Tilasinpa minäkin tänään tuon kiinan ihmeen. Saa ny nähä minkälainen vekotin se on. Kyllästyin oottaamaan et Stormi saa omaa hälytintänsä myyntiin varastoonsa. Toivottavasti tuon asennus ei nyt ole kovin vaikeaa.
Käykö tää vanhempaankin pyörään, tarvii ilmeisesti olla jonkinlainen ajonestolaite kuitenki vai? Mihin tollasessa piuhoja vedellään, osaako joku suunnilleen kertoa?
Noniin. Eilen tilattu = tänään kourassa. Nopeampaa toimitusta ei taida saada kuin lähiburgerilta ennen aamuyhtä.
Kaukosäätö on todellakin yrjöttävän näköinen, sisältävedettävine kolmen sentin (helevetin tarpeellinen varmaan) antenneineen, mutta tuo liukuläppä nappuloiden päällä varmasti on ihan mainio keksintö. Luulisi säästävän paristoja.
Paketti on pieni ja itse kikkula, missä koneen aivot sijaitsevat noin tupakkiaskin kokoluokkaa. Ohjeet taitavat olla kiinanpojan itsensä suomentamia
tähän malliin, mutta uskoisin saavani rakkineen toimimaan edellytysten mukaisesti noillakin neuvoilla.
Esimerkkinä:
sanoi:
4. Anti-Hijacking
If barge up against the robbery by the mobster, press...
Että näin....
Tucelle ja Dexbaxterille helpoitukseksi: asennus ei kai tämän helpompi voisi olla kuin valmiilla johtosarjalla. Sekä itse järkipalikassa, että sireenissä on valmiina kaksipuoliset teipit, joten katteellisissa peleissä kai rip-and-place-periaatteella suojamuovi pois ja osaset paikoilleen. Itse en Buellin ominaistärinöistä johtuen voi samaa taktiikkaa käyttää, vaan pulttaan kaiken mahdollisimman piukkaan paikalleen. Varmistan kiinnityksen vielä pikaliimoin, ilmastointiteipein ja duunista pihistämillä nippusiteillä. Johan luulis pysyvän.
Johtoja on seitsemän (7)
Red - Battery (+)
Orange - ACC
Yellow - Direction Light
Yellow - Direction Light (kyllä, kaksi keltaista, piti itsekin tarkistaa)
Pink - Flameout to Lock
Gray - Flameout to Engine
Black - Battery (-)
Mikäli et aio käyttää kaukokäynnistystä ja "immobilizeria", ei ACC, Lock ja Engine-johtoja ole tarvis kytkeä. Riittää plus, miinus ja vilkkujohdot.
En ole varma laitanko itse tuota immobilizeria. Tuskin kuitenkaan kaukokäynnistystä. Voi kai siihen valot kytkeä niin saapi vilkutella tarvittaessa kaukosäätimestä...
Huomenna tai lauantaina asennus, jatkotarinaa siittä sitten...
Edit. 19:45
Ja koska duunissa pitää kiirettä, niinkuin aina, piti koettaa vielä virtalähteen kanssa kapineen toimivuutta. Perkeleellinen metakka ainakin tuosta sireenistä lähtee. Parin talvihanskan sisään kun sen testivaiheessa kätkee, tykkää tärykalvotkin enempi.
Ohjeet ei todellakaan ole millään muotoa parhaasta päästä, mutta pienen pähkäilyn jälkeen olen päätynyt seuraavanlaisiin testituloksiin:
-Keltainen vilkunjohto on plussa. Siinä siis kummallekin puolelle yksi plus-johto. (tais olla ihan itsestään selvää muille)
-Oranssi kytketään virtalukon ACC:n, jolloinka kaukokäynnistys (virta päällä) on mahdollinen. Kun oranssissa +12V, mitä tahansa muuta kuin "lukkosalpa auki"-nappulaa painettaessa alkaa sireeniltä taas sen päiväinen metelöinti ja juuri sitä "ei-lukitus-nappia" painettaessa keskusyksikkö antaa kahden sekunnin pulssin pink- ja gray-johtoon. MIINUSTA! Minkä helvetin takia? kytkentä tarkistettu pariin otteeseen, mutta kyllä, painettaessa kyseistä hanikkaa tulee johdoista miinus läpi. On se kyllä aika värkki.
-Muuten johdotukset järkevästi kuten ohjeessa selkeästi sanottiinkin...
-Terveisiä Koreaan kaikille...
Testailut jatkunee...