ole kyse.

onko nuo carpalit millaisia asentaa..? lähinnä mietin et onko kytkentä yks yhteen orkkisjohtojen kanssa, vai pitääkö ostaa joku kalliimpi jos haluaa helposti asennettavan mallin..?

ajattelin että jos soveltaa paikoilleen ilman että ajonestoa kytkee, ei haluttais alkaa yhtään orkkisjohtoa poikki lyömään pyörästä, ajonestohan on jo vakiona pläkkärissä..

thumbs-up.gif
Soitin Tapiolaan vielä kolmannen kerran ja ihmettelin eri asiakaspalvelijoiden/korvausneuvojien antamia ristiriitaisia ohjeita. Tämä kolmas henkilö (korvausneuvoja) lupasi vielä selvitellä asiaa korvausneuvonta-asiantuntijoilta. Tänään sain häneltä sähköpostia ja tässä Tapiolan virallinen kanta:

"Tarkistin vielä vastauksen eilen esittämääsi kysymykseen moottoripyörän hälyttimen hyväksyttämisestä SVT:lla, jolloin saisi VAT-hyväksytyn hälyttimen edut. Tämä ei ole mahdollista Tapiolassa, eli eli VAT-hyväksymättömästä hälyttimestä ei saa VAT-hyväksyttyä (tai niitä etuja) sitä SVT:lle näyttämällä."

Että silleen... En tiedä auttaisiko tässä esittää muutama rekisterinumero ennakkotapauksena? Laittakaa tiggeri ja Streethawk privaa jos kiinnostaa luovuttaa omat rekisterinumerot käyttööni ja auttaa miestä mäessä.

Tänä iltana sai Kawakin hälärinsä mallia eBay ja kylläpäs muuten winkasee aika häjysti kun mopoa yrittää tuuppia
tounge.gif
Sinänsä ystävällinen malli että varoittaa ensin parilla winkasulla ennen kuin päräyttää palkeet auki
smile_org.gif
Minkäs mallin laitoit? Pitäis itsekkin jokin halpias hälyytin laittaa.

Oisko linkkiä viskata?

Minkäs mallin laitoit? Pitäis itsekkin jokin halpias hälyytin laittaa.
Samaa kamaa ne on kaikki, minkä nyt halvimmalla satuin saamaan. Ostosta on jo ikää sen verran (n. 1v) ettei tuota linkkiä enää ole nakata, mutta kun asennusta Kawaan ei aikaisemmin saanut aikaiseksi, niin...
lookaround_orig.gif
Ja tuossa mallissa ei ole edes LED-varoitusvaloa, joten asennus oli todella yksinkertainen. Ynnä että keskusyksikkö on varsin pieni, joten Kawasta ei tehnyt tiukkaakaan löytää sopivia kolosia noille palikoille
cool.gif

Että silleen... En tiedä auttaisiko tässä esittää muutama rekisterinumero ennakkotapauksena? Laittakaa tiggeri ja Streethawk privaa jos kiinnostaa luovuttaa omat rekisterinumerot käyttööni ja auttaa miestä mäessä.
...tai sitten ne vie alennukset minultakin pois
tounge.gif

Pistän sulle privaa, otetaan riski.

Back